מיץ' גולדהאר הוא הדוגמה הטובה ביותר לאיך בעלים של מועדון כדורגל צריך להתנהל. תגובתו בפרשת "הכדורגלנים והקטינות" הוכיחה שוב שערכים ומוסר הם ערך עליון במועדון הכדורגל מכבי תל אביב.
לפני קצת יותר מעשור נחת מיץ' בקריית שלום, ולאחר ששילם שכר לימוד יקר בשנים הראשונות, הוא החליט לנתק את המועדון מהביצה המקומית וללכת על צוות זר - הן בפן הניהולי והן בפן המקצועי. גולדהאר הצליח להפריד בין המועדון לתקשורת הישראלית הלוחצת והנחיל ערכים וסטנדרטים אירופיים לכל דבר ועניין. ההצלחות לא איחרו להגיע, ותחת ניהולו מכבי תל אביב חזרה לשלוט ביד רמה בכדורגל הישראלי.

1 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
(צילום: מכבי תל אביב)

הפרשה האחרונה היכתה בתדהמה את הכדורגל הישראלי בכלל ואת מכבי תל אביב בפרט, אבל בטרם התבררו פרטים לעומק, גולדהאר קם ועשה מעשה שמראה לכולם דבר אחד ברור – לא משנה מה מעמדך בקבוצה, הערכים והמוסר קודמים לכל. הוא משקיע בכל שנה מיליוני דולרים בפרויקטים חברתיים בתחומים שונים כמו מערכת הבריאות, מרכזי חינוך, מאבק נגד הסמים ומעורב בגופים חברתיים וציבורים רבים, ולכן היה חייב להגיב. לא נותרה לו ברירה אלא להוציא את השחקנים לחופשה עד שיתברר עניינם באופן מלא.
מאות ילדים ונערים במחלקות הנוער של מכבי תל אביב מסתכלים בהערצה על שחקני הקבוצה הבוגרת, הם מודל לחיקוי עבורם, ובעצם התערבותו של גולדהאר אנו רואים את הערכים והקודים האתיים אותם הוא הנחיל במועדון. עכשיו נותר לנו לראות האם הפרשה תשפיע על מכבי תל אביב במשחקים שנותרו עד סוף העונה, ואיך הביקורת הציבורית הנוקבת תשפיע.
אם יתברר כי השחקנים כשלו מוסרית וערכית יצטרך גולדהאר להכריע - להשאיר אותם בקבוצה ולהתמודד עם ביקורת ציבורית, או לשחרר אותם ובאמירה חדה וברורה – התדמית הנקייה והערכים חשובים יותר מכל שחקן כזה או אחר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.