בעונה שעברה כוכב הסנוקר ג'אד טראמפ (31) שבר את שיא הזכיות בטורנירי דירוג בעונה אחת כשזכה בשישה. העונה למרות לו"ז קצר יותר בגלל מגפת הקורונה הוא סופר כבר חמישה תארים כשנותרו עוד שלושה טורנירי דירוג עד לסיום העונה. אתמול (א') זכה טראמפ באליפות גיברלטר אחרי שהביס 0:4 בגמר את חברו הטוב ג'ק ליסווסקי (29).
טראמפ שהגן על התואר בו זכה גם בעונה שעברה השלים שבוע מצוין במהלכו בשבעה משחקים של הטוב משבעה משחקונים, הפסיד במצטבר בשלושה משחקונים.
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
(צילום: AP)
הגמר כפי שרומזת התוצאה היה חד צדדי, טראמפ הספיק בארבעת המשחקונים ששוחקו להשיג סנצ'רי במשחקון השני (106 נקודות) והיה קרוב מאוד לאחד נוסף במשחקון הרביעי אך החמיץ כדור ורוד בסיום והסתפק בברייק של 94 נקודות. אליפות גיברלטר הייתה הטורניר האחרון במסגרת סדרה של שישה טורנירים המכונה הסבב האירופאי. טראמפ שדורג ראשון בסדרה הזו זכה בבונוס מיוחד של 150 אלף פאונד ויחד עם 50 אלף פאונד שקיבל על הזכייה עצמה בגיברלטר, הוא יצא עם סכום מכובד מאוד.
ליסווסקי ימשיך לחפש תואר דירוג ראשון בקריירה. היה זה ההפסד השישי שלו בשש הופעות במעמד גמר. בכל שלוש הפעמים האחרונות אגב הוא הפסיד לטראמפ. "שיחקתי היטב בכל הטורניר וגם בגמר. זה לא כל כך שליסווסקי מפסיד לי בכל פעם כמו שאני משחק קרוב להכי טוב שאני מסוגל", אמר טראמפ ופירגן ליריב/חבר, "מגיע לו להיות בין השניים - שלושה הראשונים בעולם. הוא עד כי כך טוב. ברגע שהוא יזכה בתואר הראשון הוא יהיה בלתי ניתן לעצירה".
2 צפייה בגלריה
ג'אד טראמפ
ג'אד טראמפ
טראמפ. כוכב
(צילום: גטי אימג'ס)
ליסווסקי: "המטרה שלי השבוע הייתה להבטיח את המקום שלי בין 16 הראשונים בעולם כדי לקבל כרטיס לאליפות העולם. עשיתי זאת. אני ממשיך להפסיד לשחקנים הכי טובים בעולם, זה לילה עצוב, אבל עדיין היה לי שבוע מאוד חיובי".
בהמשך החודש ייחתם ה-WST Pro Series, טורניר ארוך ומינורי יחסית בחשיבותו הנערך בשיטת בתים. ב-22 במארס תיפתח בווילס אליפות הסבב בהשתתפות שמונת השחקנים הטובים ביותר העונה, הטורניר האחרון לפני אליפות העולם המתוכננת לצאת לדרך ב-17 באפריל. טראמפ וליסווסקי כבר הבטיחו את השתתפותם בטורניר.