העומה ראינו עוד אליפות מרשימה של מכבי ת"א, עוד עונה בה היא שלטה בליגה ביד רמה בלי שהיה נראה שיש קבוצה שיכולה לאתגר אותה. בעצם כבר שנתיים האתגר היחיד שעומד בפני הצהובים הוא הרצון לשבור עוד שיאים.
בעונה שעברה מכבי ת"א זכתה באליפות הכי מוקדמת בתולדת הליגה, והפעם, אם לא יקרה משהו חריג, היא תהיה הקבוצה עם ממוצע הספיגות הכי נמוך אי פעם.
1 צפייה בגלריה
מכבי ת"א חוגגת
מכבי ת"א חוגגת
איביץ' מנצח על המקהלה. מכבי ת"א חוגגת
(צילום: עוז מועלם)
ולדימיר איביץ' נמצא שנתיים בקבוצה ורואים את ההשפעה שלו – המון שחקנים חייבים לו את ההצלחה שלהם. הוא מאמן קשוח שלא מתפשר על הדברים הקטנים וזה מה שהכדורגלן הישראלי צריך. מאמן שידחוף אותו כל פעם לקצה גבול היכולת ויותר מזה (לא כולם ערן זהבי שעושה את זה לבד). בשנתיים האלה ניתן היה להבחין בכמה דברים חיוביים בצורה יוצאת דופן:
1. השוער היווני המבטיח אנדראס יאנוטיס לא ענה על הציפיות, ואת מקומו תפס דניאל טננבאום, מי שהיה השוער השלישי שנחשב לאלמוני לחלוטין. למרבה ההפתעה הוא הציג יכולת מעולה (כן, כן, למרות שלא נבעטו אליו הרבה כדורים, הוא הדף את רוב מה שכן, וגם עצר פנדל שעזר לשבור את השיא).
2. משמעת טקטית שמזכירה את הכדורגל האירופי. כל השחקנים עושים לחץ על היריבה במטרה לחטוף את הכדור ולצאת למתפרצות. רוב הקבוצות בארץ קרסו נגד הלחץ הזה, מה שמעיד גם על כושר גופני גבוה, ובכללי הצוות המקצועי במכבי פשוט שיפר את כל השחקנים.
3. הישראלים של מכבי בנויים כמו המקבילים האירופיים שלהם (ראו דור פרץ, גלזר, יונתן כהן, פיבן וכו'). מכבי היא הקבוצה הכי פיזית אי פעם בליגה הבכירה – כל מאבק היה נראה כמו של שחקן בוגרים מול ילד קטן.
4. רוב הגולים הגיעו כתוצאה ממהלכים קבוצתיים ולא מכדרורים (מכבי בין המקומות האחרונים בליגה מבחינת כדרורים מוצלחים). השחקן הישראלי לא ניחן בכישרון כדרור משובח, ואיביץ' גרם לקבוצה שלו לשחק באופן קבוצתי שפירק את הבונקרים.
5. אני שומע הרבה כמה הכסף הגדול של גולדהאר עזר למכבי לזכות באליפות, אבל בואו רגע ננתח את השחקנים שחתומים על ההצלחה. פרץ (שחקן בית), שעד לפני שנתיים אף קבוצה לא רצתה אותו, היה ממצטייני העונה שעברה. גלזר, יונתן כהן, חוזז ופיבן הם שחקני בית שהשואלו במשך כמה עונות לקבוצות קטנות. אופואדו, סאבוריט ואמאדור הגיעו בהעברה חופשית בחוזים לא גבוהים מדי והפכו לזרים שוברי שוויון ביחד עם ג'ראלדש.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.