ביממה הקרובה סעיד בנראמה צפוי לעבור תמורת 30 מיליון פאונד מברנטפורד לווסטהאם. על פניו לא העברה יוצאת דופן, בטח בסדר הגודל של הפרמייר-ליג, אבל הקשר האלג'יראי תפס את תשומת הלב באנגליה מאז שהגיע לפני כשנתיים וחצי מניס, פשוט כי הוא גאון כדורגל.
עקבים, מספרות, בעיטות וולה ובאופן כללי כל דבר שגורם לשחקני היריבה להיראות רע – זה הרפרטואר של בנראמה, והאמת היא שקשה להצביע על עוד שחקן באנגליה מחוץ לפרמייר-ליג שהצליח להפוך לשם כל כך מוכר. אבל עם מספרים, וכישרון, קשה מאוד להתווכח.
5 צפייה בגלריה
סעיד בנראמה
סעיד בנראמה
עוד רגע בליגה של הגדולים. סעיד בנראמה במדי ברנטפורד
(צילום: AP)
המומחיות שלו היא להשחיל את הכדור בין הרגליים של השחקנים מולו, והוא עושה את זה המון. "הוא יכול להשחיל כדור גם לבת ים", אומר עליו סם סונדרס, עוזר המאמן של קבוצת המילואים בברנטפורד. בחודש פברואר האחרון הוא התעלל בקשר מידלסברו לואיס ווינג והפך לסנסציה ברשת, כשהשחיל אותו פעמיים תוך כמה שניות, כשהפעם השנייה הייתה בכלל עם העקב.
אחרי כל המידע הזה מאוד לא מפתיע ששני האלילים של הקשר בן ה-25 הם שני קוסמים בעצמם: רונאלדיניו וחאתם בן ארפה. עם האחרון הוא שיתף פעולה בניס.
האמת היא שלא מעט קבוצות התעניינו בו כבר לפני שנה, כשצ'לסי בדקה אפשרות לרכוש אותו ואסטון וילה אף הציעה כ-15 מיליון פאונד תמורתו – הצעה שמיד נדחתה, כי הבעלים מתיו בנהאם ידע בדיוק מה יש לו ביד.
5 צפייה בגלריה
סעיד בנראמה
סעיד בנראמה
יהלום. סעיד בנראמה
(צילום: AP)
בנראמה נולד בעיר נופש באלג'יריה על חוף הים התיכון ועבר עם הוריו לטולוז בצרפת כשהיה בן 11. הוא החל לשחק בליגה החמישית במדי קולומייר, כשההופעות שלו בקבוצת הנוער, כולל בטורניר בינלאומי בברצלונה, גרמו למונאקו, בורדו וניס להתעניין. הוא בחר בניס, ובגיל 18 ערך בכורה בקבוצה אחרי שהמאמן דאז, קלוד פואל, החליט לקדם אותו מקבוצת המילואים.
"אני מודה לו (לפואל) בכל יום", אמר בנראמה בראיון שהעניק לפני כשנה לעיתון מקומי בניס. "לקח לי זמן לספוג את הכל. לא הכרתי את הכדורגל המקצועני עד אז. במשחק הראשון היו לי בתיק נעליים לא מתאימות כי הדשא היה רטוב, וגם הנעליים שאחד החברים הביא לי לא ממש התאימו לי".
הכישרון מאלג'יריה לא ממש הצליח לממש את הציפיות ממנו, גם בגלל פציעות חוזרות בקרסול, אך מעבר לכך עקב הגעתו של המאמן החדש לוסיאן פאברה (שמאמן היום בהצלחה את דורטמונד). "לא הבנו אחד את השני", טוען בנראמה, שנשלח בהשאלות פעם אחת פעם. כששיחק באג'קסיו בליגה השנייה בצרפת, הסקאוט הראשי של ברנטפורד זיהה את הפוטנציאל ובקבוצת הצ'מפיונשיפ השקיעו 2.7 מיליון פאונד בהבאתו.
"חודשיים לקח לי להסתגל ולא לסבול בכל פעם מקוצר נשימה ומחסור בחמצן", הוא אמר ל"גארדיאן". "הייתי המום כשהתחלתי לשחק בצ'מפיונשיפ. הקצב בצרפת ממש לא דומה לזה". למעשה, בנראמה התקשה מאוד עקב הפיזיות האדירה בליגה, הוא סבל מהתכווצויות במשחקיו הראשונים, בטח כשהמאמן שלו תומאס פרנק דורש מכל השחקנים להפעיל לחץ בלתי פוסק על היריבה.
5 צפייה בגלריה
סעיד בנראמה ותומאס פרנק
סעיד בנראמה ותומאס פרנק
התקשה להסתגל לקצב. סעיד בנראמה עם מאמנו תומאס פרנק
(צילום: getty images)
הוא לא דיבר מילה באנגלית, אבל בזכות ניל מופאיי (היום בברייטון), שחקן נוסף שעשה את המעבר מצרפת לאנגליה שנה לפניו, ההסתגלות שלו הפכה פשוטה הרבה יותר. "היינו יכולים למצוא אחד את השני על המגרש בעיניים עצומות", נזכר בנראמה. "ניל עזר לי מאז שהגעתי לברנטפורד וזה היה מאוד משמעותי עבורי. לא ציפיתי ממנו להתאמץ כל כך בשבילי. הוא הפך לחבר שלי, לאח שלי".
אותה עונה הסתיימה במספרים נהדרים של עשרה שערים ו-15 בישולים בליגה, אבל ללא מקום בפלייאוף. בשנה החולפת הקשר הנהדר סיפק 17 שערים ועשרה בישולים וגם הוביל את הליגה בשלל קטגוריות כמו בעיטות למסגרת (64), כדרורים מוצלחים (251) ומסירות מוצלחות בשליש ההתקפי (746), אך הקבוצה שלו פיספסה את ההעפלה לפרמייר-ליג אחרי הפסד 2:1 לפולהאם בגמר הפלייאוף.
5 צפייה בגלריה
ניל מופאיי חוגג
ניל מופאיי חוגג
בנראמה מצטרף לחברו הטוב בפרמייר-ליג. מופאיי במדי ברייטון
(צילום: AFP)
בנראמה בכל זאת ישחק העונה בליגה הראשונה ויצטרף לסגל של דייויד מויס. הפטישים אמנם פתחו את העונה עם שני הפסדים, אבל בשני המחזורים לפני פגרת הנבחרות סיפקו שתי הצגות שהסתיימו בניצחונות ויחס שערים 0:7.
טרם ברור איך בנראמה הולך להשתלב בסגל העמוס בשחקני התקפה של מויס, שככל הנראה לא ממש רצה את האלג'יראי ובחן את צירופם של שחקנים אחרים, אבל תסמכו עליו שהוא יעשה קסמים בכל פעם שיעלה על הדשא.
5 צפייה בגלריה
רצה שחקנים אחרים, יצטרך להסתדר עם בנראמה. מויס
רצה שחקנים אחרים, יצטרך להסתדר עם בנראמה. מויס
רצה שחקנים אחרים, יצטרך להסתדר עם בנראמה. מויס
(צילום: רויטרס)