היום המיוחל, לו אוהדי צ'לסי חיכו לא מעט זמן, הגיע. עוד מהימים של דייגו קוסטה, המעריצים והצוות המקצועי ציפו לחלוץ שסוף סוף יספק מספרים. טימו ורנר, שהיה אמור להגיע בכלל לליברפול, חתם נגד כל הסיכויים, אחרי שפרנק למפארד בכבודו ובעצמו טס לגרמניה כדי לשכנע את החלוץ ללבוש כחול. יש עדיין כמה אנשים עם היד על הלב, אלה שזוכרים את האכזבות - כמעט כל החלוצים של המועדון בשנים האחרונות כשלו דווקא כשהם ניסו לפתוח דף חדש. החרדה של האוהדים לא נעלמה, ורבים מהם חוששים מההחמצות שהגרמני מספק בבונדסליגה. נכון, אי אפשר לחזות את העתיד, אבל יש דבר אחד ובטוח - טימו ורנר הוא לא חלוץ רגיל.
המסע של הגרמני היה מעט שונה מזה של רוב הכדורגלנים הגדולים, כשעוד מתחילת דרכו שיחק בקבוצה קטנה, דבר שסייע לו. אביו, שהיה כדורגלן מקצועי בעצמו, נתן לילד לעסוק בכל ענף שרצה, אלא שהגנים הוכיחו את ערכם וגם הכדורגלן הצעיר התאהב במשחק. והוריו? הם ראו את הכישרון שנפל לו ברגליים. לכן, הוא היה מתאמן תחת חסותו של אביו, לא רק בכדורגל - בשביל לפתח את האתלטיות והכוח. ורנר היה רץ במעלה ההרים, כשהוא ממשיך לעשות אותו דבר גם בדרך למטה. כמו כן, הוריו דרשו שתהיה לו השכלה תיכונית לפחות, בשונה משחקני בונדסליגה רבים, דבר שעזר לו להישאר על הקרקע ולהיות מחויב באופן משמעותי יותר למשחק.

1 צפייה בגלריה
טימו ורנר
טימו ורנר
טימו ורנר
(צילום: AFP)

אז כן, החיים פשוטים יותר לכדורגלן מתחיל בגרמניה. כבר בגיל 16 הנער הצעיר חורר רשתות בקבוצת הנוער של שטוטגרט, וזה הספיק בשביל להרשים את הצוות המקצועי של הקבוצה הבוגרת. כבר בעונה לאחר מכן ורנר שיחק בליגה של הגדולים - בגיל 17 בלבד הוא השתפשף בעזרת דקות מעטות על המגרש, אך הן התרבו ככל שהשחקן הצעיר הוכיח שמגיע לו לשחק יותר. ורנר הצנוע שבר שיאים של הופעות בגיל צעיר, ואז הגיעה חוטפת הכשרונות לייפציג וזכתה בכל הקופה.
לייפציג לקחה את הילד בן ה-20 עבור 10 מיליון אירו, המחיר הגבוה ביותר שקיבלה שטוטגרט על שחקן אי פעם. במועדון החדש ורנר פרץ את הגבולות של עצמו, כשהוא מסיים את עונתו הראשונה עם מעורבות ב-30 שערים ב-31 הופעות. הוא היה הסקורר הגרמני המוביל בבונדלסיגה, ולקח את הקבוצה נטולת ההיסטוריה לשלב הבתים בליגת האלופות לראשונה בתולדותיה. כמה עונות הספיקו עבורו, והוא מוכן לאתגר הבא - הליגה האנגלית, אחת המאתגרות בעולם, במיוחד עבור חלוצים, כיוון שההגנות חזקות מאוד. והשאלה שעולה היא האם ורנר יצליח למצוא שטחים מתים כפי שעשה בגרמניה? אולי הוא יוכל למצוא אותם כמו דניס ברגקאמפ בזמנו?
אז מה בן ה-24 יכול להציע לכחולים? הוא אמנם יכול לשחק כמספר 9, אבל זה חונק אותו, כמו אריה בכלוב. ורנר מתקשה לעשות דבר חוץ מלחכות שהכדור יגיע אליו, אז הוא גם מוקף בשחקני הגנה, כשהוא לא יודע לשחק עם הגב לשער, להחזיק אותו עד שמתפנה חבר לקבוצה או לזכות בכדורי אוויר. על הנייר, הגרמני פורח כשהוא משחק באגף, כשבאמצע יש חלוץ נוסף לצידו. ורנר יודע לספק מספרים כשהוא משתחרר מהכלוב- שחקן חופשי שיכול לנוע לאן שהוא רוצה, עד שהוא רואה את ההזדמנות היקרה מפז אז הוא מגיע למקום הנכון ובזמן הנכון, מוכן לבעוט או למסור כשהוא נוקט בפעולה שיכולה לשנות את כל המשחק.
הגרמני עוד לא נחת באי הבריטי, וכולם כבר מחכים לראות אותו. אוהדי צ'לסי עוקבים בטלוויזיה אחרי כל משחק של לייפציג. איך זה יעבוד מבחינת המשחק? כמובן שנצטרך לחכות ולראות. בכל אופן, למנג'ר האנגלי יהיה מעניין בזמן ההכנות לעונה הבאה. ורנר יכול לשחק בכמה עמדות, וייתכן שהקבוצה תצטרך לשנות מערך ואף להתנסות בטקטיקה שונה. גם קשה לצפות עם מי החלוץ ישתלב טוב יותר, טמי אברהם הצעיר או אוליבייה ז'ירו המנוסה, שמשחק היטב עם חלוץ לצידו? ורנר יהיה זקוק לזמן הסתגלות ולא מעט סבלנות במקרה שייכשל - אבל שחקן התקפה בסגנון שלו לא היה בצ'לסי כבר הרבה זמן.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.