אטאלנטה חותמת עונה קטלנית עם לא פחות מ־98 שערי ליגה, כאשר היא שוברת שיא של 60 שנים בכיבושים לעונה אחת בסרייה א'. אז איך זה קרה? הגיע הזמן לרדת לרזולוציות הקטנות ביותר של השיא המדהים הזה, עם הנתונים הסטטיסטיים המטורפים.
אז נתחיל עם הקבוצה. אטאלנטה בעטה לאורך כל העונה 717 פעמים לשער (18.8 למשחק), מתוכן 279 למסגרת (7.3 למשחק). הכחולים שחורים כבשו 2.5 שערים בממוצע למשחק, כאשר הם כובשים 40 שערים במחצית הראשונה ו־58 בשנייה.
1 צפייה בגלריה
אטאלנטה
אטאלנטה
בטירוף שלה. אטאלנטה
(צילום: AFP)
הקבוצה כבשה ב־35 משחקים מתוך 38 מחזורים, והשערים נכנסו בצרורות כמו מלוע של תותח. אטאלנטה הבקיעה שלישייה בשבעה משחקים, רביעייה בשני משחקים, חמישייה בעוד שני משחקים, שישייה אחת ושביעייה בשלושה משחקים.
נעבור לכוכבים של הקבוצה מהעיר ברגמו. תגידו אנונימיים, לא מעניינים עם שמות מוזרים, אבל אי אפשר להישאר אדישים לתוצרת. לא פחות מ־14 שחקנים לקחו חלק בחגיגת 98 השערים. איליצ'יץ', מוריאל וזאפאטה כבשו יותר מעשרה שערים, כאשר פאשליץ' וגוסנס הוסיפו עוד תשעה.
ומה עם בישולים? 16 שחקנים שונים שותפים ל־67 אסיסטים, כשהיחידי שבישל בדו ספרתי הוא גומז (16). כשכל כך הרבה שחקנים כובשים באטאלנטה העונה, אין פלא שהיא מעל רוב הליגה.
מוריאל, שהרשית 18 פעמים, כבש יותר ממלכי השערים של 14 קבוצות, ורק מלכי השערים של יובנטוס, אינטר, לאציו וסאסואולו עברו אותו. איליציץ' כבש 15 שערים, יותר ממלכי השערים של 12 קבוצות.
עד כמה גומז היה משמעותי? הקשר הארגנטינאי בישל לא פחות מ־16 פעמים, מה שהקנה לו את תואר מלך הבישולים באיטליה. היופי של אטאלנטה הוא דווקא הניסיון הרב של השחקנים שבא לידי ביטוי באיומים לשער ובעיקר בניצול המצבים, כאשר הגיל הממוצע בסגל שלה הוא 27. היא הראתה עליונות ועכשיו כל העיניים נשואות לליגת האלופות: האם הקבוצה מהעיר ברגמו תצליח לעשות היסטוריה ולהעיף את פ.ס.ז'?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.