איגוד הכדורעף קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בזום לקראת העונה החדשה עם יו"ר איגוד חדש, אשר קסו.
"אני נרגש. בעיניי אי אפשר לפתוח שום שיח ביום הזה מבלי להזכיר את יצחק רבין ואני כולי תקווה שניקח מהאירוע הזה המון רעות ואחווה", אמר קסו. "המגפה הזו לא מקלה עלינו והיא דורשת מכל אחד מאיתנו להתנהל במנהיגות ואנחנו נמצאים בשלב של מספר ימים לפי עונת המשחקים והכל זה מסע שמתחיל במדינה עצמה".
2 צפייה בגלריה
אשר קסו
אשר קסו
"המגפה לא מקלה עלינו". אשר קסו
(צילום: באדיבות איגוד הכדורעף)
"מצפה לנבחרות הנשים והגברים משימה מאוד משמעותית שתשפיע מאוד על הענף שלנו. אנחנו נדרשים להוכחות ותוצאות בכל אחד מהתחומים ואני בטוח שאנחנו בכיוון הזה".
במקביל, התייחס היו"ר לבעיות בקבוצות הכדורעף של מכבי אשדוד, כשאנשים במועדון טוענים שבאגף הספורט בעיר עשו הכל כדי לסגור אותן: "מכבי אשדוד זו סוגיה שלא קשורה לקורונה ולא לפן הכלכלי. חקרתי את העניין עד תום וזו סוגיה של רשות. לא יודע מי צודק ומי לא. אני סומך על המנהיגות באשדוד והיא רוצה לקדם את הכדורעף. ברמה הלאומית חשוב מאוד שאשדוד תהיה בטופ של הכדורעף". שתי הקבוצות בכל מקרה לא יפתחו את העונה.
נועם כץ, מאמן נבחרת הגברים והאלופה הפועל מטה/אשר עכו התייחס להכנות למוקדמות אליפות אירופה מול נבחרות בולגריה ואוסטריה בינואר הקרוב.
"היו לנו המון תוכניות לפני שנה איך לקדם את הנבחרת, ולמרות שעברנו שנה נורא מטלטלת, נשארנו עם אותן מטרות כמו לפני שנה", אמר כץ. "ערכנו מחנה אימון ארוך כדי לגבש את הנבחרת לקראת המשימות. אנחנו מארחים בארץ את הבית שלנו ומקווה שיגיע קהל ותהיה חגיגה לענף. יש נבחרת מחויבת ושחקנים שבשלים להצליח".
נציגת הנשים הייתה גלית דבש קפטנית האלופה הפועל כפר סבא. "התחלנו את העונה כבר באוגוסט בקבוצה והקורונה הגיעה גם אלינו", אמרה דבש. "לא הצלחנו לשחק בליגת האלופות וירדנו למפעל השני בגודלו. כל הסגר והבידוד גרמו לשחקניות קושי רב מבחינה נפשית ותקציבית".
2 צפייה בגלריה
"קושי רב מבחינת נפשית ותקציבית". דבש (במרכז)
"קושי רב מבחינת נפשית ותקציבית". דבש (במרכז)
"קושי רב מבחינת נפשית ותקציבית". דבש (במרכז)
(צילום: יובל חן)
חן הימלפרב, מאמן נבחרת הנשים, שתפגוש את צרפת, הונגריה ודנמרק בשלב המוקדמות של אליפות אירופה, הוסיף: "שמח שאיגוד הכדורעף האמין בי ונתן לי את האפשרות להוביל את נבחרת ישראל. אנחנו בשלבים של חילופי דורות בנבחרת עם המון שחקניות חדשות שמגיעות מהאקדמיה. התפקיד העיקרי הוא להכשיר שחקניות להרבה מאוד שנים".
ליגת העל לגברים תצא לדרך ב-3 בנובמבר והנשים שלושה ימים אחריה.