אז מהי הליגה הלאומית בכדורסל? קצת סידור עבודה לשחקנים ישראלים ותיקים שעברם המפואר הרחק מאחוריהם, בתוספת אמריקאים, רובם מבוגרים. הזרים האלה הם-הם למעשה הליגה הלאומית בכדורסל.
בעונה שהסתיימה בחודש מרץ שיחקו בליגה 14 קבוצות. על פי תקנון איגוד הכדורסל מחויבת - כן-כן, מחויבת - כל קבוצה לרשום ולשתף 2 זרים. מדובר ב-28 שחקנים, ומבט ברשימת הקלעים המצטיינים בלאומית עד הפסקה מעלה כי 24 המקומות הראשונים תפוסים על ידי זרים. במקומות 25 עד 40 התמקמו 8 ישראלים, אף אחד מהם מבוגרי הנבחרות הצעירות של שלוש השנים האחרונות, אלא בעיקר ותיקים ששיחקו בליגת העל, למשל גוני יזרעאלי.

1 צפייה בגלריה
שחקני בני הרצליה מאוכזבים
שחקני בני הרצליה מאוכזבים
בני הרצליה. חזרה לליגת העל
(צילום: עוז מועלם)

הליגה הלאומית אמנם מקצוענית, כי השחקנים לא משחקים בחינם, אך ההתייחסות אליה היא כאל סרח עודף. הליגה מנוהלת על ידי האיגוד, שייעודו הוא לטפח שחקנים כדי שמדינת ישראל תזכה לייצוג מצוין בזירת הנבחרות. ואכן נעשתה באיגוד עבודה נהדרת שהתבטאה בהצלחות הנבחרות הצעירות, אך כאן היא נעצרה. בנקודה זו הפסיק האיגוד לטפח את השחקן הישראלי הצעיר. האיגוד מחייב את קבוצות הליגה הלאומית להעסיק זרים, ומאידך אינו מחייב את הקבוצות להעסיק את בוגרי הנבחרות הצעירות. הלאומית חייבת להיות מאגר שחקנים לקבוצות ליגת העל.
הצלחה בלאומית פירושה החתמת שני זרים טובים, והאיגוד מתעלם מבוגרי הנבחרות הצעירות. בליגת העל חייבו פעם לרשום שחקנים לפי גילם. מדוע לא לחייב לשתף צעירים בלאומית על חשבון זרים וגם ותיקים? האיגוד חייב לשנות גישה ולשנות היום את התקנון כך שבלאומית לא ישחקו זרים אלא אך ורק ישראלים. ועוד - עם כל הכבוד לוותיקים שגם הם צריכים פרנסה, לא יתכן שהם יתפסו מקום של צעירים האמורים להתפתח ולהוביל את הכדורסל בישראל.
לאן נעלמו כל המומחים לכדורסל הישראלי שלוחמים עבור משרות לחברים שלהם, המאמנים המקומיים? איפה הייתם כשמאמנים ישראלים תפסו עמדות בכירות בליגות האירופיות ואפילו בנבחרות אירופיות? מדוע אתם מתעלמים ממעמדו של השחקן הצעיר שהביא הרבה נחת לכולנו בזירה האירופית? מי צריך זרים בלאומית, מה הם תורמים להתקדמותו של הכדורסל בישראל?
ליגת העל זה סיפור אחר. בואו נטפל תחילה בשורשים ואחר כך בצמרת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.