חלון ההעברות בליגה האנגלית נפתח ב-9 ביוני, וכל קבוצה תעשה כל מה שביכולתה לשפר את הסגל. להלן ההצעה שלי לשני השחקנים ש-6 המועדונים הגדולים פשוט חייבים לעשות כל מאמץ להחתים. הרי ארסנל, צ'לסי, ליברפול, מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי וטוטנהאם מכוונות לכל תואר אפשרי, ובשביל שזה יקרה הן צריכות לחזק את הסגל. בכתבה אני מציג 2 החתמות ריאליות - סופרסטאר אחד שהוא מובן מאליו, ושחקן נוסף, שאולי אינו השם הראשון שקופץ לראש, אך לדעתי יתאים לקבוצה ולצרכים שלה כמו כפפה.

ארסנל: חוסאם אוואר, פדרו פורו

לדעתי ברור שמיקל ארטטה צריך הרבה יותר משני שחקנים, אבל שתי העמדות ההכרחיות הן של שחקן יצירתי (באגף או בקישור) ומגן ימני. בחצי העונה הראשונה ארסנל התקשתה ליצור מצבים, עד שאמיל סמית'-רואו תפס מקום בהרכב בינואר והביא לשיפור. אוואר מליון הוא עוד שחקן יצירתי שיהפוך את ארסנל לקבוצה הרבה יותר מסוכנת. יש בשוק עוד הרבה אופציות לעמדה (כמו אמי בואנדיה, מרטין אודגור, מנור סולומון ועוד), אך אוואר יביא לא רק יצירתיות אלא גם גולים מהקישור, מה שחסר לארסנל בשנים האחרונות.

3 צפייה בגלריה
מיקל ארטטה
מיקל ארטטה
מיקל ארטטה
(צילום: רויטרס)

פורו חמק מתחת לרדאר של הרבה אנשים העונה. הייתה לו עונה מדהימה בליגה הפורטוגלית, שם לקח אליפות עם ספורטינג ליסבון, והוא אפילו נכלל בסגל הרחב של נבחרת ספרד ליורו לפני החיתוך הסופי שהשאיר אותו בחוץ. בעקבות הירידה ביכולת של הקטור ביירין, סדריק סוארס וקאלום צ'יימברס, שלדעתי הוכיחו שהם לא שחקנים מספיק טובים, פורו ישתלב בקבוצה וישפר אותה.

צ'לסי: ז'ול קונדה, רומלו לוקאקו

צ’לסי כבר קבוצה מאוד חזקה, אלופת אירופה הטרייה, אבל אני חושב שתוספת של חלוץ ברמה הכי גבוהה כמו לוקאקו, שיכול להבקיע אפילו 30 שערים בעונה, תהפוך אותה לקבוצה מפלצתית. אינטר צריכה למכור שחקנים הקיץ, וללוקאקו יש מה להוכיח בליגה האנגלית, לאחר שעזב את יונייטד עם טעם לא טוב בפה ובעבר לא קיבל הזדמנות בצ'לסי. לדעתי ההעברה הזאת מושלמת לשני הצדדים.
בשנתיים האחרונות קונדה הוכיח בסביליה שהוא בלם ברמה הגבוהה ביותר וצריך לעבור למועדון יותר גדול. מאחר שססאר אספיליקווטה המתבגר יורד ביכולות, קונדה ישתלב כבלם ימני במערך שלושת הבלמים של תומאס טוכל בצורה מיטבית, עם רשות לעלות להתקפה כמו שהוא אוהב ויודע לעשות (וכמו שאספיליקווטה עושה היום).

ליברפול: איב ביסומה, ג'יידון סאנצ'ו

לאחר שג'ורג'יניו ווינאלדום הודיע רשמית שהוא עוזב את ליברפול לטובת ברצלונה, ליברפול צריכה עוד קשר שיכול לתפקד גם כקשר אחורי וגם כקשר 50/50, ולדעתי ביסומה מושלם לתפקיד הזה. בתור קשר אחורי בברייטון, שמשתדלת לשחק כדורגל יפה, הוא לא מפחד לקבל את הכדור מהרביעייה האחורית, משתמש בגוף שלו נכון ומצליח לצאת מלחץ בקלות. הוא שיחק גם קשר 50/50 בליל.

3 צפייה בגלריה
איבס ביסומה מברייטון מול קונור גלאגר מווסט ברומיץ'
איבס ביסומה מברייטון מול קונור גלאגר מווסט ברומיץ'
איב ביסומה
(צילום: AP)

לאחר שבקיץ שעבר סאנצ'ו לא קיבל את מבוקשו - מעבר למנצ'סטר יונייטד - דורטמונד הבטיחה לו שהוא יוכל לעזוב הקיץ אם יהיה מי שישלם 80 מיליון ליש"ט. לדעתי זה מחיר מצוין עבורו, וליברפול צריכה ריענון בהתקפה. סאנצ'ו, שיכול לשחק כמעט בכל עמדה התקפית, יהיה מושלם לליברפול ויוסיף לה הרבה כקבוצה. גם מאוד מעניין אותי לראות אותו תחת יורגן קלופ, שיכול לשפר מאוד את המשחק שלו.

מנצ'סטר יונייטד: רפאל וראן, דקלן רייס

התקפת יונייטד מצוינת. היא יוצרת מצבים ודורגה במקום השני בליגה בהבקעת שערים העונה, אך בהגנה היא לא מספיק טובה, במיוחד מול מצבים נייחים. לדעתי וראן, אחד הבלמים הטובים בעולם (שדיווחים רבים טוענים שיעזוב את ריאל מדריד), יתאים בול ליונייטד עם המנהיגות, הכישרון והניסיון שלו, וישפר את ההגנה לאין ערוך.
סקוט מקטומיניי ופרד הם שני הקשרים האחוריים של יונייטד, ולדעתי שניהם לא מספיק טובים לעמדה הזאת, מקטומיניי טוב יותר כקשר 50/50 מאשר קשר אחורי ופרד לא מספיק טוב עם הכדור. לדעתי רייס מווסטהאם יכול לעשות ביונייטד עבודה יותר טובה מאשר שניהם. עם רייס כקשר אחורי, אפשר יהיה להחזיר את פול פוגבה לקישור, אחרי שהעונה שיחק יותר בכנף שמאל, כי אז יהיה מישהו שיעשה את העבודה ההגנתית במקומו.

מנצ'סטר סיטי: הארי קיין, פדרו גונסלבש

ההרכב הנוכחי של סיטי כבר מושלם לדעתי, אבל לא יזיק להם חלוץ שמסוגל להבקיע 40 שערים בעונה. עכשיו כשסרחיו אגוארו עוזב, לדעתי הארי קיין הוא החלוץ עבורם. אמנם קיין יעלה המון כסף, אבל סיטי יכולים להפוך למפלצת שלא תפסיק לנצח בשנים הבאות.

3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הארי קיין
(צילום: AFP)

גונסלבש הוא עוד שחקן מספורטינג שנתן עונה פשוט מצוינת עם 23 שערים, שחקן שיודע לשחק במספר עמדות, ממרכז הקישור עד לכל התפקידים בהתקפה. תחת ההדרכה של פפ הוא יוכל להפוך לחלק חשוב בסגל הענק של סיטי.

טוטנהאם: מילאן שקריניאר, אנטוניו קונטה

טוטנהאם זקוקה למאמן חדש ואיכותי עם ניסיון. לאחר שקונטה עזב את אינטר, הוא יהיה אופציה מושלמת עבורה. יש לו ניסיון בליגה האנגלית עם צ’לסי, איתה הצליח, ולדעתי הוא יכול גם להצליח בטוטנהאם.
כמו ארסנל, טוטנהאם צריכה הרבה יותר משני שחקנים, אבל ההגנה הזוועתית משוועת במיוחד לחיזוק. מילאן שקריניאר מאינטר הוא בלם איכותי עם ניסיון, ישפר את ההגנה ויוסיף אגרסיביות שמאוד חסרה לקבוצה. אם קיין יעזוב כמובן שיהיה צורך בחלוץ, ויש כמה אופציות שעולות לי לראש: ג'רארד מורנו, אולי ווטקינס, אנדרה סילבה, אלכסנדר איסק ופטסון דאקה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני