קארל נאסיב, שחקן לאס וגאס ריידרס מה-NFL, עשה הלילה (בין שני לשלישי) היסטוריה כשהפך לספורטאי הפעיל הראשון בליגה שיוצא מהארון.
נאסיב (28) חשף זאת בסרטון שהעלה: "מה נשמע אנשים? אני נמצא כעת בביתי בווסט צ'סטר, פנסילבניה. רציתי להודיע שאני הומו. התכוונתי לעשות זאת במשך תקופה, וסוף-סוף אני מרגיש נוח מספיק כדי להוריד את זה מהלב. באמת שיש לי חיים נפלאים, משפחה מדהימה, חברים טובים ועבודה - כל מה שאדם יכול לבקש".
1 צפייה בגלריה
קארל נאסיב
קארל נאסיב
מהלך אמיץ. קארל נאסיב
(צילום: AFP)
נאסיב, שנבחר בסיבוב השלישי בדראפט 2016, המשיך: "אני בן אדם די פרטי, מקווה שיבינו שאני לא עושה את זה כדי לזכות בתשומת לב. ייצוג הקהילה הוא מאוד חשוב. אני מקווה שיום אחד לא נצטרך סרטונים כאלה וכל תהליך היציאה מהארון לא יהיה נחוץ. אבל עד אז אני מתכוון לעשות את המיטב כדי להנחיל תרבות מקבלת, ואני אתחיל בכך שאתרום 100 אלף דולר לארגון להטב"י בשם פרויקט טרבור".
פרויקט זה מספק תמיכה לצעירים בקהילה במניעת התאבדויות ובמצבי משבר אחרים. "מדובר בארגון מדהים שעושה דברים נהדרים, אני מאוד מתרגש לקחת בזה ולעזור לו", הסביר נאסיב. בארגון מסרו: "התרומה שלו תסייע לנו להמשיך במאבק ולהגיע ליותר מ-1.8 מיליון צעירים בקהילה ששוקלים להתאבד בכל שנה".
הפוסט של בילי ג'ין קינג והסרטון של קארל נאסיב
התגובות שנאסיב קיבל מקבוצתו, מהליגה ומשחקנים היו חיוביות מאוד. קומישנר הליגה, רוג'ר גודוול, הוציא הודעה: "גאים בקארל האמיץ על כך ששיתף אותנו באמת שלו. זה חשוב מאוד, מקווה שדברים כאלה יהפכו לשגרה ולא לחדשות, בדרך לשוויון מלא לקהילת הלהט"ב. מאחלים לו בהצלחה בעונה הקרובה".
בעלי הריידרס מארק דייויס אמר: "זו 2021, כל הכבוד לו. זה לא משנה את דעתי עליו כאדם או כריידר". מאמנו ג'ון גרודן הוסיף: "למדתי מזמן שמה שהופך בן אדם למיוחד הוא השוני שלו". הקבוצה עצמה כתבה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה: "גאים בך, קארל", הוסיפה אימוג'י של לב ושיתפה את הפוסט שלו בו הוא יוצא מהארון.
נאסיב זכה כאמור לתמיכה רחבה מספורטאים, חלקם מהקהילה. בילי ג'ין קינג, טניסאית העבר האגדית ולסבית מוצהרת, כתבה: "היכולת לחיות באופן אותנטי היא כל כך חשובה. שולחת אהבה ותמיכה לקארל נאסיב, שהפך באומץ לשחקן פוטבול הפעיל הראשון שיוצא מהארון. וגם תרם 100 אלף דולר לפרויקט טרבור".
הכדורסלן לשעבר ג'ייסון קולינס, שהפך ב-2013 לשחקן ה-NBA הראשון שיוצא מהארון ועשה זאת אחרי פרישתו, כתב: "מאוד גאה בקארל נאסיב ומאוד שמח עבורו. לא יכול לחכות לראות אותו משחק בעונה הקרובה".
ג'וליאן אדלמן, כוכב הפוטבול שפרש לאחרונה, הוסיף: "רגע מדהים, כל הכבוד על התרומה. מהלך קלאסי".
ב-2014 מייקל סאם הפך לשחקן פוטבול הראשון שנבחר בדראפט לאחר יציאתו מהארון. הוא נבחר על-ידי הראמס במקום ה-249, אבל מעולם לא שיחק בליגה. לפני שנתיים אקס דאלאס קאובויס ראיין ראסל חשף שהוא ביסקסואל בזמן שהיה שחקן חופשי בליגה.