נבחרת ישראל בכדוריד הוגרלה הערב (שלישי) לבית 4 במוקדמות אליפות אירופה 2022, שתיערך בהונגריה ובסלובקיה, הכולל את נבחרות איסלנד, פורטוגל וליטא.
הקמפיין צפוי להתחיל בחודש נובמבר, והמשחקים הראשונים ייערכו בפורטוגל ובת"א מול איסלנד, ויהיו הרשמיים לראשונה מאז שנבחרת ניצחה את יוון בחודש ינואר האחרון, והעפילה לשלב הפליאוף במוקדמות אליפות העולם מצרים 21' - שלב שבוטל לבסוף בגלל משבר הקורונה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל. יחגגו גם הפעם?
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
במחזורים 4-3, שייערכו במרץ, הנבחרת תפגוש בבית ובחוץ את ליטא, ושני מחזורי הסיום נקבעו ל-28/29 באפריל, וב-2 במאי, כאשר הנבחרת תארח את פורטוגל ותחתום את משחקיה באיסלנד.
32 נבחרות מתחרות במוקדמות על 20 כרטיסים ליורו (מקומן של הונגריה, סלובקיה, ספרד אלופת אירופה וסגניתה קרואטיה - מובטח), והמשמעות שכמו בקמפיין מוקדמות היורו הקודם - 16 הנבחרות שיסיימו בשני המקומות הראשונים ב-8 הבתים, ועוד 4 נבחרות שיסיימו במקום ה-3, במאזן הטוב ביותר מבין 8 הבתים - יעפילו לאליפות.
2 צפייה בגלריה
דניאל מוסינדי
דניאל מוסינדי
דניאל מוסינדי
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
לאור המפגשים בין נבחרת ישראל ליתר שלוש הנבחרות בשנים האחרונות - מדובר בהגרלה קשה מאוד. פורטוגל, ששובצה במקום השני בבית, היא באיכות של נבחרת שהייתה יכולה להיות מדורגת בראשות בית - לאחר שסיימה את אליפות אירופה האחרונה במקום ה-6, והעפילה משלב הבתים על חשבון צרפת ולאחר ניצחון עליה. איסלנד לעומתה, ראש הבית שלנו, סיימה רק במקום ה-11, אבל עדיין מדובר במעצמת כדוריד ברמת נבחרות וייצוא שחקנים לליגות מובילות באירופה. ליטא היא גם נבחרת בעלייה, ובכל המפגשים שנבחרת ישראל פגשה בשנים האחרונות את איסלנד, פורטוגל וליטא - היא ספגה הפסדים צורבים.
"על פניו, ועל פי מפגשי השנים האחרונות, זו נראית משימה קשה מאוד עד בלתי אפשרית", אמר מאמן הנבחרת אולג בוטנקו. "זה הבית אולי הקשה ביותר שיכולנו לקבל. פורטוגל באיכות שלה היא לא נבחרת של דרג שני, אלא ראשון. איסלנד היא נבחרת מאוד איכותית, תחרותית, ולא בכדי היא כבר שנים בטופ העולמי. ליטא, גם אם נשים בצד את המפגש הלא מוצלח שהיה לנו מולם ב-2018, זו נבחרת חזקה מאוד ביחס למדורגות בדרג השלישי. היא נבחרת מאוד פיזית, עקשנית, והיא בהתקדמות.