ההבדל בין הפועל באר שבע של ברק בכר למכבי חיפה של בכר הוא מאור מליקסון. הפועל ב"ש של בכר הייתה מנצחת את הפועל חיפה אמש (שבת), ויוצאת מפיגור כמו גדולה. אין למכבי חיפה את יצר החיסול, ההתנפלות הזאת של קבוצות גדולות שרוצות שער ואתה יודע שיגיע מתישהו. חוץ מניקיטה רוקאביצה, כולם ילדים טובים. ילדים טובים מדי. ראינו את זה גם מול מכבי תל אביב. הצהובים כבר היו על הרצפה, אבל מכבי חיפה לא בעטה בהם מספיק חזק. השחקנים נבהלו מעצמם.
השער הראשון של נס זמיר זה שער שאלופה לא מקבלת. הקשר הסתובב חופשי בין ההגנה לקישור כמו כיתה בטיול שנתי. על כן תמוה בעיניי הוויתור על בירם כיאל. שחקן חופשי, מנוסה, גרזן שעדיין יכול ללמד את נטע לביא כמה דברים. במשמרת שלו זה אולי לא היה קורה. מכבי חיפה זקוקה לשחקנים מבוגרים עם ניסיון שיידעו איך להתמודד עם לחץ של משחקים גדולים, כי אליפות לוקחים עם "זקנים", איתי שכטר ושרן ייני כאלה. אתמול עלה מהספסל גודסוויי דוניו, שנראה כמו בחור צעיר ומוכשר, והתברר שהוא כבר בן 26. למכבי חיפה חסר בשר על הספסל, שחקן שישנה משחק, שיכניס אנרגיות חדשות. לפעמים רוקאביצה לא יספיק. כבר כתבתי שהם היו צריכים להחתים את בירם כיאל?
4 צפייה בגלריה
נס זמיר בועט לשער
נס זמיר בועט לשער
נס זמיר בועט לשער. כיאל לא היה נותן לו לטייל
(צילום: עוז מועלם)
4 צפייה בגלריה
בירם כיאל באימון
בירם כיאל באימון
כיאל באימון סכנין
(צילום: בני סכנין)
בעולם מתוקן נס זמיר הוא כוכב בנבחרת ישראל, לצערו הוא יציב כמו האחוזים מהעונשין של דני אבדיה. משחק אחד טוב, חמישה בחוץ. בעולם ובכדורגל המודרני לא אוהבים שחקנים כאלה יותר. הם מעדיפים לעבור שחקן מאשר למסור, שזה החטא הראשון אצל הסטטיסטיקאים שסופרים מסירות מפתח, גם אם הן לא הגיעו לשום מקום, שמחפשים באובססיביות את הפעולה הנכונה. בהפועל חיפה יש גם את חנן ממן. עוד אחד שנכשל במדדים האלה. ביחד הם יכולים להיות שילוב קטלני, ובעונה משוגעת כזאת הכל יכול לקרות.
לכן צריך להחמיא גם ליואב כץ שלא פיטר את חיים סילבס. במקום להביא מאמן חדש, הוא שם קצת כסף על רכש והפועל חיפה עוד תקצור את הפירות. אולי שוב פלייאוף עליון, אולי אירופה.
4 צפייה בגלריה
סילבס חוגג
סילבס חוגג
סילבס חוגג. כץ עשה בשכל
(צילום: עוז מועלם)

הפועל תל אביב, עוד קבוצה

0:0 נורא בין הפועל תל אביב למכבי פתח תקווה. משחק שגורם לך להתגעגע לליגת האומות ולניסיונות להבין איך לעזאזל עולים למונדיאל מהטורניר ההזוי הזה. אבל בסדר. נדמה היה שהמשחק הזה לא יסתיים לעולם. ניר קלינגר הוציא את אושר דוידה לקראת הסיום, לטעמי המצטיין במשחק והיחיד שיכול להכריע אותו, ולמעשה סיפר את הסיפור של ההתמודדות הזאת: עוד משחק בליגת העל שבו שני המאמנים רוצים 0:0. הצליח להם.
גם הפועל ב"ש עושה קולות של "עוד קבוצה", ונראה שרצף התוצאות הרע בליגה מתקבל שם בפיהוק. ככל שהזמן עובר עולות לפחות אצלי עוד ועוד תהיות לגבי המינוי של יוסי אבוקסיס לנבחרת. ב"ש בקושי בועטת לשער בליגת העל ומתקשה מול קבוצות שאין להן תקציב לשלם את הגרביים של ז'וזואה. מה יהיה בנבחרת מול צפון מקדוניה כזאת? ספק אם משחק התקפי נרפה יתקבל כשעיני כל המדינה נשואות אליך.
4 צפייה בגלריה
 יוסי אבוקסיס
 יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס
(צילום: אבי רוקח)