פטריק ואן לוון קצת יצא מאיפוס בפלייאוף העליון, ומכבי ת"א איבדה בהתאם נקודות. עכשיו מחכים לה שני משחקי עונה מול מכבי חיפה, אחד בליגה ואחד בחצי גמר הגביע, וכרגע חשוב יותר לדבר על הליגה - כשרק ניצחון יותיר סיכוי מעשי לאליפות. אז קבלו: המדריך למאמן ההולנדי שהלך טיפה לאיבוד.
קודם כל לבוא נקי. בלי מחשבות על הפרש ארבע נקודות, זה לא מעניין. במשחקים מול חיפה השנה, כמו בכל השנים האחרונות, מכבי ת"א הראתה עליונות על הירוקים, ואין סיבה שזה לא יקרה גם הפעם. מה שדרוש מהמאמן שלנו זו גמישות מחשבתית.

1 צפייה בגלריה
ואן לוון על הקווים
ואן לוון על הקווים
ואן לוון על הקווים
(צילום: עוז מועלם)

הקבוצה שעייפה מנטלית ופיזית צריכה זריקת מרץ בדמות מערך מרענן, התקפי אך אחראי, שיפתיע את הטוענת לכתר מהכרמל. שימו לב מה קומאן עשה לברצלונה המתפוררת באמצע השנה. הוא זרק את ה-3-3-4 הקלאסי-הולנדי-קטלאני לטובת שיטת משחק עם שלושה בלמים, בה המגנים הם קיצוניים לכל דבר, ובכך שיחרר את מסי וגריזמן מעבודת אגפים סיזיפית. זה לא בדיוק מה שאציע עוד רגע, אבל דוגמה לשינוי מחשבתי שיוצר שינוי בתוצאות.
מכבי צריכה לעלות בהגנה עם ארבעה: טיבי והרננדס במרכז, סאבוריט וז'ראלדש באגפים. לפניהם צריך לשחק גלזר בתפקיד "הובאן", כלומר בלם שלישי בעת הצורך או קשר אחורי שדוחף קדימה בעת הצורך. הכל תלוי במומנטום שנוצר במשחק. לפניו גולסה ופרץ, שניהם 50:50, כל אחד בצד שלו. התפקיד שלהם יהיה לנטרל כל ניסיון שליטה חיפאי במרכז השדה. ברגע שלביא ואבו פאני יאבדו את המרכז, כל האפקט ההתקפי של חזיזה-אצילי-רוקאביצה-שרי בחוד הירוק יהיה עקר.
וכאן מגיע שינוי. במקום שחקני אגף שהקבוצות היריבות כבר מכירות ויודעות להתמודד איתם, אני ממליץ לוואן לוון לתת לדן ביטון את המפתחות בקישור הקדמי - לשחרר אותו מכל תפקיד טקטי (הקישור של חיפה נטול רודריגז, ועם השאר פרץ-גולסה-גלזר יסתדרו) ולתת לו לאיים מרחוק, בבעיטות, הגבהות ומסירות. מה גם שהוא בועט חופשיות מצוין, ובמשחק כזה זה כלי מאוד חשוב. אם אני ואן לוון, אני עובד על הביטחון שלו מעכשיו ועד המשחק. זה יכול להיות המשחק שמשנה את גורלו במכבי.
לפניו ישחקו יונתן כהן, כחלוץ שני עם נטייה לשמאל, ואיתי שכטר כחלוץ מטרה. במשחקים האלו הפיזיות של שכטר וכהן ברחבה של חיפה תלחיץ מאוד את הבלמים הירוקים ותיצור הזדמנויות לכיבוש. את פשיץ' צריך לשמור למחצית השנייה, כשפלאניץ' וארד יהיו כבר עייפים מההצקות של שכטר. מה עם האגפים, אתם שואלים? אז ככה. סאבוריט וז'ראלדש יכולים לתפקד כמו אלבה ודסט בברצלונה ולשחק גבוה, במיוחד אם גלזר יהיה שם לשחק כמו בלם שלישי כשצריך.
הכי חשוב לפתוח חזק, אגרסיבי ולא להיכנס להרפתקאות מוקדם מדי במשחק. לחיפה אין הרבה מה להפסיד כאן כי היא עדיין במקום הראשון גם אם תובס - לכן הניצחון כאן חייב להיות כל כך נחרץ ומשמעותי, כדי שיערער את הביטחון שלה במשחקים הנותרים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.