כדי לעבור את אחת הקבוצות הטובות בעולם מכבי חיפה הייתה צריכה ערב אגדי ונטול טעויות. כולנו יודעים איך זה נגמר וקל להיות חכמים בדיעבד, אך אם אני אוהד חיפה - אני מרוצה ממה שראיתי.
ברק בכר החליט ללכת על כל הקופה. כן, היה אפשר לנסות להתבנקר, לעמוד עם 10 שחקנים בשני קווי הגנה ובמקרה הטוב לשמוח על הפסד 1:0 קטן. היה אפשר לחיות עם השקר הזה שמה שמבדיל בין טוטנהאם למכבי חיפה הוא שער בודד ואלו פערי הרמות, אבל התוצאה תהיה אותה תוצאה – הפסד, הדחה מאירופה ואימונים בזום. אז למה לא להעיז?
1 צפייה בגלריה
צ'ארון שרי חוגג
צ'ארון שרי חוגג
צ'ארון שרי חוגג
(צילום: רויטרס)
שחקני חיפה לחצו על כל המגרש, כפו טעויות על טוטנהאם, הכריחו את ג'ו הארט לבוא ליום עבודה וגם הבקיעו שני שערים, בחוץ, מול אחת הקבוצות הטובות בעולם. רוב המצבים הגיעו אגב מלחץ אפקטיבי של מכבי חיפה, והמצטיינים בירוק בהקשר הזה ובכלל במשחק היו לביא, שרי, רוקאביצה ומעל כולם אבו-פאני.
אז מה בכל זאת השתבש? שאף אחד מהמצטיינים במשחק הזה (או ברוב המשחקים של חיפה) לא משחק קרוב לג'וש כהן. ההגנה של חיפה הייתה החולייה החלשה שלה בעונה שעברה והעונה לא נראה שהמצב השתנה. הגול הראשון הגיע בעקבות איבוד כדור של סאן מנחם וסגירה לקויה של מאבוקה (שלטעמי ועל אף היכולות ההתקפיות שלהם, לשניהם צריך למצוא מחליף להרכב הפותח), השער הרביעי הגיע בעקבות טעות קריטית של פלאניץ', והשישי שסגר סופית את הסיפור הגיע בעקבות גלישה סתמית של חבשי.
למרות הכל, עד השער השישי, עד שטוטנהאם הגדולה כבשה שישה שערים בבית שלה, הייתה לי אמונה שזה עדיין אפשרי. הייתה לי את האמונה כשראיתי את הארט מציל כדור מסובב של אבו-פאני, כשהכדור של שרי שרק ליד הקורה, כשהשער של רוקאביצה נפסל על נבדל קטן מכדור גדול של חזיזה. מה בתור אוהד חיפה אפשר לבקש יותר? כי כדי שבאמת נעבור קבוצה כמו טוטנהאם דרוש נס לא פחות גדול מאשר שיפסיק הפילוג בארץ או שמחר תהיה תרופה לקורונה.
לגבי בכר – זה לא שהוא חף מטעויות. את בעיית המגנים יודעים כבר הרבה זמן. השער השני בקרן נבע בעקבות שמירה אזורית ולא אישית שכשלה, הכנסתו של גודסוואי רק הורידה את הרמה והעובדה שמכבי חיפה טרם הצליחה לשמור על שער נקי העונה בעוכריו – אבל למשחק הזה הוא העלה את מכבי חיפה הטובה ביותר שהוא היה יכול.
אז מה מכאן?
עיקר העבודה צריך להגיע מהפן המנטלי והפסיכולוגי. אין אימונים, אבל מכבי חיפה צריכה להיות מוכנה להסתער על הליגה, בין אם מודיעים על חזרה לעונה בינואר ובין אם זה מחר. בכר צריך להבין איך להכין את הקבוצה הגנתית, צריכה להיות הכנה טקטית מול קבוצות שיבואו להסתגר, והשחקנים צריכים לדעת שהמועדון מאחוריהם ותומך בהם בתקופה של הבידוד. בעצם לא רק המועדון, גם אנחנו האוהדים, שבזכות הקבוצה הנפלאה שנבנתה כאן מאמינים שאפשר לחזור מפיגור של שלושה שערים מול טוטנהאם בחוץ ואפשר אחרי שנים, לקחת אליפות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.