הישג נהדר לקטי ספיצ'קוב שזכתה היום (שלישי) במדליית כסף באליפות העולם בשייט בדגם ה-RSX - ואותתה שהיא בהחלט מוכנה למשחקים האולימפיים שיחלו בעוד פחות משלושה חודשים.
עבור ספיצ'קוב בת ה-21, אחת התקוות האולימפיות של המשלחת הישראלית, מדובר במדליה שנייה באליפות העולם, לאחר שזכתה בכסף ב-2019. בשנה שעברה הוכתרה לסגנית אלופת אירופה ולפני כחודש זכתה בגראנד פרי פורטוגל.
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(צילום: Sailing Energy)
במהלך כל השבוע האחרון ספיצ'קוב הפגינה יציבות בכל תשעת השיוטים ולא ירדה באף אחד מהם מהמקום השישי. היא הגיעה לשיוט המכריע כשהיא במקום השלישי הכללי וסיימה לבסוף במקום החמישי, מה שהספיק לה למדליית הכסף.
ההולנדית ליליאן דה גאוס זכתה במדליית הזהב בפעם השלישית בקריירה ואת תמונת הפודיום השלימה האלופה האולימפית מריו 2016, הצרפתייה שרלין פיקון.
כזכור, ספיצ'קוב היא הגולשת שתייצג את ישראל באולימפיאדה הקיץ, וזו תהיה הפעם האחרונה לפני החלפת הדגם ל-Starboard Foil בפריז 2024.

מהטריאתלון לגלישת רוח

ספיצ'קוב נולדה באילת להורים שעלו מאוקראינה והחלה את דרכה הספורטיבית כילדה בענף הטריאתלון. בגיל 10 היא החלה לגלוש במסגרת מועדון הגלישה המקומי ומגיל צעיר היא מתחרה בתחרויות בעולם. את שירותה הצבאי מעבירה ספיצ'קוב במעמד של ספורטאי מצטיין בבסיס עתלית.
כבר בגילאי הנוער ההישגים לא איחרו לבוא, כשהוכתרה כאלופת העולם עד גיל 17 ב-2015 והוסיפה את התואר העולמי שנה מאוחר יותר בניל פרייד. היא זכתה גם פעמיים באליפות אירופה עד גיל 21, לפני שקפצה לבוגרים.
2 צפייה בגלריה
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
קטי ספיצ'קוב
(צילום: Sailing Energy)