מי היה מאמין? אחרי 116 שנות פעילות, קולון סנטה פה זכתה סוף סוף באליפות ארגנטינה!
הקבוצה נוסדה בשנת 1905 בעיר סנטה פה שבצפון מזרח ארגנטינה. קולון שיחקה לאורך רוב שנותיה בליגות הנמוכות, ועלתה לליגה הבכירה ב-1965 - אבל לא ממש הצליחה, ובטח שלא התקרבה להישגיות של מועדוני ענק כמו בוקה ג'וניורס וריבר פלייט. רק ב-1998 היא הופיעה לראשונה בטורניר הגדול של דרום אמריקה, גביע הליברטדורס.

1 צפייה בגלריה
שחקני קולון חוגגים
שחקני קולון חוגגים
שחקני קולון חוגגים
(צילום: רויטרס)

השנה ראינו קבוצה לוחמת שמשחקת כדורגל חכם, כזו שסימנה בבירור שמה שהיא רוצה זה לזכות בתואר הראשון שייכנס לארון הגביעים הקטן שלה. היא הציגה יכולת גבוהה מול קבוצות כמו דפנסה אי חוסטיסיה (זוכת קופה סודאמריקנה, המפעל השני בחשיבותו ביבשת), באנפילד ואינדפנדייטה.
מיגל לואיס רודריגס הוא הכוח המניע, ועוד בגיל 36. החלוץ הוותיק, שממש כמו לאו מסי מכונה "הפרעוש", היה סקורר יציב בליגה הארגנטינאית לאורך הקריירה - והעונה ממש התפרץ כשחקן מנוסה שמכיר את היריבות היטב, עם 8 שערים ו-6 בישולים. והנה עוד קשר למסי - הוא שיחק שנים באתלטיקו טוקומאן (איתה זכה באליפות), אבל גם בניואלס אולד בויס, המועדון שגידל את מסי ורבים נוספים משחקניה הגדולים של ארגנטינה.
בשישי לפנות בוקר הקבוצה הקבוצה פגשה את ראסינג קלוב, אחת מחמש הקבוצות הכי טובות בארגנטינה לאורך ההיסטוריה, שזכתה ב-18 אליפויות וארבעה גביעים בינלאומיים. קולון, שסיימה ראשונה בבית שלה, הראתה כמה השתפרה והייתה גדולה על ראסינג מהמקום הרביעי - וה-0:3 הבטיח את תואר האליפות ההיסטורי. פשוט מדהים! רודריגס, אותו הביאו למועדון בדיוק בשביל הרגע הזה, ניגש בסיום להניף את הגביע.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.