עם סגל חסר למדי ולא מעט אתגרים שצלחה קבוצתו, יורגן קלופ הוכיח שוב את ההשפעה העצומה שיש לו על שחקניו. הבטחת ראשות הבית בליגת האלופות ערב מחזור הסיום, והתבססות בצמרת הפרמייר-ליג, אינם צריכים להיות מובנים מאליהם עבור ליברפול של העת הנוכחית.
ליל ה-4 באוקטובר הוא לא תאריך שהיו רוצים לזכור בצד האדום של המרסיסייד. ליברפול הוציאה מרשתה 7 כדורים שנכבשו בקלות יתרה, כשהתארחה בווילה פארק המיתולוגי של אסטון וילה. התבוסה המהדהדת הייתה לנקודת ציון שלילית בקדנציה מוצלחת למדי של קלופ בעיר הנמל, והותירה את המועדון ואוהדיו בפני שוקת שבורה. אותה התבוסה הייתה המשך ישיר לפתיחת העונה הלא משכנעת שהציגו הסקאוזרים בצמד המפעלים הראשיים, שכן על אף קצב צבירת נקודות די מרשים, היכולת ההגנתית לא הזכירה את זו שרק שתי עונות קודם לכן הובילה ל-22 שערי חובה בלבד במשך 38 מחזורים. נוסף על כך, הקורונה ופגרות הנבחרות נתנו אותותיהן ביצירת מכסת פציעות רחבה, אשר פגעה ועודנה פוגעת באפשרויות הרוטציה בסגל של קלופ.

2 צפייה בגלריה
קלופ על הקווים
קלופ על הקווים
קלופ על הקווים
(צילום: רויטרס)

אין עושים סיכומים בחודש דצמבר, וכלל המפעלים שליברפול מתחרה בהם עלולים להתפתח בצורה מפתיעה, אבל מעט לפני מחזורי חג המולד המסורתיים באנגליה, חשוב להוריד את הכובע בפני האיש עם הכובע- יורגן קלופ. רשימת הפצועים של המייטי רדס התארכה במהלך השבועות האחרונים ממשחק למשחק, וכללה שחקני מפתח חשובים דוגמת: אליסון, סלאח, פאביניו, תיאגו, גומז, אוקסלייד-צ'מברליין, קייטה, אלכסנדר-ארנולד, מילנר וכמובן וירג'יל ואן דייק, שסיים את העונה רק כשהתחילה.
על אף ראיונות עמוסי תסכול וביקורת כלפי המשך קיומם של מפעלי הנבחרות המשניים, וכלפי זכייני השידור השונים באנגליה במהלך המחזורים האחרונים, קלופ נאלץ להסתגל בעל כורחו למצב החדש ולהעלות בהרכב לא מעט שחקני הגנה צעירים דוגמת פיליפס וצמד הוויליאמסים שנאלצו להיכנס לנעליהם הגדולות של חבריהם המנוסים. על במת הכדורגל המרכזית, בדמותו של מחזור הצ'מפיונס האחרון, הוצג בהופעת בכורה מוצלחת למדי גם שוערה האירי של האדומים - קיובין קלהר הצעיר, שאף זכה בתואר השחקן המצטיין בהופעתו מול איאקס, לאחר שסיפק הצלות מרשימות שהשאירו את הנקודות באנגליה.
מלבד מצבת הפצועים, שהלכה וקטנה בהדרגה, קלופ איבד את אפקט הביתיות באצטדיון אנפילד - יש שיאמרו האצטדיון הביתי בעולם הכדורגל. מובן שעידן הקורונה והתרוקנות האצטדיונים מיושביהם פגעו בכלל המועדונים, אך ניכר כי היתרון היחסי במשחקי הבית של המועדון מצפון-מזרח אנגליה היה נעוץ באווירה הביתית שסיפקו האוהדים, ששבים כעת בהדרגה ליציעים, גם אם במספרים מצומצמים. קסמו הייחודי של אנפילד, והיותו מבצר עבור קבוצתו של קלופ, הצליח לשמר גם בתקופת הקורונה את שיא אי ההפסדים הביתי בליגה, שהולך ונרקם במהלך השנים האחרונות, והגיע השבוע ל-65 (22 משחקים משיאה של צ'לסי).

2 צפייה בגלריה
ליברפול חוגגת
ליברפול חוגגת
ליברפול חוגגת
(צילום: גטי אימג'ס)

אישיותו הסוחפת של המנג'ר הגרמני ויכולותיו להסתגל לכל קושי שנקרה בדרכו, מקרינות גם על קבוצתו, שנאלצת להתמודד עם שינויים תכופים משבוע לשבוע, חוסר ניסיון בלא מעט מן העמדות, ובעיקר חוסר תיאום בין שחקנים שלא מרבים לשחק יחדיו. קלופ, כפי שתואר בביוגרפיה שנכתבה אודותיו ע"י רפאל הוניגשטיין, מרבה לשמש עבור השחקנים הרבה יותר ממאמן כדורגל; בין אם בקשר אישי והדוק עליו הוא שומר עם שחקניו, ובין אם בפעולות גיבוש קבוצתיות ולא שגרתיות, שנועדו לחזק את תחושת ההזדהות והקרבה בין השחקנים לבין עצמם.
קלופ, אשר עד לעונה האחרונה סחף את ליברפול לגמר בכל קמפיין אירופי בו השתתפה מאז מינויו ב-2015, הבטיח שקבוצתו תיכלל ברשימת הקבוצות שיסיימו בראשות הבית, לקראת הגרלת שמינית גמר ליגת האלופות שתיערך במהלך החודש. עוד נכונו לליברפול משחקים קשים ומאתגרים מול יתר קבוצות הליגה, בעונה שבעיקר תהיה עונת מבחן לאחר הזכייה המיוחלת באליפות לאחר 30 שנים שחונות, אך ניכר כי בנקודת הזמן הזו מלוא הקרדיט צריך להינתן לקלופ, שעד כה מצליח לתחזק את עונת 2020/21 עם "ארגז כלים" חסר למדי.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.