עמותת "נושיט יד לילדי אילת" הגישה עתירה לבית הדין העליון בספורט נגד איגוד ההתעמלות בגין טענות לאי סדרים לקראת הבחירות בעוד שבועיים וחצי. בית הדין דרש מהאיגוד תשובות בנושא עד ליום שלישי.
העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר רוזננברג ורם גליצה, שטוענים כי אופן ההצבעה המתוכנן פוגע בחובת הסודיות והחשאיות וכי יש לגבש נוהל ברור להצבעה.
1 צפייה בגלריה
אמיר רוזנברג ואליס שלזינגר
אמיר רוזנברג ואליס שלזינגר
עו"S אמרי רוזנברג (מימין)
(צילום: אורן אהרוני)
בנוסף, נטען כי שיטת חישוב הנקודות בהצבעה, לפיה הניקוד המיוחס לעמותה גבוה מהניקוד האמיתי, והוא למעשה מוכפל בספירת הקולות באופן מלאכותי. הדרישה מבית הדין היא לקבוע כי שיטת ההכפלות מנוגדת לתקנון ופוגעת בהליך הדמוקרטי.
על פי העתירה, קולות ההצבעה בבחירות הם 3,000, אבל כאשר סופרים אותם בעקבות ההכפלה המלאכותית מגיעים ל-30,000. הדבר דומה לכך שמספר הבוחרים בישראל הוא ארבעה מיליון, וכאשר סופרים את הקולות יתברר שנספרו 40 מיליון איש.
עוד נטען בעתירה כי ההנהלה מנהלת את הבחירות באופן שזהות האגודה המצביעה תהיה חשופה - בניגוד להנחיות רשם העמותות ולתקנון האיגוד. לפי הטענה, כל עמותה מקבלת מספר (לפי כמות קולות ההצבעה הייחודיים שיש לה), ומחויבת להכניס את הפתק עם מספר קולות ההצבעה למעטפת ההצבעה. כך ניתן בקלות לזהות את המצביעה, מכיוון שלרבות מהאגודות המצביעות יש מספר קולות הצבעה ייחודי להן.
תגובת איגוד ההתעמלות: "אנו פועלים בהתאם להוראות תקנון העמותה ובטוחים באופן ניהול מערכת הבחירות בהתאם להנחיות רשם העמותות. חבל שיש מי שמנסה ללא לאות לחבל בפעילותו התקינה של האיגוד. אנו מאחלים בהצלחה רבה לכל המתמודדים ומצפים להתחיל את הקדנציה הבאה לטובת הספורטאים והמשך השגים מעולים".