היסטוריה נרשמה אתמול בערב (ראשון) כאשר הג'ודוקא האיראני סעיד מולאי, שמייצג כיום את מונגוליה, נחת בישראל לקראת הגראנד סלאם שיתקיים בסוף השבוע בתל אביב.
הטיסה המיוחדת שהמריאה מאיסטנבול באיחור של שעתיים גרמה להרבה דפיקות לב ומעקב אונליין של המטוס עד הגעתו לקרקע, אבל בסופו של דבר מולאי ומאמנו מוחמד מנסורי נחתו וכולם נשמו לרווחה. השניים התקבלו בשדה התעופה על ידי יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי שהתרגש מאוד מהמעמד והעניק להם חיבוק חם, למרות הקורונה.
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי בנתב"ג
סעיד מולאי בנתב"ג
סעיד מולאי בנתב"ג
(צילום: יריב כץ)
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי בנתב"ג
סעיד מולאי בנתב"ג
זוכה לליווי צמוד. מולאי לצד יו"ר האיגוד פונטי
(צילום: יריב כץ)
בשל ההמולה התקשורתית למולאי הוענק יחס מיוחד והוא קיבל רכב משלו, בעוד יתר המשלחות עשו את הדרך למלון באוטובוסים. הג'ודוקא האיראני נראה נבוך מהמעמד בזמן שגדודי הצלמים עטו לצלם את הרגע המיוחד, הוריד את ראשו למטה ונכנס מהר ללובי. עם נחיתתו אמר: "אני מאוד שמח להיות כאן, הגעתי כדי להתחרות. הכל בטוח כאן, הכל טוב. עכשיו זה הזמן להתחרות".
יו"ר איגוד הג'ודו פונטי ליווה את האיראני בנתב"ג: "כשאני רואה את סעיד מולאי ואת המאמן שלו אני פשוט מתרגש, משהו שלא קרה לי הרבה הרבה זמן. זה משהו שהוא באמת היסטורי, מדובר בגיבור אמיתי ומתחרה אמיתי. באמת אין לי מילים. אנחנו עשינו היסטוריה בזה שקירבנו לבבות בין סעיד שבא מאיראן ואני מישראל, מאמנו גם מאיראן. באמת קירוב לבבות. והלוואי שיהיה שלום בין שני העמים".
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי ומשה פונטי בנתב"ג
סעיד מולאי ומשה פונטי בנתב"ג
סעיד מולאי ומשה פונטי בנתב"ג
(באדיבות איגוד הג'ודו)
4 צפייה בגלריה
סעיד מולאי בנתב"ג
סעיד מולאי בנתב"ג
קיבל ואן משלו. מולאי
(צילום: יריב כץ)
באיגוד הג'ודו החליטו להיענות לכל דרישותיו המקצועיות. בתחילה מולאי רצה להגיע עוד קודם לתחרות כדי להתאמן עם הנבחרת וכאשר זה לא הסתדר, צוות לו יריב אימון ישראלי בימים הקרובים. מי שקיבל את הכבוד, לפי בחירתו של מאמן הנבחרת אורן סמדג'ה, הוא הצעיר אשד וינקלר, אלוף ישראל עד גיל 18. סמדג'ה עדכן את מאמנו של מולאי והציע לו עזרה בכל מה שהוא יצטרך.
מאמנו של מולאי הודה לסמדג'ה על המחווה וקיבל את ההצעה לבוא להתאמן יחדיו ביום רביעי, כשנבחרת ישראל תגיע למלון. מולאי עצמו ישהה ביממה הקרובה בחדרו, עד לקבלת תוצאת בדיקת הקורונה, ורק לאחר מכן יקבל את הצמיד הירוק שיאפשר לו לצאת מהחדר ולהתחיל להתאמן.
מי שעוד נחתו אתמול היו צוות איגוד הג'ודו העולמי, שיגיע להיכל שלמה כדי לפקח על ההקמות שיצאו לדרך בתחילת השבוע והתאמות האולם לבועות השונות לפי מגבלות הקורונה. מחר אחרי הצהריים תתקיים מסיבת העיתונאים לפתיחת הגראנד סלאם הראשון אי פעם בישראל וביום רביעי תתקיים הגרלת התחרות לפי כמות המשתתפים הסופית.