כשאלי טביב הנחית את אנטואן קונט בבית"ר ירושלים בינואר 2017, היה נראה שהגיע לפה שחקן ברמה גבוהה - שרק בגלל הסתבכותו עם החוק הגיע בטעות לישראל, וחזרה לטופ היא עניין של זמן. אך התברר שהבעיה איתו היא בעיקר בראש, וכל שנייה בה הוא נשאר בבית"ר ירושלים הנזק הוא אדיר.
קונט גדל בפ.ס.ז' והופיע במדי נבחרת צרפת הצעירה, לאחר מכן חתם במדי ריימס והיה נראה שהמגן/בלם העומד לממש את הפוטנציאל האדיר שטמון בו. אך בדצמבר 2016 תקף אדם באלת בייסבול ופצע אותו קשה, וזו הנקודה בה חלה תפנית אדירה בקריירה של הצרפתי. היה ברור שהקריירה שלו בצרפת, לפחות לעת עתה, הסתיימה. אלי טביב, שידוע כאחד שיודע להנחית שחקנים שלעולם לא היו מגיעים לישראל בלעדיו, הצליח לשים את ידיו על קונט שנראה כמו עוד בינגו.

1 צפייה בגלריה
אנטואן קונט
אנטואן קונט
אנטואן קונט
(צילום: עוז מועלם)

ההתחלה באמת הייתה מבטיחה, ויכולותיו הפיזיות האדירות של קונט, לצד מהירות מסחררת, איפשרו לו לשחק כמגן וכבלם. לאחר שהרשים נרכש וחתם לשלוש שנים. אם קונט רק היה עושה סוויץ' בראש ואומר לעצמו שעונה טובה ללא בעיות במדי בית"ר תהפוך אותו לסחורה חמה, הכל היה נראה אחרת.
אבל אי היציבות של השחקן פגעה בו. לצד משחקים טובים, שבהם הציג יכולת שבאמת מראה שמקומו בליגות גדולות יותר, הגיעו משחקים בהם לא היה בפוקוס והיה מבצע עבירות חסרות אחריות שגררו הרחקה לא פעם. וכשהראש לא בכדורגל אז מחפשים מסביב - אם אלה נסיעות תכופות לצרפת קריאות מהיציעים של היריבה שהיו גורמות לו לצאת מריכוז למשך שאר המשחק, ופשוט זלזול בחבריו לקבוצה, בהנהלה ובאוהדים שתמכו בו.
בקיץ האחרון היה ברור שאנטואן קונט לא נשאר בבית"ר ירושלים, אך ההצעות לא סיפקו את קברניטי המועדון. התחושה הייתה שהשחקן וסוכניו מחפשים להשתחרר בחינם בכדי להשיג חוזה טוב יותר. קונט הוכיח בכל תקופתו בבית"ר כמה הוא לא לויאלי למועדון היחיד שהיה מוכן לגעת בו לאחר התקרית האלימה, כמה אי אפשר לסמוך עליו במגרש כי כשהדם עולה למוח הוא לא רואה כלוםף ושלמרות שלפרקים הוא מראה ניצוצות, החסרונות עולים על היתרונות.
קונט לא יודע להכיר תודה כלפיי המועדון והקהל שתמכו בו, וכל דקה בה הוא נשאר במועדון הנזק אדיר. אין אף שחקן שהוא מעל המועדון, גם אם זה אומר להושיב אותו ביציע או לשחררו בחינם - הנזק בהישארותו גדול מההפסד הכספי. שחקן שלא מעוניין להישאר במועדון גורם נזק בלתי הפיך בחדר ההלבשה, ובטח שאי אפשר לסמוך עליו שיהיה אחראי על המגרש. הישארותו היא נטל עבור המועדון.
יעשה טוב משה חוגג אם יחליט על שחרורו המיידי של השחקן שהוכיח פעם אחר פעם שבכל הזדמנות שהוא יקבל, חוסר הכבוד שלו כלפי המועדון רק יגדל, והישארותו רק תגרום לבעיות גדולות על המגרש ומחוצה לו. אם צריך לסכם את הקדנציה של הצרפתי בצהוב-שחור, אז מדובר בעיקר בפספוס אדיר של שחקן שיכל לצאת בחזרה לאירופה ולהציל את הקריירה שלו, אך בחר להתעסק בהכל חוץ מבכדורגל. חבל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.