1. ווינר - השנה אתה מתמקד בעצמך. התלונות שייכות ללוזרים! אתה ווינר! ווינר מתמקד בעצמו, ווינר לוקח אחריות על מעשיו, ווינר לוקח אחריות על הטעויות שלו, ווינר מאשים רק את עצמו, ווינר עושה את המירב בכל תנאי מגרש, בכל תנאי מזג אוויר, ווינר משאיר הכל על המגרש גם שהקבוצה בפיגור 2:0 בדקה האחרונה.
2. החל ממחר אתם קמים חצי שעה לפני, את חצי השעה הזו מקדישים לעצמכם: קריאת ספר, שמיעת מוזיקה, מדיטציה, כתיבה ביומן. כל מה שתחליטו.

2 צפייה בגלריה
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים
היכל מנורה מבטחים
(צילום: עוז מועלם)

3. יוצאים ממקום הנינוחות שלכם: תחליטו על 3 דברים שנוחים לכם כעת בחייכם ושאותם אתם הולכים לאתגר. אלו יכולים להיות דברים פשוטים כמו צחצוח שיניים עם יד שמאל במקום עם יד ימין, התחייבות לטלפון לסבתא מדי ערב, התחלת אימון קרב מגע מעבר מריצה של 20 קילומטר בשבוע לריצת 35 קילומטר בשבוע.
4. ניסיון להימנע מכל דיבור שלילי על עצמך או על הסביבה. בסוף כל יום לבדוק עם עצמך אם עמדת בזה.
5. תשפיע לטובה בשנה הקרובה על 2 אנשים. אלו יכולים להיות חברים לקבוצה, מהכיתה, אח, מי שתחליט. ממחר אתה לוקח אותם כפרויקט, מלמד אותם כל מה שאתה יודע, עוזר להם, תומך בהם, מייעץ להם. ברגע שתעשה זאת תרגיש עד כמה אתה מקדם את עצמך.
6. קחו שני מודלים מהענף שלכם כפרויקט. עד סוף אפריל, נניח, צפו בסרטונים שלהם, הקשיבו לראיונות שלהם, חפשו ציטוטים שלהם, נסו להבין את הילדות שלהם, גלו מה סדר היום שלהם ומה הגישה שלהם לחיים. כל דבר מאלו אתם רושמים במחברת שלכם. התחקיר הזה יגרום למוח להתחיל לאמץ את הרעיונות שלהם, להתחיל להתנהג כמוהם ובסופו של דבר לממש את הפוטנציאל הגלום בכם.
7. אתם קובעים שעה ביום בה אתם מתנתקים מכל עיסוק ולוקחים לעצמכם 3 דקות שבהם אתם מדמיינים את מצבכם בעוד 4 שנים מהיום. אם אלו הישגים תהיו, היכן תגורו, איך תרגישו ואיך תיראו.
8. גם השנה יהיו לך הרבה סיבות להפסיק, לפרוש, להתייאש, אם זה אחרי תחרות או משחק לא טוב ואם זה אחרי עוד צעקה של המאמן עליך. אף אלוף עולם שאנו מכירים לא תמיד ניצח, כולם חוו הפסדים וכישלונות. האלופים האלו החליטו להמשיך, אבל אנחנו לא מכירים רבים שהיו יכולים להיות אלופי עולם בגלל שהם הפסיקו ופרשו. תחליט איזה סוג של אלוף עולם אתה רוצה להיות. זה שממשיך או זה שמפסיק.
9. רמת הכישרון שלך לא חשובה השנה. בניגוד לעבר, אתה לא סומך יותר על הכישרון המולד שלך, הוא קבוע ולא ניתן לשינוי. מה שכן ניתן לשינוי זה העבודה הקשה שלך, המאמץ, הגישה, האופטימיות, הדרך שתעשה. כל אלו ניתנים לשינוי ובהם אתה מתרכז השנה.

2 צפייה בגלריה
יציעים ריקים אתמול בסמי עופר
יציעים ריקים אתמול בסמי עופר
אצטדיון סמי עופר
(צילום: עוז מועלם)

10. אהבה =דרך. הענף שבו אתה עוסק יכול להיות הדבר שאתה הכי אוהב או הדבר שיהיה הכי שנוא עליך. ההבדל בין אהבה לשנאה יהיה בדרך ולא בתוצאה. אם תדע תמיד שעשית את המיטב ונתת את הכל בתחרויות ובאימונים, אתה תמשיך לאהוב את מה שאתה עושה ללא קשר לתוצאה. כן, גם אם תסיים במקום ה-10 בתחרות. אבל אם תביא תוצאות טובות, המאמץ שלך להשגת התוצאה היה בינוני, עם הזמן אתה לא תאהב את הענף .
11. מדי יום כשאתה קם מהמיטה תשנן את המשפט הבא: "תן לי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם, את האומץ לשנות את אשר ביכולתי ואת התבונה להבדיל ביניהם". לקרוא, לשנן וליישם.
12. כל יום השנה אתה שואל משהו אחד מישהו אחד. תשאל את המאמן שלך במה אני יכול להשתפר? למחרת תשאל את הקופאית בסופר איך הבוס מתייחס אליך? למחרת תשאל את נהג האוטובוס שלך איפה אתה גר? למחרת תשאל את אבא שלך מה היה המשבר הראשון שלו בחיים? כל יום שאלה אחת, ומכל שאלה כזאת תסיק 2 דברים. היחס יגרום להם לזכור אותך ולראות שאתה מתעניין בהם, ומכל שאלה כזו יש סיכוי שתלמד משהו חדש.
13. תסתכל בעיניים - לפעמים זה מביך, לפעמים אתה תתבייש, לפעמים אתה תשפיל את מבטך. אבל השנה אתה מתחיל להסתכל בעיניים של האנשים כי מבט בעיניים מראה על ביטחון. וספורטאי צריך ביטחון. החלטת להיות ספורטאי - החלטת להתחיל להסתכל בעיניים.
14.תחייך. כשאנו מחייכים המוח שלנו באופן אוטומטי מפריש אנדורפינים - המצויים באופן טבעי במוח ויש להם תפקיד חשוב בשליטה על כאב ועל התנהגות רגשית כמו פחד, מתח, לחץ והנאה. בהתאם לכך, הם מסייעים לשיכוך כאב ולשיפור מצב הרוח. אתה בלחץ לפני תחרות? תחייך והלחץ יפחת. כואב לך במהלך תחרות? תחייך. תחייך גם בלי סיבה. תחייך, והשנה הקרובה תחייך אליך.
הכותב הוא מנהל בית ספר לכדורגל ומאמן מנטלי לספורטאים

רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.