פחות משבועיים אחרי שעשתה היסטוריה בפריס כשסיימה השתתפות בטור דה פראנס הראשון שלה, זינקה היום (שבת) ישראל סטארט אפ ניישן בסיציליה למרוץ השני בחשיבותו בעולם - הג׳ירו דה איטליה, במטרה מוצהרת להביא ניצחון ראשון אי פעם בגראנד טור, וכבר ביום הרכיבה הראשון עשתה היסטוריה.
הגרמני ריק זאבל דורג ראשון בקטגוריית "מלך ההר" שמזכה את הזוכה בה בחולצה הכחולה למחר. הוא עבר את 1.1 הקילומטרים הראשונים בטיפוס בזמן של דקה ו-35 שניות.
5 צפייה בגלריה
ריק זאבל על הפודיום
ריק זאבל על הפודיום
ריק זאבל על הפודיום
(צילום: בטיני פוטו)
5 צפייה בגלריה
סטארט-אפ ניישן
סטארט-אפ ניישן
וזאבל בלי המסכה
(צילום: האתר של ג'ירו ד'איטליה)
המנצח בקטע הראשון, הוא הגיבור המקומי פיליפו גאנה מקבוצת אינאוס, אלוף העולם, שחצה בזמן המהיר ביותר, בתום 15:24 דקות. מחר (ראשון), ביומה השני של המרוץ, ידוושו הרוכבים 150 קילומטר בקטע מישורי שיצא מאלקאמו עד לאגריג'נטו.
הקטע שנבחר לפתוח את המרוץ היה נגד השעון למרחק של 15.1 קילומטר, ויצא ממונריאלה באי שבדרום המדינה לעבר פאלרמו, כשבהפרש של שתי דקות אחד מהשני, זינקו כל 176 הרוכבים המשתתפים השנה.
5 צפייה בגלריה
פיליפו גאנה
פיליפו גאנה
פיליפו גאנה רוכב
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
פיליפו גאנה חוגג
פיליפו גאנה חוגג
וחוגג את הניצחון הביתי בקטע הראשון
(צילום: AP)
מי שהוזנק ראשון, הוא אלוף בריטניה נגד השעון אלכס דאווסט מהקבוצה הישראלית, שסיים לאחר 17:06 דקות ודורג במקום ה-94. מתיאס בראנדלה האוסטרי היה הראשון מבין חברי הקבוצה, כשדורג עשירי עם תוצאה של 16:06 דקות.
אלוף ישראל גיא שגיב, שרק לפני שנתיים היה הישראלי הראשון שזינק לג׳ירו שהתחיל בירושלים, ואף סיים בהצלחה את שלושת השבועות בהמשך ברומא – סיים לאחר 17:21 דקות ודורג 118.
5 צפייה בגלריה
גיא שגיב
גיא שגיב
גיא שגיב
(צילום: וולו פוטו)

שגיב אמר בסיום: "אני זוכר את התחושה המיוחדת מלפני שנתיים, כשהתחלתי את הטור הגדול הראשון שלי בירושלים. הג'ירו הזה לא מרגיש מיוחד, אבל זה סיבוב הופעות גדול ואני מוכן להמשך המרוץ".