הורי בנות נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל, אלופות אירופה הטריות, יצאו הערב (חמישי) במכתב לאיגוד, שהופנה גם לשר הספורט חילי טרופר ולחברי הוועד האולימפי בו הם מעלים טענות קשות על ההתנהלות האיגוד כלפי חברות הנבחרת והמאמנת אירה ויגדורצ'יק.
ההורים טוענים כי לאחר שהאיגוד שכר דירה עבור חברות הנבחרת בבת ים (ששתיים מהן קטינות), הוא ניתק עימן קשר ולא דאג לצרכיהן הבסיסיים כמו מזון, ואפילו לתחבורה לאימונים שנערכו בחולון. על המזון שילמה המאמנת אירה ויגדורצ'יק מכיסה הפרטי, והכסף הוחזר לה אחרי זמן רב. ההורים טוענים כי הם שיפצו את הדירה ומי שמטפל ועוזר לחברות הנבחרת הוא אילן אזבי, בן זוגה של ויגדורצ'יק, שעושה זאת בהתנדבות.
2 צפייה בגלריה
נבחרתההתעמלות האומנותית
נבחרתההתעמלות האומנותית
נבחרתה התעמלות האומנותית
(צילום: AFP)
ההורים טוענים במכתב כי שלושה אנשי צוות שנשכרו ע"י האיגוד על מנת לסייע לנבחרת להתכונן לאולימפיאדה הוצאו לחל"ת, ולמעשה פוטרו. לטענת ההורים מדובר בפגיעה מקצועית קשה וחמורה בנבחרת.
עוד נטען כי כספים שנתרמו במיוחד עבור הנבחרת על ידי ספונסרים שגויסו על ידי אירה וההורים ומשמשים לתשלום שכרם של אנשי מקצוע חיצוניים, כאשר הם מוחזקים, מנוהלים ונשלטים ע" האיגוד והעברתם כרוכה בקשיים רבים.
"הבנות הללו, שהן כולן מצטיינות, הקריבו כאמור את נעוריהן: הן ויתרו על לימודים, על חברים, על בילויים ועל זמן עם המשפחה. הן מקדישות את עצמן לשליחות הלאומית שלהן, מצויות באולם מידי יום עשר שעות ויותר וכל חייהן הן עוברות מהאולם אל הבית וחזרה. בזמנן הפנוי והמועט הן צריכות לעשות טיפולים רפואיים, פסיכולוגיים וכו' כדי לשמר את יכולת השיא, לה הן נדרשות ברמה העולמית הגבוהה ביותר אליה הן משתייכות", נכתב.
2 צפייה בגלריה
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
אירה ויגדורצ'יק
(צילום: אורן אהרוני)
"אנו מבקשים, בכל לשון של בקשה, כי האיגוד יחדל מיד מכל הפעילות הבלתי נורמטיבית הזו מול הנבחרת ומאמניה. יחזיר את הצוות המלא, יטפל מיד בכל נושא המזון, ההסעות וכל הכרוך בכך. אנו מבקשים כי תזמנו אותנו לישיבת הנהלה מיוחדת לדון בתופעות החמורות הללו", נכתב.
תגובת איגוד ההתעמלות: "טענות ההורים העולות במכתב זה ידונו על ידי חברי הנהלת האיגוד במסגרת ישיבת ההנהלה הקרובה. אין בכוונתנו לנהל דיון פומבי באמצעות כלי התקשורת בנושא כפי שבוחרים הורי המתעמלות לעשות. יש לנו רק להצר על בחירת הורי מתעמלות הנבחרת לבוא שוב ושוב בטענות כלפיי האיגוד וזאת במקום להודות על התנאים חסרי התקדים להן זוכות מתעמלות הנבחרת".