גילי ורמוט כבר השיג הכל בכדורגל הישראלי. מאחרוני הווירטואוזים, מהבודדים שכיף לראות אותם משחקים, אבל בגיל 35 הוא מוצא את עצמו יושב בבית. ולא, הליגה הלאומית היא לא אופציה מבחינתו כפי שהוא מבהיר בראיון ל"ידיעות אחרונות".
זו הפעם הראשונה בקריירה של מי שהיה שחקן העונה בדאבל של הפועל ת"א ורשם 28 הופעות בנבחרת ישראל, שבה הוא מתחיל עונה בלי חוזה. מצד אחד יש לו ביקורת עצמית, מצד שני הוא פגוע מהיחס שקיבל, לטענתו, מחיים סילבס, מאמנו בקבוצתו האחרונה הפועל חיפה. "הגעתי לכל אימון כמו ילד שבא מהנוער כדי להוכיח את עצמי", פותח הקשר את הלב. "אחרי שלא שיחקתי בכמה משחקים התאמנתי עם ילדים בני 18, וגם מולם רציתי לנצח בכל משחקון, אבל היה מאמן שלא האמין בי. הוא פחות מתחבר לשחקנים מהסגנון שלי. הוא רוצה את אלו שרצים, החיילים. הקבוצות שלו אף פעם לא דומיננטיות. זה הכדורגל שהוא מאמין בו".
6 צפייה בגלריה
גילי ורמוט
גילי ורמוט
"מאמנים אוהבים חיילים, רובוטים ועבודה קשה". ורמוט
(צילום: אפי שריר)
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות", היום
ולך אין מקום בו?
"הנוכחות שלי לא באה לו בטוב, היה לו מעין חשש ממני, אולי כי לא אהב שיואב כץ מתקשר להתייעץ איתי. הנוכחות שלי הפריעה לו, ואני לא מבין למה, הרי תמיד הייתי מקצוען. היו משחקים שהוא הכניס אותי בדקה התשעים ולא הוצאתי מילה. התייחס אליי כמו לילד מהנוער".

"הפועל חיפה אפילו לא נפרדה ממני"

ואיפה היה כץ?

"יואב תמיד אמר לי שסילבס מפחד מאנשים חזקים, ואני לא הרגשתי כזה חזק. בכל שיחה שנערכה מיוזמתו הוא אמר לי 'אל תדאג, לא אני זה שאפריש אותך, אתה תמשיך ותסיים את הקריירה פה'. יואב מאוד רצה שאמשיך, אבל הבנתי שסילבס עומד על הרגליים האחוריות כדי שלא אשאר. אפילו לא היה לו את האומץ לקרוא לי ולהגיד לי. יואב לחץ, אבל סילבס סימן לעצמו לשחרר את כל אלו שהרבה זמן במועדון ויש להם קשר חזק עם הבעלים. אף אחד לא דיבר איתי, סימנו את הוותיקים. אפילו לא הציעו לי תפקיד. לא הרימו טלפון להיפרד".
הייתה אפשרות שתחזור להפועל ת"א.
"שיחקנו נגדם במחזור האחרון של העונה שעברה, ויומיים לאחר מכן איציק ניסנוב התקשר אליי ואמר לי שהם מאוד רוצים להחזיר אותי. הוא ידע שיש בעיה עם האולטראס בעקבות המעבר למכבי ת"א, אבל אמר שאני בתוכניות ורק צריך לקבוע פגישה. הוא עוד התקשר אליי שבוע לאחר מכן כדי לקדם עניינים, אבל מאז נותק הקשר. הבנתי שיש בעלים שהוא סוג של אולטראס בעצמו שהתנגד. החלטתי לוותר".
אתה יכול להבין את ההתנגדות של הקהל?
"90 אחוז מהאוהדים רצו שאחזור, אבל השרופים מכתיבים את הטון ולהם הכי מחשבנים. אני מבין את אלה שהתאכזבו מהמעבר שלי למכבי".
בדיעבד, חושב שעשית טעות כשעברת לצהוב?
"זו הייתה סיטואציה שנכפתה עליי נטו. דחפו אותי לשם. אם היו להפועל בעלים יציב כמו יענקל'ה שחר, למשל, מי היה חושב על עזיבה? זה לא היה על הפרק מבחינתי לעבור למכבי ת"א. חיים רמון וג'ורדי קרויף קבעו ביניהם שיפנו אליי אחרי הדרבי, אבל לא הפכתי את עורי אחרי שעברתי למכבי. לא הפכתי למכביסט ולא ניסיתי למצוא חן בעיני האוהדים שלהם. היה לי קשה נפשית עם המעבר הזה".
6 צפייה בגלריה
אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב
"אני מבין את אלה שהתאכזבו מהמעבר שלי למכבי". אוהדי הפועל ת"א
(צילום: עוז מועלם)

"אין בארץ מספיק אנשי מקצוע"

הליגה הלאומית היא אופציה?
"אני יכול לחתום בכל קבוצה בלאומית, אבל היא לא רלוונטית מבחינתי, ולא בקטע של התנשאות, חלילה. אני מכוון לליגת העל בלבד. ברור לי שהחוזים שהרווחתי כבר לא תקפים לגביי, אבל העניין הכספי אף פעם לא היה במקום הראשון עבורי. אני יכול לתת לפחות עוד שנתיים".
כבר אין כמעט שחקנים מהסוג שלך בכדורגל הישראלי.
"הכדורגל נהיה טקטי יותר, רובוטי יותר. מאמנים אוהבים חיילים, רובוטים. מדור לדור כמות השחקנים הכישרוניים והיצירתיים יורדת בגלל המגמה של המאמנים. אם צומח שחקן כמו מנור סולומון, אז הוא ישר יוצא לחו"ל. הרמה ירדה, וזה בא לידי ביטוי בנבחרת. גם אין מספיק מאמנים טובים כדי להכשיר את השחקנים. אין מספיק אנשי מקצוע. מאמנים מחפשים יותר לוחמים מאשר כאלה שיבואו לשחק כדורגל".
6 צפייה בגלריה
סולומון חוגג עם דודו
סולומון חוגג עם דודו
היום שחקן כמוהו ישר יוצא לחו"ל. סולומון
(צילום: AP)

אימפריה של קנאביס רפואי

מחרתיים הנבחרת מול סקוטלנד בליגת האומות. האוסטרים הביאו לדעתך בשורה חדשה?
"אם אתה מסתכל טקטית, זה חמישה בהגנה, שלישיית קישור חזקה ושני חלוצים. אין מקום לפליימייקר כמו רפאלוב או מיכה, אין מקום לשחקני כנפיים כמו אצילי או סולומון. הם ידעו שלישראל אין נבחרת טובה, ולכן אמרו בואו נסגור קודם כל בהגנה. אני רואה את הדברים אחרת לגמרי, שחקנים טכניים ויצירתיים חייבים לשחק".
לדעתך בעלי הקבוצות ניצלו את הקורונה כדי לקצץ לשחקנים מהשכר?
"התחושה של כל השחקנים היא שהבעלים ניצלו את המצב כדי להחזיר את הכדורגל לשפיות, למרות שקיבלו רשת ביטחון מהמדינה. תפסו טרמפ כדי להוריד תקציבים ושכר. יש גם מגמה להעלות שחקני נוער או להביא שחקנים מליגות נמוכות, מה שמוריד את הרמה עוד יותר. תוסיף את העובדה שאין קהל, וליגת העל נראית כמו ליגה לאומית מחוזקת".
מה אתה מתכוון לעשות ביום שאחרי?
"אני יכול להיכנס לכל מיני תחומים, כמו נדל"ן, אבל מה שהכי מעניין אותי זה הכדורגל. זה מה שעושה לי טוב".
6 צפייה בגלריה
גילי ורמוט
גילי ורמוט
לא יודע מה יעשה ביום שאחרי. ורמוט
(צילום: אפי שריר)
ויש את העסק המשגשג לגידול קנאביס של אשתך איריס.
"זה עסק שרק הולך וגדל, עסק שהיא הרימה בעשר אצבעות, "דרך החיים". יש לה ולשותף שלה שתי חוות לגידול קנאביס רפואי של מעל 20 דונם. הם עוסקים בהשבחת זנים, ובחודשיים הקרובים עתידים לייצר במפעל החדש שהקימו. אני מעורב בזה בדיוק כמו שאשתי הייתה מייעצת ועוזרת לי בקריירה. היא מקור השראה לכל אישה".

סילבס: "יש לי אחריות לקבל החלטות קשות"

סילבס בתגובה: "ורמוט הוא אחד השחקנים המוכשרים בכדורגל הישראלי וההערכה שלי אליו גדולה. כמאמן אני מקבל החלטות על פי תועלת, תפוקה ועלות – כל היתר רכילות. יש לי אחריות כמאמן לקבל את ההחלטות הקשות והטובות ביותר עבור הפועל חיפה. מאחל לגילי הצלחה".