ג'יימס הארדן הודיע ליוסטון שהוא לא מעוניין להישאר שחקן שלה - ואת זה אנחנו יודעים כבר מספר חודשים. התקשורת בארה"ב התעסקה בלי סוף באפשרות שיצטרף לברוקלין ויחבור לדוראנט וקיירי בכדי ליצור טריו מפלצתי, ובכך שהוא נעדר מאימונים. בשבוע האחרון אף צחקו עליו לא מעט באינטרנט על כך חזר מהפגרה עם לא מעט משקל עודף.
איך שזה נראה כרגע, הארדן הולך למיאמי או לברוקלין, כמובן במטרה לזכות באליפות. השאלה לאן יילך מעניינת, אבל היא לא השאלה הנכונה שצריכה להישאל. השאלה האמיתית היא אם הארדן מסוגל לקחת אליפות. הארדן כבר היה לפני שלוש שנים חלק מסגל ששווה אליפות יחד עם כריס פול, והוא נכשל, אז מה ימנע ממנו להיכשל פעם נוספת?

1 צפייה בגלריה
הארדן מתוסכל. ערב מוזר למדי
הארדן מתוסכל. ערב מוזר למדי
הארדן מתוסכל
(צילום: AP)

התשובה בראש ובראשונה היא בראש. הארדן צריך לעשות שינוי מחשבתי - ומהר - אחרת לא יהיה לו סיכוי לקחת אליפות. הארדן צריך להתבגר, כי הוא מרשה לעצמו יותר מדי. הוא צריך להבין שאם ימשיך ללכת למועדוני חשפנות בלי חשבון, להשליט טרור בקבוצות שלו ולאיים כל שנה שיעזוב, הוא לא יצליח לקחת אליפות. הארדן צריך להראות שהוא מנהיג כמו שחקן בסדר הגודל שלו, ולא לריב עם כוכבי המשנה, כפי שקרה עם פול ודווייט האוורד אותם דאג לגרש מהמועדון. הארדן חייב גם להתאמץ יותר בהגנה, כי הוא מסוגל ליותר ממה שהוא מראה. הוא פשוט בוחר שלא לשמור, וחבל.
לדעתי הארדן צריך ארגון שיחזיק אותו קצר ולא ייתן לו להתפרע, ולכן מעבר לברוקלין יהיה טעות. עם כל הכבוד לסטיב נאש, אין לו מספיק ניסיון כמאמן כדי לרסן אותו, ואפילו מישהו עם ניסיון עצום כמו מייק ד'אנטוני לא באמת היה מסוגל לעצור אותו כשאימן ביוסטון. אני גם לא רואה איך השילוב בין דוראנט, קיירי והארדן יעבוד, כשכל אחד מהם שחקן מאוד דומיננטי שצריך את הכדור בידיים שלו. לדעתי זה מתכון לכישלון. המקום הנכון בשבילו יהיה מיאמי, שם פט ריילי ואריק ספולסטרה יוכלו לחנך אותו למשמעת ולשמור חזק, אחרת לא ישחק. ג'ימי באטלר וגוראן דראגיץ' יוכלו לעזור לו בהנהגה של החבר'ה הצעירים.
השנה הזאת תהיה קריטית בקריירה של הארדן ובמורשת שלו, גם אם לא ייקח אליפות. אם ירצה להיזכר כאחד מהגדולים באמת, ולא רק כשחקן התקפה בלתי עציר, הוא חייב להתאפס על עצמו. השינוי חייב לבוא ממנו, והוא צריך להבין שמשהו לא עובד ולרצות להשתנות לפני שיהיה מאוחר מדי. חבל שיתפספס, כי הוא באמת שחקן שלא רואים כל יום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.