רציתי לבעוט במשהו אחרי ההפסד האחרון של מכבי ת"א בוולנסיה. זה היה פשוט אכזרי להפסיד ככה בשניות הסיום, אחרי שוויון והובלה במהלך הקודם. אבל מסתמן כאן משהו שלא ראינו בעונות הקודמות. מכבי עושה את כל המאמצים לנצח, ומה שגורם לה להפסיד הוא פשוט מזל רע.
יהיו שיגידו שיאניס ספרופולוס לא עושה מספיק כדי לאחד את השחקנים, יהיו שיגידו שהשחקנים עצמם לא מחויבים מספיק, וכמובן יהיו אלה שיגידו שמכבי היא לא אחת מהאימפריות של היבשת. אבל למרות זאת, רוב ההפסדים של מכבי נבעו פשוט מחוסר ריכוז של השניות האחרונות (דוגמת השלשה האכזרית של אולימפיאקוס, סל הניצחון של אנאדולו ועוד).

1 צפייה בגלריה
דרק וויליאמס
דרק וויליאמס
דרק וויליאמס מוולנסיה חוגג על חשבון מכבי
(צילום: באדיבות ולנסיה)

אמנם מכבי נמצאת במה שנקרא "משבר", אבל צריך לזכור שיש קבוצות רבות מתחת לצהובים - וזה שמכבי לא בטופ 4 של הטבלה לא הופך את העונה לנוראית. לפחות כרגע, זה לא משנה. מכבי עדיין בשלב של בנייה מחדש של הסגל, וברור שזה לוקח זמן. כשווילבקין ודורסי לא תמיד מתפקדים (בעיקר דורסי מתנדנד), האנטר לא ביכולת של העונה שעברה, ז'יז'יץ' מנסה להסתגל בחזרה לכדורסל האירופי ובנדר עדיין נראה חיוור, אפשר להבין מדוע מכבי מפסידה משחקים על הקלאץ'.
היריבות באירופה נראות חזקות מתמיד, עם שמות כמו ננדו דה קולו בפנרבחצ'ה, קייל היינס במילאנו ומירוטיץ' בברצלונה. העובדה הזאת מחייבת את ווילבקין, האנטר, דורסי ושאר הכוכבים של מכבי לתת מעצמם כל משחק את ה-100% שלהם - כי רק שחקנים כמוהם מסוגלים להחזיר את מכבי למאבק.
כאוהד שרוף של הקבוצה, ההפסדים האלה פשוט גרמו לי כלהתעצבן ולהיות בדרון שעות רבות. הרגעים של ההפסד פשוט נשמרו לי בראש ולא יצאו - אבל אי אפשר לבוא בטענות למכבי על ההפסדים הללו, במיוחד אחרי הניצחון המדהים על ז'לגיריס. מכבי פשוט צריכה ריכוז בשניות הסיום, על מנת ששטויות כמו שראינו לאחרונה לא יחזרו על עצמן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.