אבישג סמברג השיגה את המטרה ותתחרה במשחקים האולימפיים בטוקיו. לוחמת הטאקוונדו הישראלית, אלופת אירופה במשקל עד 49 ק"ג, ניצחה הערב (שישי) 2:24 בקרב המכריע את הגרמנייה אלה איידין, סיימה בין שתי הראשונות בתחרות המיון בסופיה ובכך השיגה את הכרטיס ליפן.
סמברג תהיה הספורטאית הרביעית בהיסטוריה (גברים ונשים יחדיו) שתייצג את ישראל במשחקים האולימפים בענף הטאקוונדו. הראשונה הייתה מאיה ערוסי באתונה 2004 ולאחר מכן עשו זאת גם בת אל גטרר בבייג'ינג 2008 ורון אטיאס בריו 2016.
4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג
(צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
סמברג הגיבה: "אני מאושרת. כל העבודה הקשה השתלמה לי. ויתרתי על המון דברים כדי להגיע לרגע הזה ואני מרגישה שהתפוצצתי על המזרן. אני מודה למשפחה שלי. לאמא שלי שסבלה את כל הרגעים הקשים בהם הייתי בלחץ ולאבא שלי שידע לעודד אותי. הכל הגיע לרגע אחד בו זה השתלם ואני מאושרת עד הגג. הכי אני מודה למאמן שלי יחיעם, בלעדיו זה לא היה קורה".
בקרב הראשון גילתה סמברג (19) עדיפות על פני האוסטרית כריסטינה שונגר וניצחה אותה 6:18. הקרב השני ברבע הגמר מול הרוסייה אליזבטה ריאדנינסקאייה נחשב למבחן גדול עבור הישראלית. שעמדה בו בהצלחה.
בסיבוב הראשון הצליחה סמברג לשגר בעיטה קדמית לראשה של יריבתה ולעלות ליתרון 3:7. בסיבוב השני היא עלתה ליתרון 7:14. מאמן הנבחרת יחיעם שרעבי הורה לה לבעוט "רק פושים" (בעיטות דחיפה), על מנת להרחיק את ההתקפות של יריבתה ולשמור על היתרון. הטקטיקה הזו עבדה היטב, הישראלית ניצלה את העייפות של ריאדנינסקאייה כדי להגדיל את היתרון עד שהשיגה ניצחון 7:21 משכנע.
4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג
אבישג סמברג
אבישג סמברג על הפודיום
(צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
גם את הקרב השלישי והמכריע ניהלה סמברג מצוין. אחרי אגרופים ששלחה למגן הגוף של איידין, ספגה הגרמנייה עונש והישראלית הוליכה 0:2 בסיום הסיבוב הראשון. בסיבוב השני המשיכה סמברג באגרופים ובעיטות נוספות לראשה של יריבתה העניקו לה יתרון 2:15. איידין לא הרבתה ליזום ולא נראתה חדורת אמונה מול סמברג, שהייתה עדיפה בהרבה. בסיבוב השלישי המשיכה סמברג בטכניקת בעיטות הדחיפה עד שניצחה בסיום 2:24. היא לא תתחרה בקרב נוסף מכיוון שבניגוד לתחרות המיון הקודמת, הפעם לא יתקיים גמר בין שתי מנצחות חצי הגמר.
סמברג נחשבת להבטחה גדולה מאז זכתה במדליית ארד באליפות העולם לנוער כשהייתה בת 15, וכעת תתחרה על הבמה הגדולה ביותר. במקור היא הייתה אמורה להגיע לשיאה רק במשחקי פריז 2024, אבל דחיית המשחקים האולימפיים בשנה היטבו עימה. הניסיון שצברה בשנה האחרונה עזר לה להתקדם אחרי שעד 2020 היא מיעטה להשתתף בקרבות לבוגרות.
בתחרות המיון לא השתתפו שלוש הבכירות באירופה במשקל זה שכבר הבטיחו את מקומן בטוקיו – הסרבית טיאנה בוגדנוביץ' (הזוכה במדליית כסף בריו 2016 ובארד באליפות אירופה ב-2018), הקרואטית קריסטינה טומיץ' (אלופת אירופה ב-2018 והשלישית באליפות העולם ב-2019) והטורקייה הוותיקה (30) רוקייה יילדרים (סגנית אלופת העולם ב-2019).
4 צפייה בגלריה
אבישג סמברג ומאמן הנבחרת יחיעם שרעבי
אבישג סמברג ומאמן הנבחרת יחיעם שרעבי
אבישג סמברג ומאמן הנבחרת יחיעם שרעבי
(צילום: ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
כמו כן יחכו לסמברג ביפן הלוחמות הבכירות ביותר דוגמת אלופת העולם התאילנדית פניפק וונגפטנקיט, הסינית הוותיקה (34) וו ג'ינגיו (האלופה האולימפית ב-2008 ו-2012), הדרום קוריאנית סים ג'יי-יונג, הקולומביאנית אנדראה ראמירס ואלופת אפריקה המצרייה נור עבד אל סלאם.
סמברג היא הספורטאית ה-60 שנכנסה רשמית למשלחת הישראלית באולימפיאדת טוקיו. בנוסף לטאקוונדו יהיו למדינה נציגים גם באתלטיקה, שייט, קליעה, רכיבה על סוסים, שחייה, גלישת גלים, התעמלות אמנותית, התעמלות מכשירים, אופניים ובייסבול.
טום פשקובסקי, שהתחרה במשקל עד 58 ק"ג, הפסיד 29:9 בסיבוב הראשון לאלוף אירופה, הצרפתי סיריאן ראבה. בשבת ישתתפו שני ישראלים נוספים בתחרות המיון. נמרוד קריביצקי ינסה להשיג את הכרטיס לטוקיו בקטגוריית משקל עד 68 ק"ג ורבקה באייך, שזכתה בחודש שעבר במדליית ארד באליפות אירופה במשקל עד 46 ק"ג, תשתתף בתחרות עד 57 ק"ג.
4 צפייה בגלריה
נמרוד קריביצקי
נמרוד קריביצקי
יתחרה מחר. נמרוד קריביצקי
(צילום: עוז מועלם)
חלוקת המשקלים באולימפיאדה שונה מאשר בתחרויות השגרתיות ולא מתקיימים קרבות לנשים במשקל עד 46 ק"ג. בעקבות זאת, ההחלטה לשבץ את באייך בקטגוריית משקל זרה לה לחלוטין התקבלה מכיוון שכל מדינה רשאית לרשום שני גברים ושתי נשים בסך הכל, כשכל אחד מתחרה במשקל שונה והמקום בקטגוריית משקל עד 49 ק"ג כבר תפוס על ידי סמברג.
ביום ראשון ישתתף גם אסף יסעור בתחרות המיון למשחקים הפראלימפיים. הספורטאי ששתי ידיו נקטעו כאשר התחשמל בילדותו יתחרה בקרבות במשקל עד 61 ק"ג.