זה ממש לא ה-KICK שלי לכתוב על מכבי ת"א שמבאסת את אוהדיה, אבל מה לעשות? מדובר בקבוצת הכדורסל הכי מעוטרת במדינה, רק שעם כל הכבוד לאליפות ולגביע (או לגביע ווינר, לצורך העניין), לא זכינו כבר מזמן ביורוליג, מאז 2014, וברור שזה לא יקרה גם השנה. זה ממש לא זה. הסיבה העיקרית לבואם של שחקנים זרים, מאמנים זרים ומנהלים זרים היא לא הקלאסיקו מול ירושלים וגם לא הדרבי התל אביבי. זו רק היורוליג, הליגה השנייה בטיבה בעולם.
טרם בואם של העטלפים מהמזרח, היינו כבר בפלייאוף בואכה פיינל-פור בעונה שעברה - אבל השנה הכל מקרטע. כן, זה נכון, הקורונה שיבשה הכל, בעיקר עבור קבוצה שניזונה מהאנרגיות של הקהל שיודע לדחוף אותה במשחקי בית קשים, אוהדים שנוסעים איתה להיכלים אירופיים ברחבי היבשת, אבל זה כבר לא צריך להוות תירוץ אחרי קרוב לשנה שבה משחקים כך בכל מקום. הספרדיות למדו לשחק כך, וגם בקובנה ובמילאנו, אז אין סיבה שמכבי תהיה שונה.

1 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין מול מלקולם דילייני
סקוטי ווילבקין מול מלקולם דילייני
סקוטי ווילבקין מול מילאנו
(צילום: באדיבות ארמאני מילאנו)

מבחינתי הכל מתחיל בכך שמביאים שחקן כמו דראגן בנדר, שאולי תרם משהו משמעותי במשחק אחד (אגב, אני גם לא זוכר שהוא היה מדהים במיוחד לפני שעזב ל-NBA). אח"כ, על סמך אותו משחק מקרי, מחתימים אותו עד לסוף העונה, כשכבר ברור שאף קבוצה רצינית ב-NBA לא תרצה אותו. מה לעשות? האיש אינו ברמת יורוליג (וברור שגם לא NBA), ובקושי מתאים לליגה הישראלית. זו לא אשמתו, הוא עושה מה שאפשר, זו פשוט תמונת המצב של הקבוצה.
אולי זו שנה פיננסית? אולי נגמר החשק לחלק מהשחקנים? לא ברור, אבל כשסקוטי ווילבקין נראה כמו הצל של עצמו וטיילר דורסי כמו הצל של הצל, אי אפשר לבנות קבוצה יעילה. מאמנים גדולים כבר אמרו שהכל מתחיל מההגנה או ש"אין יום רע בהגנה", ויאניס ספרופולוס בהחלט יישם זאת בשנה שעברה. כשהגיע למועדון, הוא החזיר את הרוח המכביסטית שאבדה לנו בין כל מיני מאמנים נשכחים כמו ז'אן טבק, נבן ספאחיה ולא זוכר מי עוד (נשכחו, כמו שאמרתי, וטוב שכך). אבל השנה נראה שגם הוא נרדם על המשמר, עם חילופים לא ברורים (ע"ע כריס ג'ונס - נראה שהוא לא מחזיק מהרכז) והגנת ברזל שהתאיידה.
בכלל, כל מה שאיפיין את מכבי בשנה שעברה איכשהו התפייד, ורק במשחק אחד – חצי גמר הגביע הכמעט גמור מול חולון – זכינו לראות מהי שמירת לחץ ואיך משנים מומנטום מפיגור של 17 הפרש לניצחון הירואי. למה זה לא קורה גם ביורוליג? איפה צורת המשחק הזו? אין מה להפסיד, שווה לנסות, כי את העונה הזו כנראה שכבר הפסדנו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.