יום חג לגיא ניב, שהפך היום (ראשון) לרוכב הישראלי הראשון שסיים את מרוץ האופניים הקשה והיקרתי מכולם - הטור דה פראנס. ניב בן ה-26 מסטארט-אפ ניישן חצה את קו הסיום בשדרות שאנז אליזה בפריז, לאחר שלושה שבועות מפרכים, בהם עבר כ-3,500 קילומטרים ב-21 קטעים שונים, עם טיפוסים ומקצבים מטורפים. הוא דורג בסיום במקום ה-114 הכללי.
"עברתי רגעים קשים, שאילצו אותי לחפור הכי עמוק שרק אפשר - אבל לרגע אחד לא הטלתי ספק - אני לפריז אגיע. ועכשיו - על קו הסיום בשדרות האליזה - אני יכול סוף סוף לנשום לרווחה. אני מאושר", אמר ניב הנרגש.
4 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
ניב ודגל ישראל על רקע שער הניצחון בפריז
(צילום: נועה ארנון)
4 צפייה בגלריה
גיא ניב עובר בשער הניצחון
גיא ניב עובר בשער הניצחון
גיא ניב עובר בשער הניצחון
(צילום: נועה ארנון)
על הרגע שנכנס לתוך שדרות האליזה וידע שזה כבר הסוף, אמר: "הייתי חייב להרגיש את הרגעים האלה. חוויתי אותם כצופה כשעמדתי שם, ילד בן 13 שקיבל מתנה חלומית לבר מצווה. ועכשיו אני חולף על פני אותה שדרה כרוכב הישראלי הראשון".
"עברה בי צמרמורת למרות שהייתי אמור להתרגל לזה בשלושת השבועות האחרונים. כל זה הוא כמובן סיפוק אישי עצום אבל עוד יותר מכך - האמונה שזה יחולל את השינוי עבור ענף האופניים בישראל. כי אולי יש עכשיו ילד אחד שראה אותי ואת הקבוצה היום - ומעכשיו זה יהיה החלום שלו. אם מספיק ילדים יחלמו וירצו - רבים ילכו בעקבותיי ויגיעו לפסגה הזו ואף יעברו אותי בהישגיהם".
4 צפייה בגלריה
סילבן אדאמס
סילבן אדאמס
אירח את הקהילה היהודית. אדאמס
(צילום: באדיבות יזראל סטארט-אפ ניישן)
למרות שהייתה זו ההופעה הראשונה של יזראל סטארט-אפ ניישן בטור דה פראנס היא הפתיעה רבים. אף שלא השיגה ניצחון באחד השלבים לשם שאפה וכיוונה, רוכביה השיגו בשישה שלבים את אחד מעשרת המקומות הראשונים. בשישה שלבים רוכביה הובילו את קדמת המירוץ "בבריחות".
בעלי הקבוצה סילבן אדאמס ורון בר און אירחו את ראשי הקהילה היהודית בפריז ומכובדים רבים שהגיעו לאוהל המיוחד של הקבוצה, כולו עטור בדגלי ישראל, בשדרות האליזה שם צפו במירוץ. הם עודדו את הקבוצה וקיבלו את פניה בהתרגשות כאשר הרוכבים פנו מיד אחרי קו הסיום והגיעו על אופניהם למפגש נרגש. "זה הרגע הכי מתוק שיש והלב מתרחב מגאווה", אמר בר און. "היום צבענו את שדרות האליזה בכחול-לבן".
4 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
"עברה בי צמרמורת". ניב
(צילום: AFP)
סילבן אדאמס הוסיף: "אני גאה במה שעשינו כאן בשלושת השבועות של הטור. היינו לא מעט פעמים במרכז העניינים וייצגנו את ישראל בכבוד. שמה של ישראל נישא בכל העולם בשבועות האחרונים בטור הזה. עשינו כאן היסטוריה ואני גאה בקבוצה ובמיוחד בגיא ניב הנהדר שעמד במשימה ההיסטורית והקשה הזו באומץ. אני יכול להבטיח לכם שנחזור לכאן כקבוצה חזקה עוד יותר כבר בשנה הבאה בהובלת הרוכב הגדול של הדור כריס פרום. יש למה לחכות".
שר התרבות והספורט חילי טרופר פירגן גם הוא לניב: "גיא ניב הוא הרוכב הישראלי הראשון שמסיים את מירוץ הטור דה פראנס וזו גאווה גדולה לישראל. הוא עשה זאת יחד עם קבוצת סטארט-אפ ניישן בראשות סילבן אדמס, שמצליחה בכל פעם להביא את רוכביה להישגים חדשים. גיא ניב הוא סמל של מצוינות. גיא, כולנו גאים בך ומחכים לחגוג איתך כאן בארץ, כל הכבוד".