המאבק בקורונה עוד כאן. הנזק מהנגיף בישראל עצום עם קרוב ל-300 מתים ומאות אלפי מובטלים, וגם כשאנחנו בעיצומו של תהליך חזרה לשגרה, ברור לכל שזו תהיה שגרה אחרת משהכרנו. העולם כולו השתנה, אבל משבר הקורונה, על אף חסרונותיו הרבים, גם העניק לנו הזדמנות להחליף כמה הרגלים. אחד מאותם שינויים אפשריים שעלו לאחרונה לכותרות הוא העברת משחקי הכדורגל הישראלי לימי חול.
פגרת הקורונה שנכפתה עלינו, והקפיאה את הכדורגל הישראלי יחד עם הספורט בעולם כולו, הזכירה לנו עד כמה הספורט בכלל והכדורגל בפרט הם צורך חיוני עבורנו. כמה אנחנו זקוקים לאווירה, לעידוד, לאדרנלין. נגיף הקורונה הדביק מיליונים בעולם, אבל נגיף הכדורגל מדבק הרבה יותר, ובמקרה שלו אי אפשר להחלים. אך יש בישראל בעיה רצינית - כדורגל משחקים משבת לשבת, ושומרי השבת במדינה לא יכולים להיות באמת חלק מהתרבות. מדובר בהמוני אוהדים שלא יכולים להגיע למשחקים או לצפות בהם בשידור חי, ובהמוני שחקנים שלא יכולים לקדם את הקריירה ומוצאים את עצמם בצומת דרכים, בבחירה בין האמונה הדתית לכישרון ולחלום הגדול.

1 צפייה בגלריה
פלומן מול פירסמן
פלומן מול פירסמן
הפועל ת"א מול בית"ר ירושלים
(צילום: אורן אהרוני)

בימים האחרונים התחילה יוזמה של הרב עמי פייקובסקי (הידוע כ"רב הכדורגלנים"), שיחד עם שחקני כדורגל מובילים - ובהם אופיר קריאף, עומר אצילי, שיר צדק, דן איינבינדר ואלמוג כהן - פנו לשר התרבות והספורט החדש, חילי טרופר, בבקשה להעביר את משחקי הכדורגל לימי חול. נכון, אחת לכמה שנים הנושא עולה לסדר היום ויורד במהרה בטענה של "סטטוס קוו", אבל משבר הקורונה מותיר הזדמנות פז שלא תחזור לעשות את השינוי. בהתחלה יהיו ביקורות, יהיו כעסים גם בהמשך. אך בטווח הרחוק כולם יתרגלו למצב, והמדינה כולה תרוויח כשיהיה שוויון אמיתי, וכל אחד מכל מגזר יוכל להגיע למגרשים, לעלות על הדשא או לעודד ביציע, וליהנות מכדורגל.
הקורונה לימדה אותנו את הצורך בשותפות ובשוויון. אחרי עשרות שנים, הגיע הזמן לקחת צעד אמיץ ולאפשר את השוויון גם על מגרשי הכדורגל בארץ. אולי שר ספורט עם כיפה על הראש יידע לקבל את ההחלטה הנכונה. לכל שבת יש מוצאי שבת, והגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולהעביר את הכדורגל הישראלי לימי חול.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.