כולם ידעו שהמשחק בין רוני אוסאליבן וטפצ'יה און נו, שני השחקנים המהירים בסבב הסנוקר, יהיה ובכן... מהיר, אבל אף אחד לא שיער שהוא יסתיים כל כך מהר. אוסאליבן השלים היום 1:10 על טפצ'יה בסיבוב הראשון וריסק את השיא למשחק הקצר ביותר בתולדות הקרוסיבל, האולם המארח של אליפות העולם – 108 דקות בלבד, 41 דקות פחות מהשיא הקודם.
אוסאליבן נראה מצוין בסיבוב הראשון והסגנון המהיר והמעט פזיז של טפצ'יה התאים לו ככפפה ואפשר לו לשחק באופן שוטף ופשוט למחוץ את יריבו. אל הסשן היום אוסאליבן הגיע ביתרון מבטיח 1:8 – והוא לא נתן לטפצ'יה שום סיכוי לחזור למשחק. סך הכול השיג אוסאליבן שמונה ברייקים של 60 נקודות ומעלה, שניים מהם היו סנצ'ריז (100 נקודות ומעלה). כעת הוא ימתין למשחק בשמינית הגמר מול דינג ג'ונווי.
1 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
(צילום: Getty Images)
"טפצ'יה לא ממש הופיע וזה עשה לי את החיים קלים יותר", אמר אוסאליבן שלא ביקר במעמד חצי הגמר מאז 2014. "בשבועיים האחרונים ערכתי המון אימונים על שולחן תקני. בעבר הייתי נוהג לערוך הרבה משחקי ראווה על שולחנות שונים ואז כשהייתי מגיע לטורניר היה לי קשה להסתגל. הטורניר הזה לרוב מאוד אינטנסיבי אבל הפעם הוא יותר רגוע. כשאין קהל זה מרגיש כמו אימון, יש פחות לחץ, בטוח שלמי שיזכה בטורניר זו תהיה חוויה מוזרה. אני בשלב בקריירה שאני מעדיף לנצח פחות ולשחק במשך תקופה יותר ארוכה מאשר לנצח יותר בזמן קצר, אז אני בוחר את הטורנירים שאני נהנה בהם".
השחקן הסיני הצעיר יאן בינגטאו אולי חשב שנוכח היתרון המבטיח שלו 1:7, הסשן השני מול אליוט סלסור יהיה טיול, אבל בפועל הוא נאלץ להזיע. יאן כבר עלה ל-2:9, מרחק משחקון משמינית הגמר לפני שסלסור בהופעת הבכורה שלו באליפות ניצח בחמישה משחקונים ברציפות. למרות הלחץ יאן הצליח לנצח במשחקון ה-17 שהיה ארוך ומותח והכריע את המשחק 7:10.
שון מרפי הסתבך ונקלע לפיגור מפתיע 6:3 מול נופון סאנגקהאם התאילנדי. המשחק שלהם יושלם מחר ב-12:00.