בתום שבוע אדיר במהלכו ניצח שלושה מהשחקנים הטובים בעולם, מארק אלן (34) זכה אתמול (ראשון) בטורניר אלוף האלופים בסנוקר אחרי שניצח 6:10 את ניל רוברטסון (38) בגמר.
טורניר אלוף האלופים אמנם לא מעניק נקודות דירוג, אבל מכיוון שמוזמנים אליו השחקנים שניצחו בטורנירים בשנה האחרונה ובזכות הפרסים הכספיים הגבוהים שהוא מעניק, הוא נחשב לטורניר יוקרתי ולתואר נחשק.
3 צפייה בגלריה
מארק אלן
מארק אלן
שבוע אדיר. אלן
(צילום: getty images)
דווקא את השבוע המצוין התחיל אלן בהילוך ראשון כשניצח בקושי רב את סקוט דונלדסון 3:4. מהנקודה הזאת, עם זאת, אלן לא הביט לאחור וניצח בזה אחר זה את הכוכבים הגדולים של הענף.
אלן ניצח 3:6 ברבע הגמר את אלוף העולם רוני אוסאליבן. מהמשחק הזה ייזכר בעיקר עימות חריג בין השניים. אוסאליבן העיר לאלן וטען שהוא זז בקו הראייה שלו, האחרון הכחיש, אך "רוקט רוני" סירב לשחרר והשופט נאלץ להרגיע את הרוחות. סרטונים שהופצו בעקבות התקרית שעוררה לא מעט רעש בענף, מראים כי גם אם לא במודע, אלן אכן זז באופן שעלול היה להפריע לאוסאליבן. כך או כך הוויכוח ביניהם חרג מהפרופורציות המקובלות בענף המעונב והמנומס לרוב.
3 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
עימות חריג. אוסאליבן
(צילום: AP)
בחצי הגמר אלן ביטל לחלוטין את המדורג ראשון בעולם ג'אד טראמפ והביס אותו 1:6. בגמר הוא השלים כאמור את העבודה מול המנצח בטורניר בשנה שעברה, ניל רוברטסון. הסשן הראשון הסתיים ביתרון דחוק 4:5 לטובת אלן. הצפון-אירי שלט בסשן השני ניצח בארבעה מששת המשחקונים הראשונים ועלה ל-6:9. אלן סיים את המשחק בסטייל עם סנצ'רי - ברייק של 105 נקודות והבטיח זכייה ב-150 אלף פאונד.
"לא יכולתי לקבל משחקים קשים יותר בדרך לתואר", אמר אלן בסיום, "אני מרגיש ששיחקתי די טוב, אבל ביום אחר המשחק הזה עשוי היה להיות צמוד יותר. שחקנים כמו אוסאליבן, טראמפ, סלבי ורוברטסון גורמים לניצחונות להיראות קלים - אבל זה ממש לא קל. אני עובד קשה מאוד כדי להגיע להישגים".
3 צפייה בגלריה
"לא יכולתי לקבל משחקים קשים יותר בדרך לתואר". אלן
"לא יכולתי לקבל משחקים קשים יותר בדרך לתואר". אלן
"לא יכולתי לקבל משחקים קשים יותר בדרך לתואר". אלן
(צילום: getty images)
אלן נחשב כבר שנים רבות לכישרון גדול מאוד ואף זכה בטורניר המאסטרס, השני בחשיבותו רק לאליפות העולם, לפני שנתיים. עם זאת, הוא סובל מחוסר יציבות מסוימת שמנעה ממנו לזכות בעוד תארים רבים לאורך הקריירה.
ניל רוברטסון: "אלן היה טוב מדי. משחק ההגנה שלו היה מצוין לכל אורך המשחק, משחק ההגנה שלי לא היה קרוב לזה שהצגתי בחצי הגמר. הייתי יכול לעשות עבודה טובה יותר בזירה הזו. הניצחון מגיע לאלן, הוא שיחק סנוקר נפלא, כמעט ללא טעויות".
בשבוע הבא אמור היה להיות לאלן טורניר ביתי, אליפות צפון אירלנד. אלא שבגלל מגבלות הקורונה האליפות תיערך במילטון קיינס שבאנגליה - כמו כל הטורנירים עד לסיום השנה האזרחית. בנוסף, התאחדות הסנוקר הודיעה שעל פי המסתמן כל הטורנירים השנה ייערכו באירופה, זאת בניגוד לשנים קודמות בהן נערכו טורנירים רבים בסין.