אין אחד שאוהב כדורגל שאינו מאמין שהוא יכול לפרשן משחק. יש בזה מן האמת, כי כשעושים דברים באהבה, זה בדרך כלל יוצא טוב. עזבו את האתרים ומקורות המידע שיספקו את הסטטיסטיקות והנתונים, העניין וההתלהבות הם אלה שדוחפים כל אוהד להתחבר ולהיות מסוגל לדבר שעות על הקבוצה שלו.
אבל זאת הבעיה: צריך שיהיה עניין. בצעירותי שיחקתי כדורגל מספר שנים, אך רק לאחר שעברתי לגור באנגליה לתקופה של מעל 20 שנה, ממש, אבל ממש, נהניתי (מה זה נהניתי? ה-ת-ע-נ-ג-ת-י!) מלחוות משחקים באצטדיונים עם קהל מגוון (כולל משפחות), ומצפייה בכל שבת וראשון בערב בבי-בי-סי בתוכנית match of the day.
1 צפייה בגלריה
דה בריינה חוגג עם החברים
דה בריינה חוגג עם החברים
אנגליה? עולם אחר
(צילום: EPA)
הניסיון להתחבר לכדורגל הישראלי עם החזרה ארצה לא צלח (למעט הפעמים הבודדות של משחקים מול קבוצות אירופיות). זה תמיד מגיע לעצבים מחוסר היכולת הפשוטה לדייק בפס (מה כבר ביקשנו? פס), או פשוט חוסר עניין (מ-ש-ע-מ-ם). רוצים לראות שחקנים מחויבים, קבוצתיות, פרגון, ספורטיביות, הבנת המשחק, הנאה, הנעת כדור עם מטרה, מהלכים... אז יש שיפור במתקנים, באפליקציות ובטכנולוגיה, אבל אהבה וכבוד למשחק מחלחלים ברמת הילדים, לא רק לאלה שמשחקים אלא גם לאלו שצופים.
אה, ודבר נוסף. חוץ מ"ישראל מלחמה" אין עוד כלום? אה, יש "אל אל ישראל"... מי ימלל גבורות ישראל...
יאללה כבר, תנו ליהנות מכדורגל ישראלי!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.