תתארו לכם מצב: בעוד כמה שנים כריסטיאנו רונאלדו, השחקן שזכה כמעט בכל תואר אפשרי, יגיע למכבי חיפה. התקשורת תהיה באקסטזה, המינויים לאותה עונה יימכרו בין רגע, כל זה בגלל שחקן אחד. טוב, ברור שרונאלדו לא יגיע לכאן, אבל אם ניסיתם להבין עד כמה גדול המעבר של כריס פרום ליזראל סטארט אפ ניישן, אז זה זה. הרוכב הבריטי, שזכה ב-7 גראן-טורים, חתם בקבוצת הרכיבה הישראלית וצפוי להתחרות איתה בתחרויות השונות. פרום היה אותו רוכב שהצליח להרים את ענף הרכיבה לאחר הסטירה המצלצלת שקיבל בעקבות הודעת לאנס ארמסטרונג כי השתמש בסמים ממריצים. הענף היה שבור, השיחה באותם זמנים הייתה כי כל הרוכבים תמיד היו מסוממים, ותמיד יהיו. אבל אז הופיע רוכב שהצליח להחזיר את הענף קדימה.
רכיבה היא לא ספורט משעשע כמו כדורגל או כדורסל, רוכב הוא ספורטאי שרוב הזמן לבדו, גומע קילומטרים על האופניים בשביל מטרה אחת, לזכות באחד מהגראן-טורים (ג'ירו ד'איטליה, טור דה פראנס והוואלטה הספרדית). פרום זכה בוואלטה ב-2011, ולקחו לו 7 שנים כדי להשלים את הסרייה בג'ירו ב-2018 (שהוזנק כזכור בישראל). בין לבין, פרום זכה גם 4 פעמים בטור דה פראנס והוסיף עוד זכייה בוואלטה. הוא מדורג במקום הרביעי בכל הזמנים בזכייה בגראן-טורים.

1 צפייה בגלריה
כריס פרום חוגג
כריס פרום חוגג
כריס פרום חוגג
(צילום: AFP)

ב-2018, לפני הזינוק לג'ירו, לא הרבה נתנו סיכויים לאלוף הבריטי, אבל מדינת ישראל זה המקום כנראה בו קורים ניסים. בקטע ה-19, סיימון ייטס התחיל את הקטע כשהוא מוביל ב-29 שניות על האלוף דאז טום דומולן וביותר מ-3 דקות על פרום. פרשנים רבים דיברו על כך שזהו, תוך יום-יומיים הוא יפרוש, כי אחרת הסיכוי שלו לזכות השנה בטור ייפגע. חוסר העניין של העיתונאים בפרום הראה את אותותיו כשלמסיבת העיתונאים שלו ביום החופשה האחרון הגיעו רק 7 עיתונאים. למסיבת העיתונאים של ייטס? הגיעו למכסת המקסימום. הרוכב האנגלי הראה עסקים כרגיל והמשיך לרכוב במירוץ. הוא שמע וספג את כל הביקורות, ובקטע ה-19 הוא אמר לכולם "בתיאבון" כשנתן לכולם ערימה של כובעים לאכול.
קטע מספר 19 נחשב לאחד הקטעים הקשים של המרוץ, עם עלייה של 16 ק"מ בשיפוע של 9.4%. הרוכבים זינקו למסלול של 185 קילומטר. 100 הקילומטרים הראשונים היו מישוריים ומהירים. כשנותרו 80 ק"מ לסיום פרום החליט שזהו, כאן נולדות אגדות, כאן אני מטביע את החותם של הגדול מכולם. פרום עבר את קו הסיום במקום הראשון והצליח לסגור את הפער שהיה לו ולעלות למקום הראשון.
החתמת פרום היא ככל הנראה הדבר הגדול ביותר שקרה בספורט הישראלי בשנים האחרונות. הוא ייתן דחיפה קדימה לענף בארץ עם יותר חשיפה, יותר קהל ואולי גם רוכבים חדשים שירצו להיות כמו פרום. ואולי אולי, בשנה הבאה, יהיה זוכה טור דה פראנס מקבוצה ישראלית.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.