"היה זה בערב, בערב סגריר". ירד גשם אז נשארתי בבית. ניגשתי אל המקרר ולקחתי בירה, בירה קורונה. ובזמן שאני לוגם עוד שלוק משארית חיי הישנים צפיתי בטלוויזיה. "איזה כיף, יש משחק". המעמד: שמינית גמר ליגת האלופות, אטאלנטה מארץ המגף מארחת את ולנסיה הספרדית, יום שגרתי בחיי אבל בעל מפנה בעולם הכדורגל.
באצטדיון סן סירו שבאיטליה נכחו 40 אלף צופים במשחק שהוגדר כ"פצצה ביולוגית". השפעת המשחק על איטליה וספרד הייתה חסרת תקדים. נגיף הקורונה עבר מאחד לשני בקצב מסחרר, וכתוצאה מכך, אירועי ספורט רבים ברחבי העולם נדחו או בוטלו.

1 צפייה בגלריה
אוהדי ולנסיה
אוהדי ולנסיה
"משחק הקורונה"
(צילום: getty images)

הקורונה משפיעה בכל תחומי החיים, וכדורגל אינו יוצא מן הכלל. חזרתה של הליגה לפעילות יצרה עומס על שחקני הכדורגל, ועל מנת להתמודד עם הלו"ז הצפוף ולשמור על בריאותם של השחקנים, פיפ"א איפשרה למועדונים לבצע במהלך המשחק חמישה חילופים במקום שלושה. זו החלטה שתלווה לפחות בשנה הקרובה, ולה השפעה עמוקה על אופן המשחק.
דמיינו לעצמכם את התרחיש הבא: קבוצה מסוימת נמצאת בפיגור 1:0 והמאמן מחליט לבצע חמישה חילופים במכה. מהספסל עולים: מסי, רונאלדו, ניימאר, דה בריינה ועומר פדידה. אין ספק שלחילופים תהיה השפעה גדולה על המשחק והקבוצה תיראה אחרת. בזכות חמשת החילופים, יהיה לבצע שינויים טקטים ולתת יותר הזדמנויות לשחקני ספסל. מאידך, המבקרים טוענים שזה יועיל למועדונים עם כיסים עמוקים יותר, מכיוון שהם יכולים להרשות לעצמם ספסל חזק יותר בהשוואה למועדונים אמידים פחות.
למרות העלייה במספר החילופים את הקהל לא ניתן להחליף. You'll Never Walk Alone? עד שבאה קורונה! מגרשי כדורגל נטושים הפכו לדבר שבשגרה, ומעבר לפגיעה הכלכלית גם המשחק נפגע. כדורגל ללא קהל זה לא אותו דבר, לא סתם אוהדי כדורגל רבים אומרים "ניצחנו" כאילו שהם שיחקו. לקהל יש השפעה ישירה על משחק הכדורגל - הוא מדרבן את השחקנים, מפריע לקבוצה היריבה ומלחיץ את השופטים בעת קבלת ההחלטות. סאונד הקהל המלאכותי הוא הרע במיעוטו ובינתיים נתנחם בזה שליגת האלופות חזרה.
כולי תקווה שהקהל ישוב אל המגרשים, קורונה תמשיך להיות שם של בירה, והכדורגל? איזה כדורגל!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.