במשך למעלה מעשור מלווה אותנו התחרות וההשוואה הבלתי נגמרים בין לאו מסי לבין כריסטיאנו רונאלדו, ולנקודת רתיחה הגיע הקרב בין השניים כששיחקו באותה הליגה. כעת, לאט ובשקט, מתפתח לו קרב גלדיאטורים חדש בין הצמד הלוהט של הכדורגל העולמי - קיליאן אמבאפה וארלינג הולאנד. האם בקרוב נראה אותם אחד נגד השני?
במשך העשור האחרון היריבות האדירה בין רונאלדו למסי ריתקה את העולם, וכשהקרב הפך לראש בראש שהאחד שיחק בריאל והשני בברצלונה – היריבות הפכה את השניים לטובים יותר כששברו שיא אחר שיא ברמה האישית והקבוצתית.
1 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
קיליאן אמבאפה
(צילום: רויטרס)
מאז שעבר רונאלדו ליובנטוס אין את היריבות הישירה שהייתה בעשור האחרון, ונראה שעולם הכדורגל צמא ליריבות חדשה, צעירה ורעננה ומי שמסתמנים ככוח העולה בכדורגל האירופי הם אמבאפה והולאנד, שבמקרה הם גם הסחורה החמה ביותר לקראת הקיץ הקרוב בקרב הקבוצות הבכירות באירופה.
אמבאפה, שכבר בגיל 18 הוביל את מונאקו לחצי גמר ליגת האלופות ולאליפות צרפת עם 26 שערים ו־14 בישולים בכל המסגרות, עבר לאחר עונת השיא לפ.ס.ז', וכבר בגיל 19 הוסיף זכייה אדירה במונדיאל עם נבחרת צרפת. מפה כבר היה ברור - יש כאן כוכב כדורגל.
ב־221 הופעות, יש לקיליאן 146 שערים ו־77 בישולים - מספרים מטורפים לילד בגיל 22, שהוסיף 4 אליפויות צרפת וכמובן אותה זכייה באליפות העולם.
לאחר שדחה כבר שלוש פעמים הצעה להארכת החוזה, נראה שבקיץ הקרוב הוא יזכה למעבר יוקרתי שישדרג את מעמדו, והיה לפי ההערכות הפנים של ריאל מדריד בעשור הקרוב.
הצלע השנייה ביריבות העתידית הוא הנורווגי בן ה־20, חלוץ 9 אמיתי וחיית רחבה שכמוהו לא ראינו מאז זלאטן איברהימוביץ' האימתני. הילד שפרץ במדי מולדה הנורווגית וקיבל את ההזדמנות הראשונה שלו ממנג'ר מנצ'סטר יונייטד, אולה גונאר סולשיאר, החזיר מהר מאוד על המגרש עם 20 שערים ו־6 בישולים, ולאחר הפריצה עבר לרד בול זלצבורג האוסטרית.
בנבחרת עד גיל 20 של נורווגיה הבקיע הולאנד תשיעייה במשחק אחד במסגרת גביע העולם נגד הונדרוס, מה שהבליט עוד יותר את כושר הכיבוש הנפלא של החלוץ הצעיר. גם בזלצבורג הוכיח יכולת כיבוש נפלאה עם 29 שערים ו־7 בישולים ב־27 הופעות, וגם פה הוא השתדרג מהר מאוד ועבר לבורוסיה דורטמונד. גם בבונדסליגה המשיך הולאנד להבקיע בצרורות, וב־48 הופעות כבש 47 שערים ובישל 11 – מדהים!
החלוץ, שיחגוג ביולי הקרוב יום הולדת 21, מציג מספרים מטורפים ויכולת כיבוש ששמורה לגדולים ביותר - 96 שערים ו־24 בישולים ב־142 הופעות. הולאנד מחזיק בבסעיף שחרור על סך 75 מיליון יורו, ומי שתרצה לזכות בו בקיץ הקרוב תצטרך לשלם לדורטמונד מעט יותר.
אז על פי מה שנראה, הצמד החם הבא של הכדורגל האירופי הם אמבאפה והולאנד, וכדי לקבל יריבות צמודה ומאתגרת שתוציא מהשניים את המיטב, טוב יהיה לראותם באותה ליגה מתחרים אחד בשני. גם הולאנד וגם אמבאפה הם מטרה עבור ריאל מדריד, ונראה שלפחות אחד מהם יגיע בקיץ הקרוב לברנבאו. יהיה מעניין לראות מה תעשה ברצלונה תחת הנשיא החדש/ישן לאפורטה בשוק ההעברות תחת תקציב מוגבל מאוד עקב מצבה הכלכלי.
מסי ורונאלדו Out, אמבאפה והולאנד IN? לא בטווח הזמן המיידי, אבל כשהשניים יפנו את הבמה, ללא ספק הכוכב הצרפתי והסקורר הנוורגי יוכלו למלא את החלל עם קרב גלדיאטורים חדש ומרענן. יש למה לצפות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.