שער השוויון הזמני של איתי שכטר במדי מכבי תל אביב במחזור הפתיחה של העונה, בהפסד מול מכבי פתח תקווה (2:1), הכניס אותו למועדון ה-100, נקודת ציון בקריירה של כיבוש מאה שערי ליגה על ידי אחד הכישרונות הגדולים שצמחו בכדורגל הישראלי.
שכטר אוהב מאוד לכבוש במחזורי פתיחת העונה. בשלוש מארבע העונות האחרונות הוא עשה זאת, בדיוק כמו ב-2006 ו-2008. במועדון מקווים שרק ימשיך כך.
3 צפייה בגלריה
איתי שכטר
איתי שכטר
משמעותי בחדר ההלבשה. איתי שכטר
(צילום: עוז מועלם)
הוא אמנם כבר לא מהיר כמו פעם, ואין לו את אותו צעד ראשון קטלני שהפך אותו לאימת ההגנות, אבל המיקום עדיין שם, הרצון תמיד יהיה וחלוץ אף פעם שוכח איך לכבוש, גם בגיל 33. למאמן היווני של מכבי, יורגוס דוניס, אין יותר מדי חלוצים, בטח לא כאלו שמשחקים בחוד, בסגל, ושכטר הוא נכנס בדיוק למשבצת הזו.
נכון לעכשיו התחרות היחידה של החלוץ הוותיק על המקום ב-11 היא עם ניק בלקמן, שבינתיים מספק את הסחורה וכבש נכון לעכשיו חמישה שערים מפתיחת העונה בכל המסגרות.
ועדיין, אי אפשר לוותר על שכטר, שהוכשל (או לא) ברחבה מול ריגה וסידר לאלופה הישראלית פנדל שסגר סיפור. תאמינו או לא, אבל האיש שמתויג בישראל כצוללן מספר אחת קרוב מאוד להפוך לסוחט הפנדלים הגדול ביותר בתולדות הליגה.
שכטר הוכשל 28 פעמים ברחבת היריבות והוא רחוק רק סחיטת פנדל נוספת משיאן הליגה בכל הזמנים, שי הולצמן. סביר להניח שהחלוץ בן ה-33 עוד ישבור את השיא של הולצמן ויהפוך רשמית למלך סוחטי הפנדלים של הכדורגל הישראלי.
3 צפייה בגלריה
בלקמן חוגג
בלקמן חוגג
המוציא העיקרי לפועל. בלקמן חוגג
(צילום: ראובן שוורץ)
אבל זה לא יהיה שווה כלום אם הוא לא יצליח להנהיג את הקבוצה לאליפות נוספת. שכטר הוא אחד השחקנים הבולטים בחדר ההלבשה של הצהובים, ולצד תדמית הליצן קיים גם שכטר הרציני והמשפיע, האיש שעוזר לאחד את השחקנים. גם ולדימיר איביץ' ידע זאת והאמין בו מאוד. למעשה, שכטר היה השחקן שזכה למספר ההופעות הגדול ביותר אצל הסרבי – 66 הופעות ליגה בסך הכל.
כרגע שכטר הוא אחד משני השחקנים הפעילים היחידים בליגת העל שכבשו לפחות 100 שערי ליגה. אלירן עטר, ששיחק איתו במכבי והספיק לעבור לבית"ר ירושלים, כבש 126 שערים, כשערן זהבי עם 125 שערים, אולם לפחות בשלב הזה הוא עדיין לא חוזר לליגת העל.
השער של שכטר נגד הקבוצה של גיא לוזון העלה אותו למקום ה-37 בדירוג כובשי כל הזמנים בליגה, וחלוקת השערים שלו עובדת כך: 76 שערים ברגל, 15 בראש ועוד תשעה פנדלים בלבד במהלך הקריירה. כן, הוא אוהב לסחוט אותם, פחות לבעוט.
אחד היתרונות הגדולים של שכטר, גם בשנים פחות טובות, וגם במשחקים בהם הכדור לא מוצא את הרשת, הוא הפירגון ויכולת המסירה. מעבר ל-100 הכיבושים, יש לו גם מספר בישולים עגול, 50. לא מעט בכלל לחלוץ חוד.
המעבר של שכטר למכבי ת"א מבית"ר ירושלים, בעיקר בגלל שהוא מזוהה כל כך עם היריבה הגדול של הצהובים, מכבי תל אביב, היה קשה מאוד. חלק מהקהל של מכבי קילל ושרק לו בוז, אבל לאט לאט הוא נתפס כדמות מקובלת מאוד גם אצל האוהדים. בחצי השנה האחרונה הוא הפך לאחד השחקנים האהובים ביותר.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
חייב הערב ניצחון בכל מחיר. יורגוס דוניס
(צילום: ראובן שוורץ)
אחרי שחתם לעונה נוספת במועדון, לא לפני שקיצץ כ-60 אחוז משכרו וראה את בלקמן מככב במרכז ההתקפה של דוניס, הוא עדיין מאמין ביכולות שלו להמשיך ולהיות שחקן משמעותי בסגל של היווני, כולל לקראת המשחק הערב נגד בני יהודה (20:30), אליו מגיעה מכבי כשהיא יודעת שהיא חייבת ניצחון – כי איבוד נקודות נוסף כבר במחזור השני יכול בהחלט ליצור בלגן. לא משהו שהיו רוצים במועדון הצהוב, בטח רגע לפני המשחק הכי חשוב שלה עד כה העונה, ברביעי נגד דינמו ברסט הבלארוסית, בסיבוב המוקדמות השלישי בליגת האלופות.