ה-NBA היא ליגה של כוכבים. הליגה נבנתה כך שבמשחקים החשובים מכל יופיעו הכוכבים הגדולים ביותר, ולכן כל סדרה נמשכת 7 משחקים, ומעל חצי ליגה מעפילה לפלייאוף או (החל מהשנה) משחקת בפליי-אין. הסיכוי להפתיע הוא נמוך, והפסד במשחק אחד לא חורץ גורלות. עקב כך, בפתיחת כל עונה נוכל לסמן שתיים-שלוש קבוצות שיכולות לקחת אליפות. כמעט בכל אחת מהשנים ננחש נכון.
השנה אלו היו לייקרס וברוקלין. הלייקרס, האלופים המכהנים, עם לברון ג'יימס ואנתוני דיוויס, היו הפייבוריטים הברורים מהמערב. הנטס, עם קיירי, דוראנט ובהמשך גם הארדן, הציגו שלושה שחקני התקפה שלא דמיינו שנראה לעולם באותה קבוצה מחוץ למשחק האולסטאר. שתי הקבוצות האלו בחוץ. הסיבה מאכזבת למדי - דייויס ולברון היו פצועים עד לפתיחת הפלייאוף, ולא היו במיטבם. קיירי והארדן שיחקו ביחד 40 שניות בסדרה נגד מילווקי בשל פציעות של השניים.

1 צפייה בגלריה
דווין בוקר
דווין בוקר
דווין בוקר מפיניקס
(צילום: AFP)

פיניקס נהנתה מהפציעות של הלייקרס, של דנבר (ג'מאל מארי) ושל הקליפרס (קוואי לנארד). ניתן לשער שללא הפציעות, פיניקס הייתה מוצאת את עצמה מחוץ לפלייאוף בשלב זה. גם מילווקי תצטרך להודות לצוות הרפואי של ברוקלין על כך שעברה (בקושי) את הנטס. ובכן, האם ההישג של מילווקי ופיניקס פחות מרשים משל הלייקרס בשנה שעברה? האם האליפות של טורונטו פחות ראויה משתי האליפויות של גולדן סטייט שהיו לפניה?
על דבר אחד אין עוררין. מילווקי ופיניקס אינן הקבוצות החזקות ביותר בליגה. עקב כך, הן לא ייזכרו בין הקבוצות הגדולות בהיסטוריה, והאליפות שבדרך של אחת מהן לא תסמל תחילתה של שושלת. אך ה-NBA הרוויחה פה ממד נוסף, חשוב לא פחות.
מילווקי ופיניקס הן קבוצות שבמשך שנים (הקיץ היה שונה) לא החתימו אף שחקן חופשי משמעותי. הן בנו את עצמן נכון, דרך הדראפט, ועמלו קשה על שכנוע הכוכבים שבחרו להישאר בקבוצה. את הפירות של התהליך הן קצרו רק השנה. לקבוצות כמו בוסטון, פורטלנד ודאלאס נפתח התיאבון, והן פיטרו את מאמניהן לאחר שהודחו. סביר להניח שבמקום טנקינג, נתחיל לראות יותר ויותר קבוצות בונות סגלים חזקים למשך תקופת זמן ארוכה, בציפייה לעונות כמו הנוכחית.
אז נכון, המזל שיחק תפקיד משמעותי בפלייאוף, אך יש צדק פואטי בכך שהקבוצות שנבנו נכון לאורך זמן, משווקים קטנים, נהנו מאותו מזל, בעוד קבוצות שנבנו בתוך שנה התרסקו מוקדם מהצפוי. אולי אם קוואי היה יודע שככה הגורל עובד, היינו שומעים את הצחוק המתגלגל שלו בקנדה עד היום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.