תארו לעצמכם את זה: עשרות אלפי אוהדים נעמדים עם צעיפים מונפים באוויר, שואגים את המילים לצלילי להיט רוק בריטי מהסיקסטיז, שנכתב בזמן מלחמת העולם השנייה והופיע בכלל במחזמר בברודוויי. מה הסיפור מאחורי "You'll Never Walk Alone"?

מערכה ראשונה

בשבוע שעבר הלך לעולמו ג'רי מרסדן, סולן להקת הרוק המצליחה ביותר שיצאה מהעיר ליברפול אחרי הביטלס, ג'רי והפייסמייקרס. הלהקה זכתה לפופולריות מדהימה בשנות השישים והשבעים, ומרסדן עצמו היה אוהד מושבע של קבוצת הכדורגל ליברפול - והוא הקול שאפשר לשמוע עד היום בתחילת כל משחקי הקבוצה.

2 צפייה בגלריה
האוהדים לא צריכים להחליף מושאי הערצה
האוהדים לא צריכים להחליף מושאי הערצה
אוהדי ליברפול
(צילום: AFP)

"לעולם לא תצעדי לבד" נכתב על ידי הצמד רוג'רס והאמרשטיין למחזמר "קארוסל" שעלה בברודוויי ב-1945. מהר מאוד היה ברור שהשיר "You'll Never Walk Alone" מתוך המחזמר הוא משהו מיוחד. אבל איך הפך השיר הזה מבלדה מלאת רגש במחזמר על במות התיאטרון, להמנון הכדורגל הגדול ביותר בעולם? בזכות מרסדן.

מצעד הפזמונים

שנת 1963 הייתה נקודת מפנה, כאשר ג'רי והפייסמייקרס, עדיין להקה צעירה בתחילת דרכה, הקליטו גרסת כיסוי לשיר והפכו אותו לפופולרי מאוד בבריטניה. תקופה קצרה לאחר שהוקלט, השיר הגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים הבריטי.
באנפילד, אצטדיונה הביתי של קבוצת הכדורגל ליברפול, נהגו בזמן החימום שלפני המשחק להשמיע את שירי מצעד הפזמונים, ובהם גם את הלהיט של הפייסמייקרס. אוהדי הקבוצה אהבו מאוד את השיר, וגם אחרי שהוא הפסיק להוביל את המצעדים, המשיכו לשיר אותו לפני כל משחק - וזה קורה עד היום.

ניסים ונפלאות

25 במאי 2005, גמר ליגת האלופות בין מילאן וליברפול, אצטדיון אתאטורק באיסטנבול. במחצית המשחק, ליברפול הייתה בפיגור 3:0 מול מילאן, ומעטים חשבו שיש לאנגלים סיכוי לבצע מהפך. פתאום התחילה שירה אדירה של ההמנון ביציעים. סטיבן ג'רארד, קפטן הקבוצה, שמע את קהל האוהדים שלו ודחף את השחקנים על המגרש לעשות את הבלתי אפשרי – ליברפול השוותה את התוצאה וזכתה בגביע אחרי קרב פנדלים.
14 שנים אחרי הדרמה באיסטנבול, ליברפול מגיעה לאנפילד למשחק הגומלין של חצי גמר ליגת האלופות אחרי תבוסה בקאמפ נואו, הפסד 3:0 מול ברצלונה. בתחילת המשחק מעט מאוד אנשים האמינו שליברפול תצליח לנצח את קבוצתו של לאו מסי, אבל אוהדי ליברפול מילאו את השחקנים שלהם באמונה בדרך ל-0:4, ניצחון שנחשב לאחד המהפכים הגדולים בתולדות ליגת האלופות, בדרך לזכייה נוספת בגביע.

Like a Prayer

ג'רי מרסדן עזב את העולם בידיעה שמשהו ממנו נשאר. המשפט You'll Never Walk Alone הפך למותג. אוהדים רבים קיעקעו על גופם את הסיסמה הזו, אנשים לחשו את מילות השיר בשעות הכי קשות ואפלות בחייהם, כמו תפילה.

2 צפייה בגלריה
חגיגות האליפות של האוהדים מחוץ לאנפילד
חגיגות האליפות של האוהדים מחוץ לאנפילד
חגיגות האליפות של ליברפול
(צילום: getty images)

השורה שאותה הוא שר כל כך הרבה פעמים בחייו פתאום הפכה להיות הצוואה של ג'רי, הקול שלו ימשיך לרגש מיליוני אוהדי כדורגל בעולם ולהפוך את הבלתי אפשרי - לאפשרי.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
= אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.