המחבק

המוסר הכפול של שימון
בסוף מיץ' גולדהאר ניפנף את דור מיכה ועומר אצילי ממכבי ת"א, כצפוי. עבורו ספורט הוא תרבות, גם אם מדובר בשניים מכוכביו הגדולים. קצת לפני שההחלטה נחשפה לציבור, התבטא בעניין גם שמעון מזרחי וגילה עד כמה רחוקים הקווים האדומים של שני הצהובים. כרחוק קנדה מישראל.
"כנראה הוא מחכה להחלטת הפרקליטות שיכולה לקחת זמן", ניחש בשבוע שעבר יו"ר מחלקת הכדורסל את צעדיו של הבעלים מהכדורגל, וריחם דווקא על השחקנים: "עינוי הדין הוא גדול". אלא שגולדהאר אינו משפטן מרפובליקת בננות, וכדי לקבוע סולם ערכים הוא לא צריך שום פרקליטות, בטח לא במדינה שהפכה אותה לשק חבטות של נאשמים וחשודים.
6 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
ניחש את צעדיו של גולדהאר. מזרחי
(צילום: עוז מועלם)
"בשלב הראשון חייבים לתמוך בשחקנים כי הם הבנים שלך. הם חלק מהמשפחה וצריכים לעמוד מאחוריהם מבלי לפגוע בנפגעי העבירה, אם יש כאלו, אבל מועדון צריך לתת את הגב לשחקנים שלו", אמר מזרחי, ובאותה נשימה הוסיף: "לרגע לא אמרתי שצעדיו של מיץ' לא נכונים". ההתפלפלות הזו היא סוג של אוקסימורון. די מצחיק לומר: "לרגע לא אמרתי שצעדיו של מיץ' לא נכונים", רגע לפני האמירה: "בשלב ראשון חייבים לתמוך בשחקנים". כלומר בדיוק ההפך ממה שגולדהאר עשה.
באופן טבעי, אצל היו"ר מהכדורסל הועלו השוואות להסתבכות של וויל ביינום, ולהיעדרות המיסתורית של אולסי פרי מהמשחק נגד ריאל מדריד בשנות ה־80, כשהמועדון דבק בגרסת ה"שפעת" (היום זה בטח היה קורונה). אבל כדי להבין את המוסר הכפול במכבי ת"א, כדאי להיזכר דווקא בפרשת סוני ווימס.
6 צפייה בגלריה
גולדהאר ומזרחי
גולדהאר ומזרחי
גולדהאר ומזרחי
(איור: אופיר בגון)
זה קרה בינואר 2017, כששחקן החיזוק האמריקאי הגיע לאימון שגרתי בהיכל וזומן במפתיע לבדיקת סמים. ביצעה אותה הסוכנות למניעת סימום בספורט, אך בהמשך התברר כי מאחוריה עמדה הקבוצה. ווימס נטש את הבדיקה, ראשי מכבי ת"א השעו אותו לאלתר, ובתקשורת פורסם כי "סירבו להתייחס לפרשה". אבא'לה מההנהלה, כמה מפתיע, לא אמר אז: "בשלב הראשון חייבים לתמוך בשחקנים כי הם הבנים שלך, הם חלק מהמשפחה".
אז מה ההבדל? פרי, ביינום, מיכה ואצילי הסתבכו בעודם כוכבים, שהמועדון נזקק להם. ווימס היה כוכב עבר עם כוכבית: היה לו חוזה מוגן בסך 1.5 מיליון דולר לעוד עונה, והוא לא השתלב מקצועית וחברתית. בדיקת הסמים היזומה איפשרה לשחררו ללא פיצוי, והמשפחה הצהובה נפטרה מבנה החורג כבר בשלב הראשון.
6 צפייה בגלריה
אצילי ומיכה
אצילי ומיכה
מזרחי גונן עליהם. אצילי ומיכה
(צילום: עוז מועלם)
"השחקנים הביעו צער על מה שקרה", גונן מזרחי על מיכה ואצילי. "גם אם אין כאן משהו פלילי, יכול להיות שיש כאן משהו מבחינה אתית. הם צריכים להתאזר בסבלנות רבה עד שהפרקליטות תחליט". יכול להיות? באחד המסרונים שנחשפו בחקירה, כתב אחד השחקנים לחבר לקבוצה: "יש לי 3 פגזים, עוד חודש בנות 18". מזרחי, אלוף משנה במיל', אולי חשב שמדובר באמל"ח.
ומה יהיה אחרי שהפרקליטות תכריע? "ההחלטה אם ימשיכו במועדון או לא, מבחינה מקצועית, לא קלה", סיכם היו"ר מהכדורסל. "יצטרכו לחשוב איך למלא את השורות מבין השחקנים המושאלים"... כלומר סגל השחקנים ואיכות המושאלים הם חלק ממערכת השיקולים. ככה זה אצל מזרחי. גם בעיה מוסרית אפשר לפתור בעסקת טיעון, ותמיד יש לזה טעם של עו"ד.

הקייטנה

ארטיקים ו־"DG" בהשתלמות המאמנים
היום תיפתח במלון באילת השתלמות מאמנים. כדי לחדש את תעודת המאמן, מחויבים אנשי המקצוע לצבור 15 שעות השתלמות. רבים מהם, שכבר שילמו דמי חבר של 280 שקל ונותרו ללא פרנסה בגלל המצב, ביקשו להעביר את האירוע לאזור המרכז, בלי חדרים עם נוף ללגונה ובר של קוקטיילים ליד הבריכה, אבל באיגוד התעקשו לקיימו בעיר הדרומית. ואם למאמן קשה עכשיו לממן מלון? שיגור באוהל על שפת הים.
6 צפייה בגלריה
אילת
אילת
כן, בעיר הזו ייערך קורס המאמנים. אילת
(צילום: מאיר אוחיון )
אבל רגע, מה עושים עם מגבלות הקורונה? במודעה שפירסם איגוד הנופשים נכתב כי "הלו"ז מיועד לאורחי המלון בלבד", ושרק "החלק המעשי רלוונטי לכולם".
"לא התעקשנו על אילת", הסביר לי אתמול מ"מ יו"ר האיגוד אמיר כהן. "תקנון ההתאחדות מחייב 15 שעות בשלוש שנים, והאיגוד עשה למעלה מ־20 השתלמויות בכל הארץ. ב־2018 ו־2019 הייתה קורונה?"
עכשיו יש, ומי שצריך לעשות השלמות חייב להגיע.
"לא חייב. כתבנו מראש 'נופש משפחתי וידע מקצועי'. מי שיש לו חמש שעות בעיה, אנחנו באים לקראתו ונותנים לו אישור זמני".
ומה עם אלה שלא יכולים לשלם על מלון?
"שכרנו אולם במלון אחר, והמרצים ירצו כפול".
במודעה שפרסמתם כתוב: “ארוחת ערב שישי DG ברחבת הבריכה”. מה זה?
"זה של המלון. יש להם מוזיקת רקע סביב הבריכה".
עכשיו הכל ברור. DG זה לא תצוגת אופנה של דולצ'ה וגבאנה, הכוונה כנראה ל־DJ. לא מזמן התלונן חלק גדול ממשתתפי קורס המאמנים שהם מתקשים להבין את האנגלית של המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר, אבל עכשיו הם יכולים להרגיש נוח גם עם האנגלית של ראשי האיגוד.
6 צפייה בגלריה
אייל לחמן
אייל לחמן
יהיה בין המרצים. לחמן
(צילום: עוז מועלם)
בין המרצים בעברית יהיה אייל לחמן, שידבר על "פיתוח מערך טקטי דרך משחקונים". מזל, כי במערך טקטי של משחקים גדולים (כפי שחשה על בשרה הפועל רעננה) הוא מתקשה. גיא עזורי ירצה בנושא: "אימון סיומות לשער". יופי של מומחה, בהתחשב בקמפיין האחרון שלו בנבחרת הנשים, שסיימה אחרונה בבית מוקדמות המונדיאל עם אפס שערים בשמונה משחקים.
אבל הכי מקוממת הייתה אחת המודעות שפירסמו ראשי האיגוד לקראת הכנס, ובה הבטיחו: "ארטיקים חינם לילדים"! די מבאס, כי אם האיגוד אינו מסוגל לדאוג לאבא שלהם כשהמועדון מעיף אותו על טיל, לילדים לא מגיע לעוף על טילון?

הפרחח

אייל גולן עושה אבו־עלי
כשהפועל מרמורק הפסידה להפועל עפולה בקרב על הכרטיס לליגה הלאומית, כיסה "נשיא המועדון" אייל גולן את עיניו במסכה. אבל התמונות הקשות באמת הוצגו שלושה ימים קודם, במשחק בין "נבחרת האמנים" ל"כוכבי הרשת", שם כיכב כבוד הנשיא בעצמו, כאחרון הפרחחים.
6 צפייה בגלריה
גולן. ממורמר ממרמורק
גולן. ממורמר ממרמורק
גולן. ממורמר ממרמורק
(צילום: ראובן שוורץ)
בדקת הסיום, אחרי שבעט פנדל לשמיים, הוא פשט את חולצתו ושלח כאפה לפניו של השוער לירן שטראובר. במהלך המשחק, כשאחד משחקני היריבה זרק מילה לעבר המאמן שלו, הסתער לעברו גולן בזרועות מונפות ובפוזה של "תחזיקו אותי" – אז כמה אנשים באמת החזיקו אותו. לא קשה לנחש מה היה שר על שניהם עומר אדם, אילו רק היה בהרכב.
מה שבטוח, הזמר נראה ממורמר, ולא ברור אם זה בגלל מרמורק או הקורונה. בינתיים, כדי לשחרר אגרסיות, חייבים לארגן לו הופעה בבריכה שעלתה השבוע לכותרות במרחבים. רק שיהיה מופע בעמידה.

האסלה

החתמת השנה בכפר-שלם
הפועל כפר-שלם עלתה (אפשר לומר בהליכה) לליגה הלאומית, וכיאה לחברה בליגה מקצוענית החלה להתחזק. ידיעה שפורסמה בסוף השבוע בישרה על החתמת המגן טל קדרון, לצד תצלום שראוי בהחלט לתואר: תמונת השנה בכדורגל הישראלי.
רואים שם את הרכש החדש לצד סוכנו, ג'קי דהאן, כשברקע בית שימוש שדלתו פתוחה ואסלה מורמת לרווחה. מתחת נכתב: "קדרון במעמד החתימה" (חפשו בגוגל).
"זו לא תמונה שאנחנו פרסמנו", הסביר לי האיש שצילם אותה, מנהל הקבוצה אשר עזרן. "באתר הרשמי שלנו יש רק תמונות שאיש המדיה שלנו מעלה". כיוון שעזרן לא נעתר לבקשתי לצרף את התמונה גם לכאן, חשוב לציין כי בתמונה החגיגית ליד בית השימוש הפתוח לא רואים את נייר הטואלט, ולכן קשה לדעת על מה נחתם החוזה. מצד שני, ייתכן שהיה פה רמז שהוא כולל סעיף יציאה.

מילה זו מילה

"אני מנוע בחיים שלי מאתגרים"
מאמן הפועל עפולה, שלומי דורה, המנוע שמאחורי השארת הקבוצה בליגת הלאומית