תוך שלושה ימים התגלו מקרי קורונה בשלוש קבוצות בליגה הראשונה של ירדן. משחקיהן נדחו והמשך פעילות הליגה כולה עומד בסימן שאלה. הסיפור המעניין ביותר הוא זה של המשחק שנדחה בין שתי הקבוצות המוכרות בירדן, אל-פייסלי ואל-ויחדאת. בזעיר אנפין הן סיפורה של הממלכה השכנה.
אל-פייסלי נוסדה ב-1932, עוד טרם זכתה ירדן בעצמאות מלאה. היא אחת הקבוצות המעוטרות ביותר בעולם הערבי ומוכרת כמייצגת את האוכלוסייה הבדואית-האשמית, זו שהקימה את ירדן ושולטת בה. אל-ויחדאת נולדה ב-1956 במחנה הפליטים הפלסטינים בעמאן הנושא את אותו שם. היריבות הגלויה ביניהן משקפת את המתח הסמוי בין שני חלקי האוכלוסייה הירדנית – זו ההאשמית וזו הפלסטינית.

1 צפייה בגלריה
נבחרת ירדן
נבחרת ירדן
נבחרת ירדן
(צילום: Getty Images)

האיזון העדין בין שני חלקי האוכלוסייה, כאשר המלוכה - קרי, הכוח הפוליטי - נמצא בידי ההאשמים, והכוח הכלכלי בידי הפלסטינים, משתקף גם בתוצאות מאבקי הכדורגל. ב"דרבי של ירדן" זכתה כל אחת מהן ב-29 ניצחונות. אך המשחק הקרוב ביניהן, שעמד להיערך ב-9 באוקטובר, נדחה בעקבות בדיקות שגילו ששחקנים ואנשי צוות באל-ויחדאת נדבקו בקורונה. עשרות מברקים עם איחולי החלמה זרמו לראשי המועדון, וביניהם גם זה מנשיא אל-פייסלי - שבוודאי לא הצטער על דחיית המשחק לאור היכולת הבינונית של קבוצתו, שמדשדשת במרכז הטבלה אחרי שחילצה תיקו מול מעאן ביום ראשון.
שעות ספורות אחרי הפרסום על התפרצות הקורונה במועדון, נחשף שגם באל-אהלי מעמאן התגלו שחקנים שנדבקו, והמשחק נגד קבוצת נדחה. אל-אהלי היא אחת הקבוצות הבודדות בליגה הירדדנית ששתי הגדולות "הרשו" להן לזכות באליפות.
אבל יש גם חדשות טובות שגורמות לגאווה בירדן. החלוץ בןמוסא סולימאן אל-תעמרי הגיע לאירופה. בשנתיים האחרונות הוא שיחק באפואל ניקוסיה, והרשים מומחים רבים שהשוו אותו למוחמד סלאח המצרי, שחקנה של ליברפול. אחרי שנתיים בקפריסין רכשה אותו לובן הבלגית בסכום המוערך בכמיליון יורו. בינתיים לא בדיוק סלאח ואפילו לא ערן זהבי - אבל תנו לבחור צ'אנס - הוא רק בן 23.
*עודד ערן הוא חוקר במכון למחקרי ביטחון לאומי ושגריר ישראל לשעבר בירדן
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.