אבל ירד על ענף הפוקר עם היוודע מותו אתמול (א') של מייק סקסטון, שחקן, שדר ומהדמויות המוכרות ביותר בתעשייה, בגיל 72 אחרי מאבק ארוך במחלת הסרטן.
סקסטון היה שחקן פוקר מקצועני במשך עשרות שנים, הוא רשם הישגים רבים וזכה במיליוני דולרים, אבל יותר מהכול הוא היה מוכר לקהל הרחב כשדר המוביל של סבב ה-World Poker Tour היוקרתי ששודר גם בישראל. סקסטון מילא את תפקיד השדר במשך 15 שנים עד ל-2017 אז עזב לטובת תפקיד יושב הראש של חברת פארטי פוקר המפעילה את אחד מאתרי הפוקר הפופולריים בעולם.
1 צפייה בגלריה
מייק סקסטון
מייק סקסטון
מייק סקסטון
(צילום: World Poker Tour)
כבר במהלך לימודיו הגבוהים סקסטון הרבה לשחק פוקר, והתבדח שבפועל הוא עשה "תואר בפוקר". אחרי לימודיו הוא שירת בחיל הצנחנים האמריקאי ולאחר שחרורו עבד כאיש מכירות. סקסטון הבין בשלב מסוים שיוכל לעשות יותר כסף בפוקר והחל מ-1977 משחק פוקר לפרנסתו. הוא היה חבר קרוב של סטו אונגר המנוח, מי שנחשב לאחד משחקני הפוקר הגדולים בהיסטוריה.
סקסטון זכה בצמיד אליפות עולם אחד ב-1989 בטורניר "סבן קארד סטאד" וסך הכול זכה בקריירה ב-6.7 מיליון דולר בטורנירים חיים.
הוא כונה בתעשייה "השגריר של הפוקר" בגלל פעילותו הענפה לקידום המשחק. ב-2009 הוא נבחר להיכנס להיכל התהילה של הפוקר. ב-2016 הוא הוציא את ספרו Life's Gamble (החיים הם הימור) שבו הוא מספר את סיפור חייו ומשתף בחוויות מקריירת הפוקר הארוכה שלו.
ברשתות החברתיות, שחקנים מפורסמים רבים ספדו לסקסטון והזכירו את חשיבותו בהתפתחות קריירת הפוקר שלהם. "נוח על משכבך בשלום מייק סקסטון. ללא ההשפעה וההשראה שלה, רבים מאיתנו לא היו משחקים פוקר למחייתם. ניפגש בצד השני, אח", כתב לו מקצוען הפוקר ג'ייסון קון. מקצוען הפוקר טוד ברונסון הוסיף: "מייק סקסטון ההוא התגלמות של איך שחקן פוקר צריך להתנהל בשולחן ומחוצה לו. הוא תמיד היה ג'נטלמן. כולנו צריכים לנסות ולחקות אותו. הוא אחד מהשגרירים הגדולים שהיו לפוקר".