שבת, 8 בערב, ליגת העל שלנו חוזרת מפגרת הקורונה. מכבי תל אביב מארחת את הפועל חיפה וכל אוהדי הספורט מתרגשים. אתרי הספורט מורחים כתבות ללא הרף, מילים ועוד מילים נאמרות באולפני הקלטות של פודקאסטים, חדשות הספורט התחילו לדווח על… חדשות, וכתבי הספורט מנקים את המקלדות.
גרעינים שחורים, לבנים, אבטיח ופיסטוק כבר ארוזים וממתינים לרגע הפיצוח. בירות שוכבות במקרר וממתינות לרגע פתיחת הפקק. האוהדים מאווררים את החולצות והדגלים ועם ישראל מוכן לקבל את הכדורגל שלו בחזרה. אפשר כבר לשמוע, ממרחק של שני מטר כמובן, את ההתרגשות אצל אוהדי הכדורגל המשועממים, אשר נאלצו להסתפק בשידורים חוזרים של משחקי פיפ"א.

1 צפייה בגלריה
אצטדיון טדי כמעט ריק
אצטדיון טדי כמעט ריק
אצטדיון טדי הריק
(צילום: אלכס קולומויסקי)

ריח הדשא כבר באוויר, הנקניקיות עם הטעם הסינתטי כבר מוכנות ויש שיגדילו ואפילו ימזגו את בקבוק הקולה לתוך כוס חד פעמית שנמכרת במחיר מופרז כדי להרגיש שהם באמת נמצאים ביציעים כדי לתמוך בקבוצה שלהם. אחרי יותר מחודשיים ללא כדורגל ישראלי השחקנים חוזרים למגרש, והצופים מתיישבים מול מסך הטלוויזיה עם ציפיות אדירות לראות כדורגל טוב או לפחות כדורגל, או כדור וכמה רגלים.
הגעגוע יוצר לפעמים עיוות של המציאות. הרומנטיקה גורמת לנו לשכוח רגעים פחות נעימים מהעבר ולזכור רק את החוויות הטובות, את המשחקים הבלתי נשכחים, וקצת דוחקת את המשחקים המשעממים והעייפים שהם הכדורגל הישראלי האמיתי. החזרה מהפגרה של הקורונה מזכירה לי בחור שפוגש את חברתו לשעבר ולא זוכר את הסיבה שהם נפרדו. אבל אחרי כמה דקות של שיחה הסיבות לפרידה עולות באוויר.
ואחרי כל זה, תנו לנו כדורגל ישראלי. עם מעט שערים, שחקנים רצים לאט ויציעים ריקים. רק תנו לנו להסתכל על 22 שחקנים רצים אחרי כדור כדי להחזיר לנו את השפיות ואת המשמעות האמיתית לחיינו. יום שבת, 8 בערב, הכדורגל שלנו חוזר, יאללה, אני לא יכול לחכות יותר!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.