בעולם של מים זורמים, התמודדות עם הלא נודע דורשת יציבות רבה וגמישות. נכון, כולנו עברנו לדיגיטל, ובתור מנכ"ל של חברה מקוונת, מבוססת נתונים, אני רואה את התוצאות מקרוב מאוד. אבל כמו לכל משבר, גם לעולם הדיגיטלי, גדול ככל שיהיה, יש את הגבולות שלו. עם זאת, או אפילו במיוחד, כשעומדים בפני אתגרים, אני מנסה ליישם שיעורים חשובים ורלוונטיים שלמדתי מהגלישה, בה אני מתאמן באופן קבוע.
מיומה הראשון של המגפה השתוקקתי לים. בדומה לגולשים רבים ברחבי העולם, אנו מסתמכים על ענף זה כהרבה מעבר לרק ספורט - זוהי מתודולוגיית עבודה. היום, ככל שמשחררים בהדרגה את המגבלות שהביאה הקורונה, הגלישה חזרה לשרת אותי בתור הרבה יותר מסתם גלשן. הקרקע היציבה שלי לניהול משבר גדול זה בגמישות, ערנות וקבלת החלטות מהירה - הגלשן והדאטה, כמובן. להלן שש דרכים בהן הגלישה יכולה לעזור לעסק שלך, במיוחד בזמן משבר.


1. מגרש בלתי צפוי: בניגוד לרוב ענפי הספורט, בגלישה, מגרש המשחקים הוא בלתי צפוי ולא ניתן לשלוט עליו או לצפות אותו מראש. עליכם להיות מודעים תמיד לשינויים מידיים - ממש כמו בשוק הנוכחי. אתה יכול לתכנן קדימה, להיות עם תוכנית מלאה בבשר, ואז משהו ישנה את הכיוון שלך, ובכך ישנה את המציאות שלך. בגלישה אנו בעצם מתאמנים על השרירים המאפשרים לנו להישאר ערניים תמידית ולאסוף את המידע שמספק האוקיינוס בשנייה.
2. לחזות את המגיע: כל גולש, לא משנה אם הוא או היא בן 15 או מנכ"ל בן 40, מסתמך על תחזית מתמשכת. בחשיבת המאקרו על ידי בדיקת מפות סינופטיות, כיווני רוחות וכוח, ועוד אלמנטים שיכולים להגדיל את הסיכוי לזכות ולמצוא את הגל הגדול. אני מגלה שדרך חשיבה זו חלה גם על עולם העסקים. אחרי הכל, כל מנהל צריך לבדוק אלמנטים רלוונטיים המשפיעים על המערכות האקולוגיות של החברה ולמצוא דרכים חדשות לנצח - ולפעמים אפילו לזכות בגדול! בחשיבת המיקרו, על ידי בדיקת התנועה שלך כל דקה במים. קבלת החלטה שגויה או בחירת נקודה שגויה תאלץ אתכם לחתור נגד הטבע, נגד הזרם. תיקון טעות במים הגועשים בשוק הנוכחי עשוי לקחת לך זמן רב מכפי שאתה חושב - לכן עליך להעריך את עמדתך ולהעריך אותה לעתים קרובות על ידי כך שאתה נשאר תמיד על המשמר.
3. לחכות לרגע המושלם: תשעים אחוז מהגלישה מבוססים על המתנה. במיוחד מחכים להזדמנות טובה יותר להתרומם, כך שתוכלו להכות בכל מה שיש לך. מנהל טוב יודע מתי לחכות להזדמנות טובה יותר ולא ממהר לתפוס כזו שאולי לא שווה את המאמץ. הגלישה מלמדת אותך לא לפחד מהמתנה.
4. בדידות מקבל ההחלטות: גלישה היא מופע יחיד. זה רק אתה, הגלשן שלך והגלים. כך גם בעולם העסקים, איתך כמקבל ההחלטות הראשי. כן, בסופו של דבר אתה בעצמך. וכשמדובר ברגע האמת לקבלת ההחלטה, העמיתים, הצוותים וההנהלה סומכים עליך שתקבל את ההחלטה בכוחות עצמך.
5. שמירה על רוגע: בעולם הגלישה גורם זה יכול להיות קריטי להישארות בחיים! לא, אני לא מגזים. כל גולש מנוסה חווה (לפחות) אירוע אחד רוב למוות אחד ולמד ממנו הרבה שיעורים. אם נדחפים מתחת למים והגלשן שלך נלקח - הדרך היחידה שתוכלו להישאר בחיים היא על ידי שמירה על רוגע! מצב זה דומה מאוד לביטול עסקה או לשוק לא יציב - כולנו היינו שם. הדרך היחידה שתוכל להבטיח שתישאר בשליטה ותקבל את ההחלטות הנכונות היא על ידי רוגע וחדות.
6. מחויבות: כדי להגיע לאותה גלישה מושלמת, הגולש צריך להיות מחויב לאורך זמן. להתעורר עם שחר, להיכנס למים הקפואים, לקפוץ מהמזח לגלים, להיתקל בכרישים, אפילו לשבור עצמות. אני די בטוח שזה ממחיש מחויבות מלאה. בשוק שלנו אתה עלול להיתקל בשפע של "כרישים" או גלים כבדים, אך כשאתה עושה זאת, ואתה נשאר על מסלול, ונשאר מחויב למשימה תוך התאמה למציאות שלך, זה יביא אותך צעד אחד קדימה אל אותה גלישה נהדרת ובלתי נשכחת!
הכותב הוא מנכ"׳ל חברת לומינטי נטוורקס
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.