סבב ליגת היהלום הגיע הערב (שישי) לבריסל והוא נפתח עם שיא עולם חדש בריצה הלא שגרתית של שעה, בו לקחה חלק גם הישראלית לונה צ'מטאי-סלפטר.
מי שאחראית לשיא החדש והמוזר היא ההולנדית ילידת אתיופיה סיפאן חסן, שסיימה את השעה כשעברה 18.930 קילומטרים, ובכך שברה את השיא הקודם של דירה טונה האתיופית מ-2008 שעמד על 18.517 קילומטר.
4 צפייה בגלריה
סיפאן חסן
סיפאן חסן
שיא עולם במקצוע לא שגרתי. סיפאן חסן
(צילום: EPA)
גם צ'מטאי סלפטר ממכבי תל אביב עקפה את שיא העולם הקודם כשרצה למרחק של 18.571 קילומטר ודורגה במקום השני. תוצאה זו תוגדר גם כשיא ישראלי במקצוע זה, זאת מהסיבה שאין כיום שיא ישראלי בנשים לריצה זו.
המנצחת הגדולה אמרה בסיום: "זה לא התחיל טוב והרגשתי כבדה, אבל כל דקה הרגשתי הרבה יותר טוב ועכשיו אני מאוד שמחה, זה נהדר שעשיתי את זה. מודה לכולם שהחליטו לקיים את התחרות בימים כאלה קשים".
4 צפייה בגלריה
לונה צ'מטאי סלפטר
לונה צ'מטאי סלפטר
גם היא קבעה תוצאה טובה. לונה צ'מטאי סלפטר
(צילום: AP)
גם אצל הגברים קיבלנו שיא עולם בריצה המקבילה, ומי ששבר הוא לא אחר מאשר מו פראח. הבריטי, שנעדר מהמסלול כשלוש שנים, הראה שהוא עדיין אחד הרצים הטובים ביותר כשחלף על פני 21.330 קילומטר והצליח לשבור את שיא העולם של היילה גבריסלאסי שעמד על 21.285 קילומטרים מ-2007.
עד כמה התחרות הייתה ייחודית, תעיד העובדה שמי שצפה בשידור הבחין בחידוש, כאשר במקביל לריצות המסלול, הופיע על המסלול הפנימי אור כחול עבור הרצים, שסימן להם איפה הם נמצאים ביחס לשיא העולם, בנוסף לדמות וירטואלית שרצה על המסכים.
4 צפייה בגלריה
מו פראח
מו פראח
מו פראח
(צילום: AP)
4 צפייה בגלריה
מו פראח
מו פראח
מו פראח
(צילום: EPA)


ריצה נהדרת קיבלנו מאלוף אירופה ב-1,500 מטר, הנורבגי יקוב אינגבריגטסן, שקבע 3:30.69 דקות. רני רוזיוס הבלגית ניצחה ב-100 מטר עם 11.43 שניות. איגה באומגארט הפולניה ניצחה ב-400 מטר (52.13 שניות).
רק לפני יומיים קופץ המוט השבדי ארמנד דופלנטיס קבע שיא אישי באצטדיון של 6.07 מטר, אבל שיאן העולם שעשה זאת באולם עם 6.18 מטר, רצה גם לשבור את השיא עולמי באצטדיון, ששייך סרגיי בובקה האגדי (6.14 מטר). דופלנטיס עבר חלק עד ל-6.00 מטר ואז העלה את הרף ל-6.15 מטר, סנטימטר אחד יותר מבובקה, אך נכשל בכל שלושת הניסיונות וינסה לעשות זאת בפעם הבאה.


ריצת השעה היא ריצה מיוחדת שבמקום למדוד זמנים, כאן סופרים את המרחק שעוברים הרצים במשך מגבלת הזמן של 60 דקות במסלול. זו ריצה שנערכת לעיתים רחוקות והיא כמובן לא בתוכנית האולימפית.
פורסם לראשונה: 21:58, 04.09.20