איגוד הכדוריד הגיש היום (ראשון) עתירה לבג"צ נגד משרדי הספורט והבריאות להחזרה מיידית לפעילות של ליגות הכדוריד הבכירות לגברים ולנשים, כפי שהוחלט בכדורגל ובכדורסל בשבוע שעבר.
מדובר בעתירה דחופה שהוגשה ע"י היועץ המשפטי של האיגוד, עו"ד רועי רוזן, ועו"ד מוחמד ריזקה, כשהמטרה היא שבג"צ יורה למדינה לאפשר קיום משחקים בליגות הבכירות בכדוריד, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, באופן מיידי וללא כל דיחוי נוסף.
1 צפייה בגלריה
שניר נציה
שניר נציה
ומה עם הכדוריד הישראלי?
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
"עניינה בהחלטה תמוהה במיוחד, מפלה ולא שוויונית שהתקבלה על ידי המשיבים, לאשר על אף המגבלות קיום משחקי ליגת העל, רק בענפי הכדורגל והכדורסל, ללא שום היגיון והצדקה. יצוין כי מטרת העתירה הינה אך ורק ליתן צו עשה קבוע, ואין מהותה לפגוע בענפי הכדורגל והכדורסל כלל וכלל (לכן המנהלות/התאחדויות לא צורפו כמשיבים לעתירה)", נכתב בלשון העתירה.
בהמשך העתירה צוינו נתונים רלוונטיים התומכים בצורך המיידי בחידוש הליגה, פעילות ומשחקי הנבחרות, הפרויקטים, האתגרים הבינלאומיים ולוחות הזמנים. על כן אי מתן צו שיורה למשיבים להיתר פעילות משחקי באופן מיידי בענף הכדוריד, יהיה בו כדי לפגום במוכנות הפיזית של השחקנים והשחקניות הישראלים ולטרפד את סיכויי הנבחרות השונות להעפיל לטורנירים בינלאומיים יוקרתיים.
כמו כן, אי דיווח לאיגוד האירופי במועד עלול לגרור סנקציות הדחה של קבוצות או הטלת עיצומים כספיים.