שמונה ימים לפני פתיחת היורו, נבחרת ספרד קיבלה את ההודעה שהיא ממש לא רצתה לקבל - סרחיו בוסקטס חיובי לקורונה. קשרה של ברצלונה נאלץ להכנס לבידוד והחמיץ את שני המשחקים הראשונים של הטורניר.
את יכולותיו של בוסקטס כל אוהדי הכדורגל מכירים. השחקן שגדל בברצלונה תחת הדרכתו של פפ גווארדיולה, חווה עונה סבירה במדי קבוצתו בעונה החולפת. אך עדיין היה ברור לכל הספרדים שהיעדרותו הצפויה של הקשר הייתה קריטית מאוד לנבחרת הספרדית.
1 צפייה בגלריה
סרחיו בוסקטס, ג'ורדי אלבה
סרחיו בוסקטס, ג'ורדי אלבה
סרחיו בוסקטס וג'ורדי אלבה
(צילום: AP)
בוסקטס, שיחגוג בעוד כשלושה שבועות את יום הולדתו ה-33, ערך את הופעת הבכורה שלו במדי לה-רוחה באפריל 2009, במשחק מוקדמות מונדיאל 2010 נגד נבחרת טורקיה.
מאז ועד היורו הנוכחי הספיק לשחק 120 משחקים במדי הנבחרת, ומקומו בהרכב היה ברור מאליו לכולם. ביורו הנוכחי לואיס אנריקה עשה לא מעט שינויים בסגל - סרחיו ראמוס הוותיק לא זומן, דויד דה-חאה ירד לספסל, ובוסקטס נותר אחד "השרידים" האחרונים של הנבחרת שזכתה בכל תואר אפשרי.
המשחק הראשון של הספרדים בטורניר היה נגד שוודיה, באצטדיון האולימפי בסביליה. משחק עם לא מעט הזדמנויות והחמצות של הלה-רוחה ושליטה מוחלטת בכדור, שנגמר ב־0:0.
למשחק השני נגד פולין, ספרד עלו קצת יותר אופטימים, ואחרי 25 דקות מוראטה העלה אותם ל־0:1, אך בהמשך לבנדובסקי השווה והמשחק נגמר ב־1:1, למרות שליטה אבסולוטית של הספרדים.
במשחק השלישי כבר היה משהו אחר, בוסקטס, המנהיג של הסגל הנוכחי, חזר להרכב עם סרט הקפטן על זרועו, אחרי שהחלים. הוא לא שיחק משחק שלם, והוחלף בדקה ה־71, אך עדיין עזר לנבחרתו לנצח בפעם הראשונה בטורניר, 0:5 ענק על סלובקיה, ולזכות בתואר איש המשחק.
בשמינית הגמר, הספרדים עלו לשחק נגד קרואטיה. ומה בוסקטס עשה? סיים עוד משחק נהדר, הוחלף בדקה ה-102 וזכה בפעם השנייה בטורניר בתואר איש המשחק. אמנם בוסקטס לא שחקן שכובש או מבשל הרבה, והוא אף פעם לא היה כזה,
אך על חשיבותו לקבוצה או הנבחרת בה הוא משחק, אין ויכוח – והטורניר הזה מוכיח זאת. ואיך הנבחרת השתנתה מהקצה לקצה כשהוא חזר לדשא.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.