אין ספק שעומר אצילי ודור מיכה הם שניים מטובי הכדורגלנים שיש לליגת העל להציע - ועכשיו כשהפכו לפנויים שוק ההעברות אמור להשתולל והקבוצות הבכירות צריכות לרדוף אחריהם. אבל הפרשה בה הסתבכו השניים הביאה למצב בו קבוצות מפחדות לקחת את הסיכון להיפגע תדמיתית. מצד שני, ההחלטה הקשה שקיבל מיץ' גולדהאר בשחרור שלהם פגעה מקצועית בקבוצה, אך מעמידה סנטדרטים חדשים בכל מה שנוגע לערכים ולמוסר הנדרשים משחקני הכדורגל מחוץ למגרש.
חשוב לציין שבכל מה שקשור לפן הערכי-מוסרי, אצילי ומיכה כשלו וגרמו נזק אדיר לקריירה שלהם. הם יצטרכו לקחת אחריות על מעשיהם ולהוכיח שבאמת הם מצטערים על מה שקרה, כל זה במידה שהסיפור ייגמר ללא כתב אישום, כמובן. האופציות של השניים הן להישאר בליגת העל, או לנסות את מזלם בליגות כמו יוון, קפריסין או בלגיה, כדי לקבל קצת שקט ולנסות לתפוס מרחק מכל ההמולה שסובבת אותם.

1 צפייה בגלריה
אצילי ומיכה
אצילי ומיכה
אצילי ומיכה
(צילום: עוז מועלם)

בישראל, בית"ר ירושלים ומכבי חיפה נראות כמו אפשרויות מעניינות, אבל בית"ר לא מוכנה להחתים אף אחד מהם. חבל, כי אצילי הוא בדיוק השחקן שהיא זקוקה לו, ודווקא כשאפשר להנחית שם שובר שוויון ללא דמי העברה ובשכר סביר, בית"ר מסרבת. השאלה שלי מופנית למשה חוגג ולהנהלת בית"ר: האם זה מוסרי יותר ששחקן כמו אנטואן קונט, שתקף אדם, חבט בראשו באלת בייסבול וכמעט הרג אותו, יכול לשחק במועדון? אם חיפה תלך על שניהם, זה יהיה מהלך גדול שיהפוך אותה למועמדת הבכירה לאליפות, ואני אף מתפתה לומר פייבוריטית ברורה לאליפות. כאמור, אם בישראל לא ירימו את הכפפה, ישנן קבוצות באירופה שכבר הביעו עניין.
את העונש שלהם על העניין המוסרי הם קיבלו עם סיום דרכם במכבי ת"א. המעמד שלהם נפגע, השכר שלהם ייפגע ובכל מגרש בו הם ידרכו הם ירגישו זאת. אבל מסיבת עיתונאים של השניים, בה יציגו את הצד שלהם בסיפור, יתנצלו ויקחו אחריות על מעשיהם, אולי תוציא אותם מהבוץ. שווה להם לנסות. מה שבטוח, ההתלבטות של הקבוצות הישראליות ברורה: מצד אחד, הפיתוי המקצועי גדול מאוד, ומנגד העליהום שתעבור יכול לגרום לנזק גדול יותר.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.