לאחר שהבריז מהאימונים, בילה במועדוני לילה והציג לעולם כרס בירה דשנה, ג'יימס הארדן הצליח במשימתו לעזוב את הקבוצה ששימשה לו כבית במשך שמונה השנים האחרונות, ועבר לגלקטיקוס של ברוקלין נטס.
אי אפשר להתעלם ממעמדו של הארדן ביוסטון. הוא קיבל חוזי עתק, היה המנהיג הבלתי מעורער והוקף בשחקנים שביקש. יוסטון הייתה הארדן, והארדן היה יוסטון, אך ברגע שהמזוקן הבין שאין לו מה לחפש שם יותר הוא שלף קלפים מלוכלכים ועשה כל שביכולתו כדי לעזוב.
1 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט
קיירי ארווינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט
קיירי ארווינג, ג'יימס הארדן, קווין דוראנט
(צילום: AFP)
העזיבה פגעה מאוד ביוסטון, והאוהדים פגועים עד כדי כך שחברה לשטיפת רכבים מציעה שטיפה תמורת גופייה של הארדן במדי הרוקטס שבסופו של דבר תמצא את דרכה לפח. אמנם אפשר להתייחס לטעם המר שהשאיר, אך אי אפשר לשכוח את תרומתו לקבוצה מטקסס, למרות שלא הצליח לזכות איתה באליפות. הוא בכל זאת הפך אותה לאחת הקבוצות הטובות בליגה, ובין היתר הוביל אותה למקום הראשון בעונה סדירה במערב בעונת 2017/18.
הוא גם רשם הישגים אישיים נאים כמו בחירה לחמישייה הראשונה לעונה (6 פעמים), מלך הסלים (3), מלך האסיסטים, 8 בחירות אולסטאר ותואר ה־MVP של העונה סדירה ב־2018.
בתחילת העונה הנוכחית, דריל מורי, הג'נרל מנג'ר, עזב ביחד עם מייק ד'אנטוני המאמן. ואם זה לא מספיק גם ראסל ווסטברוק עבר לוושינגטון לאחר שלא הסתדר הכוכב הגדול. הארדן הבין באותו הרגע שהוא כבר לא ילד (31), ושהסיכוי שלו לזכות באליפות עם יוסטון קלוש, אז עשה הכל כדי לעזוב, ולמזלו וגם למזלם של צופי ה-NBA, הצטרף לנטס. בזכות ההעברה הזו, ברוקלין הפכה לאחת הקבוצות המרתקות העונה כשהיא כוללת את שלושת הענקים: ג'יימס הארדן, קווין דוראנט וקיירי אירווינג.
הארדן ודוראנט כאמור שיתפו פעולה בעבר באוקלהומה ת'אנדר, והגיעו עד לגמר ה־NBA, אך לא זכו כאשר מיאמי הביסה אותם. לאחר 9 עונות השניים מתאחדים כדי להביא אליפות, ולפי המשחקים הראשונים שלהם יחד, נראה שהם בדרך הנכונה.
עד כה הנטס נראים מצוין, ובמיוחד השניים, כאשר הצלע השלישית, קיירי, הצטרף רק לאחרונה.
המזוקן רושם ממוצעים של של 23 נקודות, 7.3 ריבאונדים ו־11.3 אסיסטים למשחק, ושלא נדבר על הופעת הבכורה המדהימה שלו כשרשם טריפל דאבל. פתאום הוא גורם לכולנו לשכוח מהלעג, מהזלזול והלעג כלפיו, ולהיזכר שוב איזה שחקן גדול הוא.
מוקדם עוד לקבוע איך תראה תקופתו של הארדן בברוקלין, אך נוצר הרושם שנבנתה קבוצת דרים טים שתילחם על התואר הנחשק שהארדן מעולם לא זכה בו. או שייזכר כאגואיסט שהשאיר את יוסטון בלי כלום, אולי שייזכר כאלוף NBA שהשתיק את כולם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.