נבחרת הונגריה תשחק ביורו מול אלופת העולם צרפת, אלופת אירופה פורטוגל והמעצמה גרמניה. על פניו היא אמורה לסיים חזק במקום הרביעי ולא לעלות לשמינית הגמר, אבל האם היא תפתיע את כולנו?

עבר מפואר

הונגריה מדורגת במקום ה-37 בעולם, כאשר דירוג השיא שלה, 18, הגיע באפריל 2016, והשפל היה מקום ה-87 ביולי 1996. אבל זה אפילו לא מתקרב לעבר המפואר של הונגריה, מדליסטית הזהב מאולימפיאדת 1952. הונגריה הייתה הנבחרת הראשונה בהיסטוריה שניצחה את נבחרת אנגליה בביתה, 3:6 בוומבלי ב-25 בנובמבר 1953. שנה לאחר מכן, בשנת 1954, שוב ניצחה הונגריה את אנגליה, הפעם בבודפשט, בתוצאה 1:7 - ההפסד הגבוה של אנגליה בכל הזמנים.


בין התאריכים 14 במאי 1950 ועד ל-4 ביולי 1954, הצליחה נבחרת הונגריה לסיים 22 משחקים רצופים ללא הפסד, ואת הרצף המרשים קטעה נבחרת מערב גרמניה, כשניצחה את הונגריה בגמר מונדיאל 1954. בגמר זה הובילה הונגריה 0:2, אך הגרמנים הפכו את הקערה על פיה ועלו ליתרון 2:3. לקראת סיום המשחק כבש פרנץ פושקאש, שעלה פצוע, שער חוקי שנפסל. רצף זה נחשב לשיא עולמי במשחק המשחקים לנבחרת ללא הפסד קרוב ל-40 שנה, עד שארגנטינה שברה אותו בין 1991 ל-1993. אי אפשר בכלל להתקרב לפושקאש, שהבקיע 84 שערים ב-85 ההופעות שלו במדי נבחרת הונגריה.

עתיד מבטיח

הונגריה הגיעה ליורו דרך ליגת האומות, כשבגמר ניצחה 1:2 את איסלנד. דומיניק סובוסלאי, שהבקיע את שער הניצחון, אמר: "אני לא חושב שהבנתי מה עשיתי, אבל פשוט עשיתי את מה שאני יודע". לצערם של ההונגרים, הכוכב הצעיר פצוע מאז ינואר ולא הצליח לחזור בזמן לטורניר, אבל הסגל עדיין מבטיח ויכול להפתיע את שלוש הגדולות.
העבר המפואר לא שווה לה מקום בטופ האירופי כיום, אבל יש לה מה למכור: שוער לייפציג פטר גולאצ'י ספג הכי פחות שערים בליגה הגרמנית העונה. הקפטן אדם סאלאי ממיינץ הוא סקורר מעולה. אחרי ההעפלה ליורו הוא אמר: "הוכחנו שאנחנו נבחרת חזקה שנלחמת עד הסוף".
פעם הונגריה הייתה המעצמה האמיתית של הכדורגל האירופי. היום היא חולמת להפתיע ביורו. אולי בגלל שלא שמים לב אליה, היא תדע לעקוץ.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.